Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@03:17:42 GMT

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۲۰۵

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟

جهت درج ویزا در پاسپورت حضور شخص در سفارت الزامی نیست. در این صورت پاسپورت می‌تواند از طریق یک کارگزار تحویل سفارت گردد.

در واقع فرایند ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن پاسپورت دارای ویزا به شخص را پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا (pick up visa) می گویند.

قیمت پیکاپ ویزا چقدر است؟

هزینه پیکاپ ویزا در کشورهای کانادا، آمریکا و انگلیس در بازه ای حدود ۳۰ الی ۱۲۰ دلار متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع پیکاپ ویزا

آژانس مسافرتی قصران گشت یکی از شرکت های مورد اعتماد پلیس گذرنامه در زمینه پیکاپ ویزا می باشد. تمامی پاسپورت ها قبل از ارسال مورد تایید پلیس گذرنامه قرار می گیرند. در این شرکت، خدمات پیکاپ پاسپورت در حال حاضر برای کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس و لیتوانی در دسترس متقاضیان و همکاران محترم قرار گرفته است.

نحوه پیکاپ ویزای کانادا به چه صورت است؟

پیکاپ ویزای کانادا توسط کارگزاران مجرب در کشورهای همسایه و با قیمت های متفاوت صورت می گیرد.

پیکاپ ویزای کانادا

در حال حاضر خدمات پیکاپ ویزای کانادا در دفترهای VFS واقع در کشورهای ترکیه (استانبول، آنکارا)، ابوظبی، دبی، ارمنستان، گرجستان و … را پوشش می‌دهد. زمان تقریبی وقت سفارت کانادا، زمان از پیش تعیین شده ای نیست و این زمان بعد از اقدامات لازم از طرف سفارت مربوطه تعیین خواهد شد.

اگر خودتان اقدام به اخذ ویزا کرده و در این اقدام موفق نشدید، می توانید دلایل ریفیوز ویزای کانادا و همچنین راه حل های موجود توسط کارشناسان قصران را مطالعه کنید.

پیکاپ ویزای کانادا از استانبول و آنکارا

برای پیکاپ ویزای کانادا از استانبول، کارشناسان پیکاپ ویزا، پاسپورت متقاضی را از طریق کارگزاران مجرب و متخصص پیکاپ به سفارت کانادا در آنکارا ارسال می کنند و بعد از طی انجام مراحل اداری، پاسپورت فرد متقاضی مهر خورده و با اولین پرواز به تهران بازگردانده می شود تا به فرد تحویل داده شود.

اگرچه زمان مشخصی برای خدمات پیکاپ نمی توان تعیین کرد، اما قصران گشت تلاش دارد تا سریع‌ترین خدمات را در زمینه پیکاپ پاسپورت در کشور ارائه ‌دهد.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا کانادا ایمیل سفارت، رسید انگشت نگاری و اصل پاسپورت می باشد.

پیگیری پیکاپ ویزای کانادا

معمولاً بسیاری از متقاضیان با دریافت برگه پاس ریکوئست و اطمینان از صدور ویزای خود، باید به دنبال خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشند. بنابراین زمان بازگشت پاسپورت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کارشناسان پیکاپ ویزای کانادا، پس از تحویل پاسپورت برای پیکاپ ویزا، شماره پیگیری را از VFSGlobal دریافت می کنند. از طریق این کد می توان تمامی مراحل پیکاپ ویزا را پیگیری کرد.

پیکاپ ویزای آمریکا

همانطور که می دانید، به دلیل دایر نبودن سفارت آمریکا در تهران متقاضیان ویزا انگشت‌نگاری و مصاحبه در سفارت‌ های آمریکا در اطراف ایران مراجعه کنند. قبل از این کار فرم های DS-160 و DS 260 سفارت آمریکا را در آژانس از کارشناس مربوطه دریافت می کنید.

خدمات پیکاپ ویزای آمریکا در سفارت‎خانه آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان، گرجستانTNT ، قبرس شمالی، اروپا و … انجام می شود.

پیکاپ ویزای آمریکا از ترکیه

انجام خدمات پیکاپ ویزای آمریکا از کشور ترکیه این مزیت را دارد که در مدت زمان کمتری پاسپورت مهر شده به دست فرد متقاضی خواهد رسید. پیکاپ پاسپورت آمریکا از ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول از طریق شرکت پست PTT انجام می‎شود.

پیکاپ ویزای آمریکا از امارات

پیکاپ ویزای آمریکا از امارات در شهرهای ابوظبی و دبی توسط شرکت پست Empost انجام می‎شود.

توجه داشته باشید که هزینه پیکاپ ویزای آمریکا از شهر ابوظبی با دبی متفاوت است اما هزینه پیکاپ ویزا از استانبول با آنکارا تفاوتی ندارند. تنها تفاوت زمانی در انجام کارها وجود دارد که بسیار ناچیز است.

پیکاپ ویزای آمریکا از ارمنستان

ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران یکی از کشورهای رایج‎ در پیکاپ ویزا است. بنابراین انجام مراحل اداری پیکاپ ویزا با وجود افرادی با تسلط کامل به زبان فارسی و آشنا با مدارک ایرانیان سریع‎تر انجام خواهد شد. پیکاپ ویزای آمریکا از ایروان توسط شرکت پست Umaks انجام می شود.

پیکاپ ویزای آمریکا از باکو

پیکاپ ویزای آمریکا در شهر باکو واقع در آذربایجان توسط شرکت پست aramex انجام می گیرد.

پیکاپ ویزای انگلیس

کشور انگلیس علاوه بر این که در ایران سفارت فعال دارد، لذا در کشورهای ترکیه، دبی و ارمنستان نیز امکان انگشت نگاری را به درخواست کنندگان ایرانی می دهد. مسافران جهت اخذ ویزا باید به یکی از مراکز معرفی شده توسط این کشورها مراجعه نمایند.

طی مراحل دریافت ویزا در سفارت انگلیس ویزا را همان زمان مراجعه در پاسپورت درج نمی نمایند و پس از ۱۶ روز کاری نتیجه نهایی را به مسافر از طریق ایمیل ایشان اعلام می دارند.

بنابراین مسافران جهت صرفه جوئی در هزینه و زمان دریافت ویزا را به آژانس هایی که در این زمینه تخصص دارند، واگذار می نمایند. در حال حاضر خدمات پیکاپ ویزای انگلیس در سفارت استانبول، آنکارا، دبی توسط شرکت پست Empost ، استانبول (توسط کارگزاران)، ارمنستان (توسط کارگزاران) و… انجام می شود.

پیکاپ ویزای لیتوانی

کشور لیتوانی در ایران سفارت فعالی ندارد. بنابراین خدمات ویزای این کشور توسط شرکت قصران گشت از شهر آنکارا صورت می پذیرد

خدمات پیکاپ ویزا

قصران گشت ارائه دهنده انواع خدمات پیکاپ ویزای کانادا، آمریکا و انگلیس در کوتاه ترین زمان و با نرخ مناسب از طریق کارگزاران مجرب و قابل اعتماد می باشد. خدمات پیکاپ ویزا به عنوان یکی از اصلی‌ترین خدمات قصران گشت، از اهمیت بسیاری برای مدیران مجموعه چه از منظر تسریع حداکثری و چه از منظر کیفیت خدمات برخوردار است.

سفارت پس از مصاحبه حضوری با فرد و بررسی مدارک وی تصمیم می‌گیرد که ایشان واجد شرایط سفر به آن کشور هست یا خیر. در واقع اصطلاحاً ویزا به وی تعلق می‌گیرد یا تعلق نمی‌گیرد.

در صورت تأیید فرد و درخواست صدور ویزا فرد برچسب مخصوص ویزا در صفحات داخلی پاسپورت فرد الصاق و ضمیمه می‌گردد.

عموماً پس از بررسی درخواست ویزا توسط سفارت فرصتی در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت تا با مراجعه مجدد به سفارت مذکور در کشور ثالث نسبت به الصاق برچسب ویزا اقدام نماید. اما به دلیل دایر نبودن سفارت کشورهای کانادا، انگلیس و آمریکا در ایران، برای اخذ ویزا می‌بایست به سفارت کشور مقصد در کشور واسط مراجعه نمود.

توجه داشته باشید که این کار بایستی توسط شخص متقاضی صورت پذیرد. در مرحله بعد پس از اعلام تعلق ویزا به فرد یا عدم تأیید صلاحیت وی برای ویزا می بایست فرد متقاضی در حالت اول سفر مجدد به کشور ثالث به منظور الصاق ویزا درون پاسپورت خود نماید.

در حالت دوم نیز فرد متقاضی باید سفر مجدد به منظور بررسی اعتراض به عدم صدور ویزا و ارائه مدارک تکمیلی‌ تر در صورت لزوم و تسلیم درخواست مجدد به سفارت نماید.

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

· تحویل پاسپورت، نامه یا ایمیل صدور ویزا به شرکت

· بررسی مدارک فرد متقاضی توسط کارشناس

· پذیرش فرم وکالت (مختص کشور آمریکا)

· انتقال مدارک و پاسپورت به سفارت مربوطه

· تحویل ویزای ضمیمه شده به پاسپورت به فرد متقاضی

در مراحل پیکاپ ویزا، مراجعین محترم با در دست داشتن اصل پاسپورت، نامه و یا ایمیل سفارت دایر بر موافقت درخواست ویزا به شرکتی معتبر مراجعه می نمایند.

کارشناسان و سوپروایزر بخش پیکاپ ویزا در این مرحله باید مدارک شخص را بررسی نمایند. اخذ فرم وکالت نامه از متقاضی هم باید توسط سفارت پذیرفته شود.

سپس مراحل بعدی درخواست پیکاپ کاملاً بر عهده شرکت مربوطه خواهد بود. نماینده این شرکت با در دست داشتن مدارک و مجوز مربوطه به پیکاپ ویزا اقدامات لازم را انجام می دهد.

اخذ ویزای کشورهای کانادا، آمریکا و انگلیس از طریق سفارت های ۳ کشور در کشورهای ثالث قابل انجام است. به این صورت که فرد متقاضی ویزا باید حداقل یک مرتبه به کشوری که برای انجام فرایند اخذ ویزا انتخاب کرده است، سفر کند.

برای اولین اقدام درخواست ویزا، فرد باید جهت انجام انگشت نگاری یا بیومتریک به یکی از دفاتر وک (VISA APPLICATION     CENTRE) مراجعه کند. بررسی درخواست ویزا از همین مرحله انگشت نگاری شروع خواهد شد.

اگر فرد متقاضی به دو روش آنلاین و روش Draft برای ویزای کانادا، انگلیس و آمریکا اقدام کرده باشد، در هر دو صورت به گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین برای انگشتن نگاری نیاز خواهد داشت. سپس باید منتظر بررسی و نتیجه درخواست ویزا از سفارت مربوطه باشد.

بازه زمانی اعلام نتیجه ویزا ممکن است تا ۶ ماه زمان نیاز داشته باشد. اما قطعیتی در این مورد وجود نخواهد داشت.

در این مرحله، ۲ حالت پیش می آید:

اگر درخواست ویزای شما رد شده باشد، برای درخواست دوباره ویزا دیگر نیازی به انگشت نگاری مجدد نخواهد داشت.

در صورت دریافت ایمیل موافقت با درخواست ویزا، برای ضمیمه کردن ویزا به پاسپورت، فرد متقاضی باید به همان کشور ثالث سفر کند. در این مرحله می توانید برای کاهش هزینه های سفر خود، می توانید مسئولیت ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به ایران بعد از الصاق ویزا، به آژانس قصران گشت بسپارید.

سپس برای انجام پیکاپ، به کارگزار مربوطه به عنوان نماینده شما وکالت داده می شود که پاسپورت و سایر مدارک لازم برای ویزای شما را وارد سفارت کند. سپس ویزای ضمیمه شده به پاسپورت یا گذرنامه را از سفارت دریافت و در ایران به شما تحویل خواهند داد.

در واقع مفهوم پیکاپ پاسپورت با پیکاپ ویزا تفاوتی ندارد. در حقیقت، این دو عبارت به یک مفهوم اشاره دارند. هر دوی این عبارات مفهوم یکسانی دارند و به جای یکدیگر استفاده می شوند.

پیکاپ ویزا برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که برای اخذ ویزا اقدام نکردند یا به دلایل مشکلات مالی، عدم وابستگی خانوادگی و ضعیف بودن سفرها ویزای آن ها ریفیوز شود.

مدت زمان پیکاپ ویزا

پیکاپ ویزا معمولاً بین ۷ الی ۱۰ روز کاری زمان می برد.

فرد متقاضی تا ۳۰ روز زمان دارد تا برای پیکاپ ویزای کشورهای کانادا، انگلیس و آمریکا اقدام کند. در صورتی که در این بازه زمانی برای پیکاپ اقدامی صورت نگیرد، ریجکت خواهید شد.

با توجه به هماهنگی های لازم با کارگزاران و شرکت های پستی، پس از اقدام برای پیکاپ ویزا حدوداً بین ۷ تا ۱۰ روز کاری پاسپورت به دست شما می رسد.

خدمات پیکاپ ویزا به عنوان یکی از اصلی‌ترین خدمات قصران گشت، از اهمیت بسیاری برای مدیران مجموعه چه از منظر تسریع حداکثری و چه از منظر کیفیت خدمات برخوردار است. از این رو با هدف ارائه هر چه سریع تر خدمات پیکاپ پاسپورت و به حداقل رساندن زمان انتظار پیکاپ برای متقاضیان محترم را در نظر داریم.

2121

کد خبر 1348610

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پاسپورت به سفارت کشورهای ترکیه اهمیت بسیاری انگلیس و آمریکا آمریکا و انگلیس کشورهای کانادا توسط کارگزاران توسط شرکت پست درخواست ویزا انجام می شود انگشت نگاری حال حاضر فرد متقاضی ترین خدمات ویزا اقدام چه از منظر کشور ثالث برای ویزا صدور ویزا قصران گشت روز کاری خواهد شد اخذ ویزا سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900400

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه