Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@23:40:50 GMT

شایعه نخ نمای واگذاری کیش به چینی ها

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۳۷۰

شایعه نخ نمای واگذاری کیش به چینی ها

خبرگزاری آریا -
شایعه واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها که یک سال و اندی قبل مطرح و همان زمان هم تکذیب شد در نخستین روزهای سال جدید دوباره در فضای مجازی قوت گرفته و بازهم عنوان شده است تا چند روز آینده جزیره کیش به چینی ها واگذار می شود و البته مشخص نشده که این آینده موهوم کی از راه خواهد رسید.
صرفنظر از نیت نگارندگان این مطلب که به طور حتم در پوششی به ظاهر خیرخواهانه، سلامت روانی جامعه را نشانه رفته و قصد تشویش اذهان هموطنان را دارند باید از محتوای فاقد انسجام متن و پراکنده گویی آن بر بی اساسی و پوچی این ادعا اطمینان حاصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متن که تلاش می شود در قالب متنی خبری در فضای مجازی نشر یابد، البته فاقد منبع موثق و عناصری از جمله زمان و مکان دقیق و چگونگی رویداد است و همین امر، آن را از گروه متون خبری قابل استناد مجزا می سازد.
واضح است که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و طبق نص صریح اصل 45 قانون اساسی، اراضی سرزمینی ایران قابل واگذاری نیست.
ضمن اینکه اتخاذ تصمیماتی در این حد و اندازه، در حدود اختیارات دولت هم نیست، بلکه باید با تصویب مجلس و نظارت شورای نگهبان بر مصوبات اعلام و سپس اجرایی شود.
پیش از این نیز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در دفعات متعدد و در گفتگو با اصحاب رسانه بر بی پایگی این ادعا تاکید کرده و به هموطنان اطمینان داده بود که شایعه واگذاری کیش به چین یا هر کشور دیگر، بی اساس بوده و کذب محض است.
بدون شک اگر این ادعا ذره ای به واقعیت نزدیک بود تا حالا رسانه های معاند چندین و چند بار از زوایای مختلف به آن پرداخته بودند، حال آنکه حتی یک بار در هیچ یک از این رسانه ها عنوان نشده است. شاید از آن جهت که این رسانه های علاقمند به جو سازی و سیاه نمایی، بهتر می دانند با نشر این اکاذیب جایگاه خویش را به شدت زیر سوال برده و مضحکه مخاطبان خواهند شد.
شاید مضحک ترین بخش این متن که از حیث پراکنده گویی مثال زدنی است تاکید بر لزوم استفاده از جاسوسان تربیت شده "ام آی سیکس " برای خرید جزیره کیش بود. چرا که مشخص نیست چرا نگارنده اصرار دارد باید جاسوس های تربیت شده "ام آی سیکس " چینی برای انعقاد قرارداد به ایران بیایند و مهم تر اینکه، چگونه این قراداد فی مابین ایران و چین موجب انتفاع دوکشور انگلیس و روسیه خواهد شد و یا اسناد همدستی انگلیس و روسیه با چین برای بهره برداری مشترک از این قرارداد خیالی کدام است؟
ظاهرا نویسنده هنوز در حال وهوای دوره فتحعلی شاه قاجار زندگی می کند ویا مانند دایی جان ناپلئون در هرکاردست انگلیس را در پشت پرده می بیند ونمی دانند که این گونه توهمات در جمهوری اسلامی با تاریخ هشت سال دفاع مقدس بیشتر طنز است تا واقعیت.
در هر حال کشور جمهوری چین تا کنون طرح سرمایه گذاری قابل ذکری در حوزه های مختلف در جزیره کیش نداشته است اما با توجه به بسترسازی مناسب و ایجاد زیر ساخت های ضروری در کیش با هدف جذب سرمایه گذاری های کلان خارجی و داخلی، طرح چنین مسائلی دور از انتظار نیست.
ضمن اینکه باید به هموطنان غیرتمند اطمینان داد که سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب قوانین حاکم بر کشور از عقد قرارداد های داخلی و خارجی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع دانش بنیان، آموزش عالی و تقویت استارت آپ ها استقبال می کند و چین و سایر کشورها آزادند تا با رعایت قوانین حاکم بر کشور در این منطقه آزاد تجاری- صنعتی ایران اسلامی سرمایه گذاری کنند و هیچ گاه واگذری کامل این جزیره زیبا به هیچ کشوری مطرح نبوده ونخواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری کیش به چین جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل: بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه، جام بین‌المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌آموزان این مدرسه همراه بود.

دیگر خبرها

  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • آیا چین می‌تواند؟
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد