Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش،‌ آیت الله علیرضا اعرافی و محسن حاجی میرزایی در احکام جداگانه ای حجج اسلام سید محمد نبی موسوی، سیداحمدرضا شاهرخی، حبیب الله شعبانی موثقی، محمد باقر محمدی لائینی، مصطفی محامی و محمد عبادی زاده ائمه جمعه مراکز استانهای خوزستان، لرستان، همدان، مازندران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به عنوان رؤسای کمیته همکاریهای ۶ استان منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه در این احکام  تاکید کرده اند؛ « نظر به منزلت منیع و جایگاه رفیع نمایندگان محترم ولی فقیه در تمشیت امور فرهنگ و تربیت اسلامی در استانها به «ریاست کمیته همکاری استان» منصوب می شوید. انتظار می‌رود با درایت ائمه جمعه مراکز استانها و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش (نایب رئیس کمیته) و سایر اعضای کمیته همکاری، ضمن فعال کردن کمیته های استان، منطقه و شهرستان و اتخاذ تدابیر لازم در چارچوب سیاست های منصوب و ابلاغی ستاد همکاری‌ها، بستر مناسب برای توسعه و تعمیق تعامل هدفمند، جهت دار و اثرگذار حوزه علمیه و آموزش و پرورش فراهم شود.»

گفتنی است در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در خصوص دست یابی به اهداف عالی تعلیم و تربیت اسلامی با حضور و مشارکت علما و فضلای حوزوی و استفاده از ظرفیت بی بدیل حوزه های علمیه، مراتب تشکیل کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان، منطقه و شهرستان، طی بخشنامه ۱۱۸۹۶ مورخ ۱۲/۱۲/۹۳ مدیریت حوزه های  علمیه سراسر کشور و نیز بخشنامه ۲۴۶۱۱۹ مورخ ۱۱/۱۲/۹۳ وزارت آموزش و پرورش، به مدیریت های ستادی و استانی حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور ابلاغ شده است.

طبق بخشنامه های جداگانه ارسالی، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استانها به عنوان رئیس و مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان نایب رئیس کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش مسئولیت تشکیل کمیته با حضور اعضای آن شامل مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و معاونین آموزشی و تربیتی ادارات کل آموزش و پرورش اعضای کمیته استانی و متناظر آن اعضای کمیته همکاری‌های  شهرستانی و منطقه ای را برعهده دارند و مسائل مربوط به تعلیم و تربیت اسلامی و نحوه استفاده از ظرفیت های حوزه و آموزش و پرورش را در هر استان رصد و ارزیابی می کنند.

ریاست کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در استانهای مزبور بر عهده نمایندگان سابق ولی فقیه بود.

کد خبر 4823361 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش همکاری مشترک حکم انتصاب قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها سردار سلیمانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهادت منصور غلامی سقوط هواپیما شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران آزمون استخدامی دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند