Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی بر موضع دولت این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد.
به گزارش خرداد، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اندیشکده امریکن اینترپرایزر، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این اندیشکده درباه به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران با مطرح کردن ادعاهایی گفت: تهدید مداوم از جانب ایران همچنان پابرجا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[ایران] برخی از تعهداتش در برجام [توافق هسته‌ای] را نقض کرده است. ما به کارزار خود ادامه داده‌ایم. آشکارترین عملکردی که مردم از ما می‌بینند، تحریم‌هایی است که اعمال می‌کنیم، اما این کارزار گسترده‌تر است. ما قدرت دیپلماتیک را پشتیبان متحد ساختن جهان به روش‌های متعدد قرار داده‌ایم. با در نظر گرفتن تروریسم ایران، ما آلمان‌ را در همین ماه گذشته متقاعد کردیم که حزب‌الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. ما با شرکایمان در سراسر جهان همکاری می‌کنیم تا ظرفیت ایران را برای دست یافتن به یک سلاح هسته‌ای و همچنین توانشان در [زمینه] موشکی و تروریسم را محدود کنیم.
پمپئو در ادامه با مطرح کردن این که به واسطه پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، کشورهای چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران تسلیحات بفروشند، گفت: من مصمم هستم که ببینم چطور می‌توانند از این راه پول کسب کنند. ما باور داریم برنامه‌ ما به طور موفقیت‌آمیزی از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد. ما امیدواریم؛ به این امید داریم که جهان متحد خواهد شد، انگلیس یا دیگر شرکای برجام، تهدید ناشی از به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی را که چند ماه دیگر اتفاق خواهد افتاد، درک کرده و از حق خود استفاده خواهند کرد که اطمینان حاصل کنند این اتفاق نخواهد افتاد.
او ادامه داد: ما بسیار دوست داریم که تحریم تسلیحاتی ایران را با موافقت تمام اعضای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تمدید کنیم. اگر این اتفاق نیافتد، ما از توان دیپلماتیک‌مان استفاده خواهیم کرد تا مانعش شویم. این [موضوع] بسیار مهم است.
وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این اظهار کرد: برای جهان بسیار خطرناک است که پس از پنج سال به ایران اجازه داده شود که باز هم خودشان را با تسلیحات مجهز کنند، سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته از روسیه خریداری کنند. ایرانی‌ها کار ما را در ممانعت از آن‌ها برای پیشبرد برنامه هسته‌ای‌شان سخت می‌کنند. این یک نقص بنیادین برجام بود و ما مصمم هستیم که هر کار می‌توانیم برای جلوگیری از به پایان رسیدن تحریم تسلیحاتی انجام دهیم. مطمئنم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.
بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت‌وگو در پی این مطرح شده که دولت آمریکا با نزدیک شدن پایان مهلت تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال میلادی جاری، در تلاش بوده - علی‌رغم این که در ماه مه سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای از آن خارج شد - نشان دهد که هنوز عضوی از این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است تا از ابزارهای موجود در آن‌ها برای اعمال فشار در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند. برچسب ها: پمپئو ، تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: پمپئو تحریم تسلیحاتی ایران وزیر امور خارجه آمریکا تحریم تسلیحاتی ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات