Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@01:42:01 GMT

سرکوب معترضان و چهره واقعی دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۷۰۶۶

سرکوب معترضان و چهره واقعی دولت آمریکا

به گزارش افکارنیوز،

محقق آکادمی علوم اجتماعی چین در واکنش به «جنبش ضد تبعیض نژادی مردم آمریکا » گفت: سرکوب معترضان، ریاکاری آمریکا در مورد دموکراسی، آزادی و برابری را زیر سئوال برده و فرصت خوبی فراهم کرده است تا جهان چهره واقعی دولت ایالات متحده را ببیند.

اخبار بین الملل-استاد "ما پینگ" روز دوشنبه با اشاره به «ضرورت محکومیت جهانی خشونت دولت آمریکا علیه معترضان» گفت که اعتراضات ضد تبعیض نژادی این واقعیت را نشان می دهد که هر سال موارد زیادی از تبعیض نژادی، تبعیض قومی و نقض حقوق بشر در ایالات متحده رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جورج فلوید ۴۶ ساله، هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم»  توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به قتل رسید این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر ایالات متحده و جهان شد.

تبعیض نژادی در آمریکا بسیار عمیق است

این تحلیلگر چینی در ادامه ایالات متحده را یک کشور «استعمارگر و امپریالیستی» معرفی کرد و گفت: اگرچه وارد قرن بیست و یکم شده ایم اما مفهوم «تبعیض نژادی» هنوز در آمریکا بسیار عمیق است به ویژه هنگامی که این کشور با مشکلات بین المللی و داخلی روبرو می شود ریشه های آن در معرض دید قرار می گیرد.  

پژوهشگر آکادمی علوم اجتماعی چین ادامه داد اگرچه اعتراضات و موج های تبعیض نژادی زیادی در طول تاریخ در آمریکا رخ داده اند اما بحران اقتصادی در سال های اخیر به مشکلات مکرر اجتماعی داخلی در این کشور منجر شده است.

استاد دانشگاه "هه نان" چین با اشاره به اینکه «دولت ایالات متحده برای حل مشکلات اجتماعی جدی نیست» گفت: «آمریکا قصد دارد تنها با سرکوب نارضایتی مردم، اعتراضات را خاموش و بر آنها سرپوش بگذارد».

بیماری تبعیض نژادی عود کرده است

وی مرگ "جورج فلوید" سیاه پوست به دست پلیس سفید پوست آمریکا را بیانگر سرباز زدن زخم های کهنه تبعیض نژادی در آمریکا دانست و گفت: این اقدام باعث عود بیماری تبعیض نژادی در این کشور شده است اگرچه این بار فلوید قربانی سیستم خشونت آمیز پلیس آمریکا شد اما این داستان دیر یا زود برای دیگر سیاه پوستان و رنگین پوستان تکرار خواهد شد.

استاد "ما" با یاداوری استانداردهای دوگانه آمریکا در برخورد با مساله حقوق بشر اظهار داشت که آمریکا با مسایل و موضوعاتی که برای خودش نفع دارد با یک رویکرد برخورد می کند اما با مسایلی که به ضرر این کشور باشد رویکرد دیگری اتخاذ می کند.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

وی برخورد آمریکا با کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی را مصداق این «رویکرد دوگانه» تعریف کرد و گفت: «آمریکا به بهانه مسایلی مانند حقوق بشر برخی از کشورهای جهان را تحریم می کند اما خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است».

محقق آکادمی علوم اجتماعی چین افزود: آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده سلاح های هسته ای و شیمیایی، در جنگ های کره و ویتنام از سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی در مقیاس بزرگ استفاده می کرد و ادعا می نمود که می خواهد مردم آنجا را آزاد می کند اما همین کشور به بهانه خلع سلاح هسته ای به دنبال تحریم و جنگ با کشورهای دیگر مانند کره شمالی است.

رویکرد دوگانه واشنگتن به تظاهرات در آمریکا و هنگ کنگ

پروفسور "ما" در ادامه در تشریح استانداردهای دوگانه آمریکا به موضوع هنگ گنگ پرداخت و گفت: آمریکا به وضوح از آشوبگران هنگ کنگ حمایت می کرد و برای آنها کمک مالی می فرستاد و پلیس هنگ گنگ را که به دنبال برقراری آرامش و نظم بود به سرکوب و خشونت محکوم می کرد اما اکنون خود به دنبال سرکوب وحشیانه اعترضات ضد نژادی در این کشور است.

استاد دانشگاه "هه نان" تصریح کرد: ایالات متحده ارزش های خود را به همه کشورهای جهان تحمیل می کند علاوه بر این واشنگتن به عنوان "پلیس جهان" متکبرانه در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می کند در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه ... و سایر کشورها در حال جنگ و خونریزی است و فاجعه های انسانی بی شماری به وجود آورده است و به حقوق اساسی بشر در آنجا آسیب زیادی رسانده است اما از فاجعه های انسانی در داخل خاک خود چشم پوشی می کند.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا تبعیض پلیس آکادمی علوم ایالات متحده جهان چین دولت آمریکا ایالات متحده تبعیض نژادی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با اشاره به جنایات آمریکا در کشورهای دنیا به ویژه ویتنام گفت: آمریکا در حمله به این کشور حتی به کشاورزی و غذای مردم هم رحم نکرد.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گرگان اظهار کرد: شیطان همواره در کمین انسان است و انسان را به معاصی گوناگون امر می‌کند و اگر انسان با علم به اینکه دعوت‌های شیطان سرانجامی جز جهنم ندارد از او پیروی کند شیطان به تدریج در او نفوذ کرده تا جایی که او به یکی از عوامل شیطان بدل می‌شود.

وی همگان را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: رستگاری انسان تنها در سایه پیروی از دستورات الهی محقق خواهد شد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به ویتنام تصریح کرد: آمریکا به معنای واقعی کلمه شیطان بزرگ است و زمانی که به این کشور حمله ور شد حتی به کشاورزی آن رحم نکرد و با ریختن سم در مزارع و مواد غذایی این کشور، سلامت مردم را به خطر انداخت.

حجت الاسلام برقرار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز عملیات بیت المقدس گفت: آسایش و آرامش امروز کشور را مرهون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر یادآور شد: روز جهانی کارگر یادمان انسجام کارگران آمریکا و روزی است که کارگران این کشور تحصن سراسری بر علیه ۱۴ ساعت کار داشتند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به روز ۱۲ اردیبهشت، روز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: استاد مطهری شخصیتی بزرگ و کم نظیر بود که باید اسوه معلمان باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند