Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بیش از 60 درصد کنسانتره کشور از پایانه مرزی بازرگان حمل می شود.

ارسلان شکری با تاکید بر نقش بی بدیل بخش حمل و نقل در توسعه و رونق صادرات گفت : 23 درصد از کل پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار داشته و در این میان پایانه مرزی بازرگان از اهمیت بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور ترکیه دارد بطوریکه بیش از 60 درصد کنسانتره کشور از پایانه مرزی بازرگان حمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به قرارگیری پایانه مرزی بازرگان در شمال آذربایجان غربی در رتبه نخست ترانزیت پایانه های زمینی کشور در صادرات کالاهای غیر نفتی گفت:  امسال تعداد ورود و خروج کامیون از این پایانه مرزی در مقایسه با سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است و صادرات نیز در این مدت به بالغ بر یک میلیون تن رسیده است که حکایت از رشد ۱۴درصدی دارد.

شکری در خصوص کمبود ناوگان یخچالی در کل کشور و به تبع آن در استان افزود: در این چرخه نباید متکی به ناوگان خارجی بود و باید زمینه های سرمایه گذاری برای تجهیز بخش حمل و نقل به این ناوگان را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: در بخش حمل و نقل جاده ای کالای آذربایجان غربی، 5 دستگاه کامیون ۱۰ چرخ، یک دستگاه کامیون هیجده چرخ و افزون بر ۱۷۰ دستگاه کامیون 6 چرخ فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ایجاد زمینه های رقابتی در خصوص صدور مجوز برای ناوگان یخچالی را خواستار شد و گفت: کشور ترکیه اجازه ورود ناوگان ایرانی حامل کالاهای صادراتی به این کشور نمی دهد و این امر موجب شده است تا صاحبان کالا ناوگان ترکیه بر ناوگان ایرانی ترجیح دهند و در این صورت شرایطی برای رقابت، نمایش توان ناوگان داخلی و رشد بخش حمل و نقل فراهم نمی شود.

وی در خصوص صدور مجوز ناوگان ترکی که در پایانه مرزی بازرگان تخلیه دارند، افزود: سال گذشته مجوز برای حدود 950 دستگاه ناوگان ترک جهت تخلیه در مرز و برای بیش از 1600 دستگاه ناوگان به صورت گمرک به گمرک و تغییر مسیر صادر شده است که در این مورد مدیریت مناسبی اعمال شد.

شکری با تاکید بر اینکه ناوگان یخچالی داخلی توان رقابت با ناوگان یخچالی ترک را ندارد، اضافه کرد:  طی مذاکره ای با دبیر انجمن یخچالداران کشور بر تامین ناوگان یخچالی داخلی به هر تعداد اعلام آمادگی شد اما  یارای مقابله و رقابت با ناوگان یخچالی ترک را ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از شناسایی تولیدکنندگان داخلی برای تولید ناوگان یخچالی و دارای توان واردات قطعات و تجهیزات لازم خبرداد و گفت: این تولیدکنندگان و همچنین خریداران ناوگان مورد نیاز برای توسعه صادرات باید مورد حمایت قرار گرفته و تسهیلات لازم در اختیارشان قرار گیرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه

مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه تسریع وتسهیل و افزایش ظرفیت حمل بار از سوی رانندگان را سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در دستور کار خود قرار داده است گفت:  برنامه ریزی جامع برای واردات کالا‌های اساسی و توزیع متناسب آن در بنادر مختلف و پرداخت به موقع کرایه رانندگان توسط صاحبان کالا یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه به شمار می رود.

وی بیان کرد: تهیه سامانه پرداخت متمرکز کرایه حمل در شرکت‌های صاحب کالا همچنین درخواست اعلام بار به صورت مستمر و در طول سال از سوی صاحبان کالا یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در بخش تسریع در حمل کالا و بار در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل تاکید کرد:  عدم تداخل زمانی درخواست حمل با زمان اوج درخواست یا ورود سایر کالا‌ها و همچنین زمان برداشت محصولات کشاورزی از دیگر برنامه هایی است که در این بخش در دستور کار قرار داده ایم.

حمداللهی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم سازمان راهداری برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است گفت:  توزیع عادلانه بار از طریق توسعه اعلام بار و نوبت دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور همچنین  توسعه و اجرای فاز‌های اجرایی بعدی بارنامه الکترونیک شامل ارسال پیامک یکبار مصرف otp برای رانندگان و اجرای طرح‌های احراز هویت ذینفعان بارنامه از برنامه هایی است که امسال در حوزه توزیع بار اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد:  بازنگری و ابلاغ ضوابط جدید بازارگاه‌ها با رویکرد جهش تولید خدمت با مشارکت مردم و  توسعه کمی و کیفی شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور و تقویت نظارت بر فعالیت آنها از مهم ترین برنامه های است که امسال به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی