Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:12:42 GMT

سه‌ عنوان دیگر به مجموعه پلیسی «پارکر» افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۴۴۰

سه‌ عنوان دیگر به مجموعه پلیسی «پارکر» افزوده شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب‌های «سوگوار» «سرقت»، و «شاه‌دزد» به‌عنوان عناوین چهارم تا ششم مجموعه پلیسی «پارکر» نوشته ریچارد استارک به‌تازگی با ترجمه علی عباس‌آبادی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند.

مجموعه پلیسی «پارکر» به قلم ریچارد استارک نویسنده آمریکایی خلق شده که به‌عنوان نویسنده‌ای محبوب تابه‌حال ۳ بار جایزه ادگار را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «تسویه‌حساب» به‌عنوان اولین رمان از مجموعه «پارکر» برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۲ چاپ شد. ترجمه این‌کتاب، فروردین امسال چاپ شد. ترجمه عناوین دوم و سوم هم همان‌ماه با عناوین «تغییر چهره» و «اکیپ» راهی بازار نشر شدند.

نام اصلی ریچارد استارک، دانلد ای وستلیک است و این‌نویسنده متولد سال ۱۹۳۳ و درگذشته به سال ۲۰۰۸ است.

مجموعه پارکر با محوریت شخصیتی به نام پارکر خلق شده که یک فرد تبهکار است و نام کوچکش هیچ‌وقت آشکار نمی‌شود. پارکر تبهکاری بی‌رحم است که چیزی جز مهارت و حرفه‌ای‌گری در وجودش ندارد. او هیچ عاطفه‌ای ندارد و حاضر است برای رسیدن به هدف، با سنگدلی آدم بکشد. پارکر با وجود بی‌رحمی و سنگدلی، برای خود چارچوبی اخلاقی تعریف کرده است: هرگز به تبهکارهای حرفه‌ای دیگری که با او همکاری می‌کنند خیانت نمی‌کند، مگر اینکه آن‌ها بخواهند به او خیانت کنند. در این صورت انتقامی که می‌گیرد، بسیار سخت خواهد بود.

در کتاب «سوگوار» به‌عنوان چهارمین رمان مجموعه مذکور، یک کلکسیونر ثروتمند پارکر را اجیر می‌کند تا مجسمه‌ای بسیار قدیمی و قیمتی را بدزدد. غافل از آن‌که هم‌زمان با او یکی از مامورین کا.گ.ب هم که برای انجام ماموریتی به آمریکا آمده، چنین قصدی دارد. در ادامه داستان، پارکر و مامور کا.گ.ب حین سرقت مجسمه با یکدیگر درگیر می‌شوند و اتفاقات بعدی را رقم می‌زنند. 

این‌کتاب با ۲۳۳ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر  شده است.

در «سرقت» که پنجمین کتاب «پارکر» است، داستان درباره سرقت از دو بانک و حسابداری کارخانه و تمام جواهرفروشی‌های شهر در یک شب است. اما با دور هم جمع‌کردن افراد حرفه‌ای و فرماندهی پارکر، ظاهرا چنین کار سختی شدنی است. با شروع عملیات، همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا این‌که کینه‌های شخصی پیشنهاد دهنده‌ عملیات، مشکلاتی برای گروه تبهکاران به وجود می‌آورد.

این‌کتاب هم با ۲۳۴ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

در ششمین کتاب مجموعه، «شاه‌دزد» هم پارکر با رسیدن چند نامه کمک از طرف جو شیر همان سارق بازنشسته که رابط سرقت‌های او بوده، به سمت نبراسکا حرکت می‌کند. البته نه برای کمک به او بلکه برای حفظ امنیت خودش، چون با به دردسر افتادن جو شیر، امکان لو رفتن هویت و مخفیگاه پارکر هم ممکن به نظر می‌رسد. پارکر به محض ورود به سگامورِ نبراسکا متوجه دو موضوع می‌شود؛ اول اینکه جو شیر دیگر زنده نیست و دوم اینکه افرادی برای به چنگ آوردن میراثش به جان یکدیگر افتاده‌اند. حالا پارکر باید معمای مرگ جو شیر را هم حل کند و به‌همین‌دلیل به مخمصه می‌افتد.

این‌کتاب با ۲۴۰ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4797019 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات پلیسی ترجمه ادبیات جهان ادبیات آمریکا رمان پلیسی ادبیات کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ترجمه بازار نشر میراث فرهنگی ادبیات جهان رونمایی کتاب تجدید چاپ ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری نقد کتاب جشنواره نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

علی جان صادق‌پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه طرح‌های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: بر همین اساس در دو سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

صادق‌پور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا استان فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقای بهره‌وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره‌وری در بخش‌های مختلف ارتقا داده شد.

او ادامه داد: علاوه بر ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه‌های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام فاضلاب از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت طی دو سال گذشته بوده است. همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان‌های فارس به منظور اجرای طرح‌های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب را نیز می‌توان به عنوان گام‌های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره‌مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای بهداشت عمومی شهر‌ها و روستا‌های منتفع نام برد.

صادق‌پور اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های کازرون و آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستا‌های امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

او با بیان اینکه در همین بازه زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا شده است، افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده‌ای نزدیک گشایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • واکنش متفاوت دستیار رئیسی به رفتارهای تند پلیسی با بی‌حجابی | فیلم