Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:07:02 GMT

۱۰ گونه گیاهی نادر در کرمانشاه کشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۴۳۷۸

۱۰ گونه گیاهی نادر در کرمانشاه کشت می‌شود

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از انشاالله کولانی اعلام کرد: گیاهان دارویی منابعی ارزشمند هستند که علاوه بر مصرف خوراکی در حوزه پزشکی هم کاربرد دارند.

وی از احیای ۱۰ گونه گیاهی در استان طی سال‌جاری که در خطر نابودی در سال‌های اخیر قرار گرفته، خبر داد و افزود: پس از نخستین بارش‌های پاییزی کشت و احیای این گونه‌های ارزشمند که شامل زیره، ریواس، چویر (چنور)، آویشن، آنغوره،کندل کوهی (زو)، علف گاوزبان، کنگر، ریواس، باریجه و آوندل (گنور) است در شهرستان‌های استان کرمانشاه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: این گیاهان وحشی سال‌هاست مورد بهره‌برداری بی‌رویه قرار می‌گیرد که برای احیای آن‌ها قرار است، سه هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی استان با حمایت منابع طبیعی و از محل صندوق توسعه ملی زیرکشت این ۱۰ نوع گیاه دارویی برود.

کولانی گفت: کرمانشاه رویشگاه ۲۰۸ گونه گیاه خوراکی و دارویی است که بهره‌برداری از آن‌ها موجب اشتغال فصلی و درآمدزایی برای روستائیان می‌شود.

وی تصریح کرد: کاشت این گیاهان دارویی موجب نفوذپذیری آب در خاک، احیای طبیعت و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود.
یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

برچسب‌ها گیاهان دارویی کرمانشاه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی کرمانشاه منابع طبیعی گیاهان دارویی کرمانشاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت