Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:25:03 GMT

کانون های مساجد ظرفیت فراوانی برای فعالیت هنری دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۴۳۳۹

کانون های مساجد ظرفیت فراوانی برای فعالیت هنری دارند

هنرمند خط نگار با بیان اینکه در مساجد ظرفیت فعالیت های فرهنگی هنری بسیار زیاد است، گفت: کانون های فرهنگی هنری جدا از مساجد نیستند و ظرفیت فراوانی برای فعالیت های هنری دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد از بدو تاسیس تاکنون گستردگی و پراکندگی جغرافیایی زیادی دارند؛ در سال های اخیر با توسعه زیر ساخت های کمی و کیفی تعداد این کانون ها در سراسر کشور 24 هزار کانون  رسیده است؛ این کانون ها پتانسیل فروانی در همه مسایل بویژه مسایل فرهنگی و هنری دارند که باید از این ظرفیت ها بهره بیشتری برد، اما آنه در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است توانمند سازی اعضا با آموزش های تخصصی فرهنگی و هنری در شاخه های مختلف است، استفاده از ظرفیت بالقوه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و توانند سازی اعضای کانون ها را با « علی تن» هنرمند خط نگار که خود زمانی یکی از اعضای  کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده است به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

چگونه می شود از ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد  در زمینه هنر بهره برد؟

 

اعضای کانون های فرهنگی و هنری توانایی انجام هر فعالیتی را دارند، دروازه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باز است و آنها می توانند در همه قالب ها کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی مساجد زیز ساخت هایی برای انجام فعالیت هایی در زمینه هنرهای تجسمی  فراهم است برخی در حوزه کتاب و آموزش فعال هستند، برخی از کانون ها هم در همه حوزه ها کار می کنند، ظرفیت کانون های مساجد ظرفیت خوبی هستند و در دل مساجد هم کار می کنند و  در واقع جدا از مساجد نیستند، البته اعضای کانون های مساجد عضو بسیج مساجد هم هستند.

 

چگونه با آموزش اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد را می شود  در زمینه هنر توانمندسازی کرد؟

من از سال 1360 عضو کانون فرهنگی هنری مساجد بودم و در بخش فرهنگی مساجد کار فرهنگی  و هنری می کردم. من در آنجا معلم هنر بودم ، از همان موقع در 5-6 مسجد فعال بودم و آموزش هنر  می دادم، ما در آنجا تربیت مربی  هنر داشتیم،  و تلاشمان بر شناسایی نیروهای با استعداد برای تربیت مربی هنر بود  و  در همین راه می خواستیم یک مربی خوشنویسی تربیت کنم، سه هار نفر از بچه های با استعداد را به صورت ویژه آموزش دادیم و این سه چهار نفر به مربی تبدیل شدند، این افراد تا هم اکنون به عنوان استاد و هنرمند کارهای هنری و فرهنگی را در مساجد انجام می دهند و تبدیل به مربی شدند و کار تدریس را انجام می دهند.

 

 از استعداد های اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد چگونه باید استفاده کرد؟

در مساجد ظرفیت کار کردن فرهنگی و هنری بسیار زیاد است. همه فعالیت ها  بویژه  فعالیت های فرهنگی و هنری را در مساجد می شود انجام داد.یک سری افراد متخصص که عضو مسجد هستند و اغلب مامومین و نمازگزاران مساجد و یا همسایه مساجد هستند، اینها را باید شناسایی کرد و از ظرفیت آنها برای رشد استعدادهای نهفته نسل جدید استفاده کرد که اینها خودشان بعدا تبدیل به افراد خبره و متخصص شوند، این افراد چون محلی هستند و با همه جوانب محل آشنا هستند، می توانند ظرفیت خوبی را در مساجد ایجاد کنند.

 

دولت چگونه باید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد حمایت کند با توجه به اینکه این کانون ها مردم نهاد هستند؟

کانون های فرهنگی و هنری مساجد از همان ابتدا مردم نهاد بودند اما از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در اوایل اعتبارات خوبی داشتند و بودجه های خوبی به کانون ها تخصیص می دادند ولی الان این بودجه کمتر شده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای توانمندسازی باید بودجه  خوبی داشته باشند؟

باید بودجه کانون ها را افزایش داد و در در کنار آن سیاست گزاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد را هم باید تقویت کرد.

 مساجد گروه های سرود و تواشیح دارند آیا از این ظرفیت نباید استفاده کرد؟

معمولا مساجد گروه های سرود و تواشیح دارند که بدون موسیقی یا با موسیقی های ضبط شده کار می کنند  البته گروه های مداحی و نوحه خوانی هم در مساجد فعال هستند باید آموزش های مداحی در مساجد گذاشته می شود و باید از این ظرفیت مساجد استفاده کرد.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت هنری علی تن کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد اعضای کانون اعضای کانون ها مساجد ظرفیت فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود