Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:03:20 GMT

وجود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در «دهلران»

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۲۳۳

وجود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در «دهلران»

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از وجود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در شهرستان دهلران خبر داد.

نصرالله پارسه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: با توجه به اینکه مساحت زیادی از این شهرستان را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد مبارزه با بیابان زدایی در دستور کار این اداره قرار گرفت، به طوری که تا پایان سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از ارضی بیابانی نهال کاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه نهالستان گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری، در این شهرستان وجود دارد، افزود: ظرفیت تولید نهال سالیانه  ۳۵۰ هزار اصله است که با توسعه این نهالستان این میزان به یک میلیون اصله در سال خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران، اظهار کرد: این شهرستان با وسعتی معادل حدود 7 هزار کیلومتر مربع، بیش از 85 درصد مساحت آن را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد و علاوه بر تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع عرصه‌های ملی نیز نسبت به سایر مناطق استان، منحصر به فرد است.

وی بیان داشت: حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل در دهلران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار در دست کاشت است میزان ۲۷۰ هزار هکتار مرتع و حدود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی وجود دارد.

رئیس منابع طبیعی دهلران بیان داشت: با توجه به پوشش خوب گیاهی مراتع و جنگل‌های دست کاشت شهرستان امسال آتش بر در سطح پنج هزار هکتار از جنگل های شهرستان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی گونه‌های علفی و دمای بالای شهرستان در تابستان این طرح برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی انجام شده است.

پارسه گفت: با توجه به وسعت شهرستان در بحث پوشش جنگلی و گیاهی انتظار است شهروندان در ایام تابستان همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی ایلام دهلران پوشش گیاهی اداره منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی