Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: امسال ۷۰ دهیاری در سرتاسر گیلان برای انجام کارهای زیربنایی، عمرانی، ساخت و ساز و درآمدزایی در روستا‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، یاور پیرعلایی صبح امروز در جلسه مکانیزه‌کردن فرآیندهای ارائه خدمات در بستر سیماک در روستاهای گیلان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های متولی در حوزه روستایی باید تمام استعلامات خود با منابع طبیعی، بنیاد مسکن و دهیاری‌ها را از طریق سامانه سیماک انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه بنیاد مسکن نسبت به بهره‌گیری از سامانه سیماک قطع همکاری کرد ابراز داشت: این قطع همکاری باعث بروز مشکلاتی مختلفی شد.

پیرعلایی به وضعیت سابق صدور مجوز‌های ساختمانی و استعلامات میان‌ دستگاهی قبل از بهره‌برداری از سامانه سیماک اشاره کرد و افزود: تشکیل پرونده‌ها، محاسبات عوارض و مجموع استعلامات در حوزه روستایی قبل از بهره‌برداری از سامانه سیماک به صورت سنتی و فیزیکی انجام می‌شد.

8500 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی ارائه شدپرداخت 322 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر گلستانی143 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافت

وی خاطرنشان کرد: مراجعه متقاضیان به دستگاه‌های مختلف، عدم امکان کنترل مکانیزه مجوزهای ساخت و ساز که توسط دهیاری‌ها صادر می‌شد نیز قبل از بهره‌برداری از سامانه سیماک به شکل سنتی انجام می‌شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از اعزام اکیپ‌های بازرسی هفتگی جهت نظارت بیشتر در دهیاری‌های استان خبر داد و ابراز داشت: هدف دفتر امور روستایی از اعزام این اکیپ‌ها، نظارت و انجام بررسی‌های دقیق بر کار کارشناسان و دهیاران است.

پیرعلایی با اشاره به اینکه ما باید به دنبال سرمایه‌گذار و افزایش سرمایه‌گذاری در گیلان باشیم گفت: سرمایه‌گذار با هدف ایجاد اشتغال و منافع شخصی خود برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه ورود می‌کند اما در این استان هنوز در راستای صدور پروانه برای برخی سرمایه‌گذاران مشکلاتی وجود دارد.

وی از اجرای طرح سیماک در 11 شهرستان استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی، آموزش‌ دهیاران به صورت ویژه، آموزش کارشناسان فنی و مالی که زیر مجموعه دهیاران هستند و آموزش دفترهای پیشخوان دولت برای ارائه خدمات از جمله گام‌های مهمی است که پس از بهره‌برداری از سیماک انجام شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرح آموزش نفر ساعت- دسترسی کارشناسان فنی در این استان گفت: ما هر ساله دوره‌های تخصصی آموزشی برای کارشناسان مالی، فنی و دهیاران برگزار می‌کنیم تا بتوانند از طریق سامانه سیماک نسبت به صدور پروانه اقدام کنند.

پیرعلایی با اشاره به افزایش 55 درصدی فروش اراضی روستاهای گیلان در سال 97 افزود: این افزایش درصد در سال گذشته یک فاجعه بود از این رو متاسفانه بسیاری از اراضی این استان از بین می‌رود زیرا برخی صاحبان اراضی به راحتی اقدام به فروش اراضی خود می‌کنند.

وی حفظ باغات و اراضی زراعی در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: سال گذشته به دلیل وضعیت دلار، برخی افراد از کشورهای عربی با کمترین اعتبار، هکتارها زمین در استان گیلان خریداری کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه صدور پروانه از طریق سامانه سیماک در مدت زمان 26 روز انجام می‌شود گفت: این سامانه در حال حاضر بهترین نرم‌افزار برای پاسخگویی به ارباب رجوع است و هم‌اکنون با اتصال سیماک برای 202 نفر در استان شغل ایجاد شده است.

پیرعلایی با اشاره به متصل شدن دفاتر پیشخوان‌ دولت به سامانه سیماک خاطرنشان کرد: تا امروز 440 دفاتر پیشخوان دولت در روستاهای سراسر استان گیلان به سامانه سیماک متصل شدند و کارهای مربوط به بیمه و خدمات روستایی را از طریق این سامانه انجام می‌دهند.

وی از برنامه‌های آتی بهره‌برداری سامانه سیماک خبر داد و گفت‌: راه‌اندازی سامانه سیماک در شهرستان تالش در خصوص مجوزهای ساختمانی و استعلامات میان دستگاهی، آموزش و راه‌اندازی این سامانه در شهرستان‌های فومن و ماسال تا پایان شهریور سال 98 جزء برنامه‌های آتی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه طرح سیماک در شهرستان بندانزلی، رضوانشهر و رودبار نیز تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود افزود: فضاهای کسب و کار در روستاها باید دارای امنیت سرمایه‌گذاری باشد و مجوزهای این حوزه بلافاصله صادر شود.

پیرعلایی با تأکید بر اینکه دهیاران باید بتوانند برای درآمدزایی در روستاها اقدام کنند تصریح کرد: در راستای اعطای تسهیلات به دهیاران، امسال 70 روستا از سراسر استان شناسایی شد تا تسهیلات لازم جهت درآمدزایی در روستاها در اختیار دهیاران قرار بگیرد.

وی از اعطای تسهیلات به برخی دهیاران روستاها در ماه‌های آتی خبر داد و افزود: دهیاران می‌توانند با همکاری شوراها از این تسهیلات برای کارهای زیربنایی، عمرانی، ساخت و ساز در روستاها اقدام کنند و مردم نیز شاهد اثرات مثبت آن در روستاها باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به مشکلات مهاجرت افراد از روستاها به شهر گفت: استان گیلان دارای پتانسیل‌های مختلفی است که باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد و روستاهای این استان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری بهترین بستر برای رونق تولید هستند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور