Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:19:08 GMT

افزایش جمعیت دام سبک کشور به ۶۵ میلیون راس در اسفند ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۲۶۰

افزایش جمعیت دام سبک کشور به ۶۵ میلیون راس در اسفند ۹۹

تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور در اسفند ماه ٤٨.٢ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٦.٧ میلیون رأس بوده است که نسبت به آذر ماه، به ترتیب ١٦.٧ و ١١.٣ درصد افزایش یافته است. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک در فصل زمستان ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور در اسفند ماه ٤٨.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٦.٧ میلیون رأس بوده است که نسبت به آذر ماه، به ترتیب ١٦.٧ و ١١.٣ درصد افزایش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک در فصل زمستان ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور در اسفند ماه ٤٨.٢ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٦.٧ میلیون رأس بوده است که نسبت به آذر ماه، به ترتیب ١٦.٧ و ١١.٣ درصد افزایش یافته است.

قیمت گوشت گوسفندی کاهش یافت اما هنوز 30 هزار تومان حباب داردقیمت گوشت گوسفندی 70هزار تومان است/ سوءاستفاده برخی قصابی‌ها از شایعات

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ٩.٨ میلیون رأس بره و ٣ میلیون رأس بزغاله در فصل زمستان سال ١٣٩٨ در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به فصل پاییز، به ترتیب ٦٦.٧ و ٣٤.١ درصد افزایش یافته است.

در زمستان سال گذشته، تعداد ١, ٩ میلیون رأس گوسفند و بره و ٦٧٦ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور به منظور تولید گوشت عرضه شده است.

مقدار تولید شیر گوسفند و بز در فصل زمستان سال قبل نیز به‌ترتیب ٢٥.٧ و ١٩.٤ هزار تن برآورد شده است.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مرکز آمار اتحادیه گوشت قرمز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز آمار اتحادیه گوشت قرمز مرکز آمار اتحادیه گوشت قرمز درصد افزایش یافته فصل زمستان گوسفند و بره بز و بزغاله میلیون رأس دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولین قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، گفت: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نادر کاظمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت شهرستان ماکو با بیان اینکه باید تمام مسئولان برای تشویق مردم به سوی جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم تلاش کنند، اظهار کرد: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک عزم ملی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، افزود: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ماکو گفت: تعداد ۴۱ پرونده مسکن برای جوانی جمعیت در روستاهای شهرستان ماکو تشکیل شده است.

کاظمی تصریح کرد: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و به تعداد ۱۱ خانوار نیز تا پایان ماه جاری زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

کد خبر 751272

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن