Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این راهنما پاسخ‌هایی برای متداول‌ترین پرسش‌های کسانی که می‌خواهند جراحی کاشت مو انجام دهند، فراهم کرده‌ایم. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری تسنیم،  در این راهنما پاسخ‌هایی برای متداول‌ترین پرسش‌های کسانی که می‌خواهند جراحی کاشت مو انجام دهند، فراهم کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن به پرسش‌هایی چون نحوه‌ی انجام جراحی کاشت مو، نتایجی که باید از کاشت مو انتظار داشته باشید، هزینه‌ی کاشت مو و آنچه باید به آن توجه کنید تا خطرات بالقوه مربوط به کاشت مو را کاهش دهید، پاسخ داده می‌شود.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو، یک جراحی سرپایی تقریباً غیرتهاجمی است که در آن با کاشت فولیکول‌های جدید در ناحیه طاس یا کم‌پشت سر موی مردان و زنانی را که دچار طاسی جزئی هستند احیا می‌شود.

چه کسانی می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو برای هر فردی که دچار طاسی جزئی به دلیل طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنیک)، طاسی با الگوی زنانه، پس‌روی خط مو، آلوپسی کششی یا جراحت سر است، توصیه می‌شود. کاشت مو برای کسانی که کاندیداهای مناسبی هستند، ظاهری طبیعی و نتیجه‌ای دائمی به همراه دارد.

این جراحی برای کسانی که دچار ریزش موی منتشر (تلوژن افلوویوم مزمن) و طاسی منطقه‌ای (آلوپسی آره‌آتا) هستند یا در ناحیه اهداکننده موی کافی ندارند، بعد از اتمام دوره درمان با تائید متخصص پوست توصیه می‌شود. همچنین، این جراحی معمولاً برای کسانی که کمتر از 25 سال سن دارند با صلاح‌دید پزشک توصیه می‌شود.

کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟

امروزه جراحان کاشت مو از دو روش برای کاشت مو استفاده می‌کنند: استخراج واحد فولیکولی (FUE) و کاشت واحد فولیکولی (FUE).

کاشت واحد فولیکولی (یا FUT، جراحی نوار واحد فولیکولی، برداشت نواری)

این روش در دهه 50 میلادی ابداع شد. در این روش، جراح با بی‌حسی موضعی نواری از پوست را از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت سر بیمار) برمی‌دارد، آن را به گرافت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند و سپس آن‌ها را در نواحی دریافت‌کننده می‌کارد.

در این روش، جای زخم دائمی در ناحیه‌ای که نوار از آن برداشته شده باقی می‌ماند و دوره بهبود آن حدود 2 هفته است. البته لازم به ذکر است که با رشد موها در ناحیه‌ی بانک مو، اسکار باقی‌مانده از جای زخم‌ها زیر موها پنهان می‌شود.

استخراج واحد فولیکولی (یا FUE، برداشت FUE)

روش FUE روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود چون بسیار کمتر از روش FUE تهاجمی است و دوره بهبودی آن کوتاه است. در این روش، جراح فولیکول‌های جداگانه مو را با بی‌حسی موضعی از ناحیه اهداکننده برمی‌دارد و سپس آن‌ها را در محل مناسب می‌کارد تا ظاهر فرد طبیعی و تراکم موها یکدست شود.

در این روش، معمولاً ناحیه اهداکننده تراشیده می‌شود (البته برخی جراحان این کار را نمی‌کنند) و دوره بهبود آن حدود 5 روز است.

گرافت چیست؟

گرافت، یک تکه از بافت زنده است که با جراحی از محلی از بدن به محل دیگر منتقل می‌شود بدون اینکه رگ‌های آن منتقل شود. پس از اینکه گرافت در ناحیه مورد نظر قرار داده شد، رگ‌های جدید در آن رشد می‌کنند.

فولیکول‌های مو معمولاً در گروهای 1 تا 4 تار مو رشد می‌کنند که به آن‌ها واحدهای فولیکولی می‌گویند. جراحان کاشت مو در روش FUE سعی می‌کنند تا موها را در گروهای طبیعی خود برداشته و بکارند تا رشد آن‌ها یکدست باشد. جراح، هر واحد فولیکولی (گرافت) را با سوزنی توخالی به قطر 0.6 میلی‌متر یا حداکثر 1.0 میلی‌متر برمی‌دارد. سپس گرافت‌ها را با استفاده از تیغه‌های میکرو و سوزن‌های بسیار ریز درون نواحی مورد نظر قرار می‌دهد و برای اینکه تراکم و ظاهر موها طبیعی باشد، گرافت‌های را با الگو و زاویه‌ای مشخص می‌کارد.

درمان PRP چیست؟

درمان پلاسمای غنی‌شده با پلاکت (PRP) درمان مکمل کاشت مو است تا موجب تسریع رشد مو و بهبودی پس از جراحی شود.

PRP یکی از مشتقات طبیعی خون است که سرشار از مواد مغذی و عوامل رشد است. سلول‌های پلاکت روند بهبودی، سرعت بازسازی بافت نرم و واکنش به جراحات را تسریع می‌کند و سلول‌های بنیادی را تحریک می‌کند تا رشد سلولی جدید رخ دهد.

برای به دست آوردن PRP از بیمار خون گرفته می‌شود و دو بار سانتریفیوژ می‌شود تا سلول‌های قرمز خون از پلاکت‌ها جدا شوند. سپس سلول‌های پلاکت در پلاسمای ژله-مانند تغلیظ می‌شود که غلظت آن 3 تا 5 برابر معمول است. سپس می‌توان PRP را در طول عمل یا پس از آن تزریق کرد یا به‌صورت موضعی استعمال نمود.

جراحی کاشت مو چقدر طول می‌کشد؟

مدت جراحی بسته به تعداد گرافت‌های مورد نیاز، تعداد جلسات جراحی و تعداد پرسنل تیم جراحی متفاوت است اما معمولاً بین 4 تا 8 ساعت طول می‌کشد. به دلیل اینکه جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد، بیمار کاملاً بیدار است و بدون اینکه دردی احساس کند در آرامش کامل به‌سر می‌برد.

بلافاصله پس از جراحی، بیمار می‌تواند راه برود و بیشتر فعالیت‌های عادی روزمره را از سر بگیرد. ناحیه کاشت به مدت 3 تا 5 روز متورم و حساس به لمس است اما بیماران می‌توانند 2 تا 3 روز پس از جراحی به زندگی روزمره‌ی خود بازگردند و سر کار بروند. معمولاً 10 تا 14 روز پس از جراحی دلمه و قرمزی دیده می‌شود.

ممکن است برای دستیابی به نتیجه دلخواه از برخی بیماران خواسته شود که کاشت مویشان در چند جلسه انجام شود که فاصله بین هر جلسه معمولاً چند ماه است. این مسئله قبل از جراحی توسط جراح و در جلسه‌ی مشاوره مشخص می‌شود.

باید انتظار چه نتیجه‌ای را از کاشت مو داشته باشیم؟

در 2 تا 3 هفته اول پس از کاشت مو، همه موهای کاشته شده می‌ریزند. به این پدیده، «ریزش مو در اثر شوک» می‌گویند و نتیجه طبیعی جراحتی است که بر فولیکول موی منتقل‌شده وارد آمده است. برخی بیماران هم ریزش مو را در مناطقی که تحت جراحی نبوده‌اند، تجربه می‌کنند که موقتی و عادی است.

در 6 تا 8 هفته پس از جراحی، 85 تا 95 درصد فولیکول‌های کاشته شده باید شروع به رشد موهای جدید کنند. پس از هر چرخه رشد (هر چرخه رشد حدود 6 هفته طول می‌کشد) موهای بیشتر و ضخیم‌تری رشد می‌کنند. با وجود اینکه نتایج کاشت مو تا ماه ششم مشخص می‌شود اما نتایج نهایی آن 12 ماه پس از جراحی مشاهده خواهد شد.

برای دستیابی به نتایج بهتر به بیماران توصیه می‌شود که به‌دقت طبق دستورالعمل مراقبت‌های پس از جراحی عمل کنند که عبارت‌اند از: محافظت از ناحیه کاشت در برابر نور خورشید، نخاراندن پوست سر و شامپو زدن منظم موها تا اطراف ساقه موها دلمه نبندد. اکثر جراحان علاوه بر این موارد، توصیه می‌کنند که مصرف سیگار را در چند هفته اول پس از جراحی متوقف کنید چون به بقای گرافت‌ها آسیب می‌زند.

آیا یک جراحی کاشت مو برای پوشش کامل سر کافی است؟

معمولاً تعداد گرافت‌هایی که در یک جلسه‌ کاشت ترکیبی پیوند می‌شوند حدود 5000 تاست. معمولاً یک جلسه جراحی طوری طراحی شده که کافی باشد اما جراحی دوم می‌تواند نتایج اولی را بهبود بخشد. اغلب افراد برای پرپشت‌تر شدن موها یا پوشش بیشتر سر، جراحی دوم را انجام می‌دهند. حدوداً از هر دو نفر، یک نفر پس از گذشت یک سال از اولین جراحی برای کاشت دوم مراجعه می‌کند.

خطرات کاشت مو چیست؟

کاشت مو، یک جراحی ساده، تقریباً غیرتهاجمی و در مقایسه با انواع جراحی‌های دیگر بسیار کم‌خطر است. اما مانند هر جراحی دیگری خطرات و عوارض جانبی بالقوه‌ای دارد که شامل خونریزی، عفونت، تورم سر و/یا پیشانی، زخم و رشد ناهماهنگ مو است. بیش از 95% بیماران کاشت مو هیچ مشکلی را پس از جراحی تجربه نمی‌کنند.

جهت کاهش مشکلات پس از جراحی توصیه می‌شود که بیماران یک جراح باتجربه کاشت مو را انتخاب کنند و طبق دستورالعمل مراقبت‌های پس از جراحی او عمل کنند. اکثر جراحان برای پیشگیری از عفونت پس از جراحی، آنتی‌بیوتیک و ضدالتهاب تجویز می‌کنند و توصیه می‌کنند برای تسکین حساسیت پوست سر از باند استفاده شود.

آیا می‌توان در نواحی دیگر بدن هم کاشت مو انجام داد؟

بله! کاشت مو برای دیگر نواحی بدن مانند ناحیه ریش، ابروها، مژه‌ها نیز انجام می‌شوند و امروزه کاشت ابرو نیز از جراحی‌های بسیار پرطرفدار میان مراجعین به کلینیک‌های پیوند مو است.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه کاشت مو به تعداد گرافت‌های لازم برای هر فرد، ناحیه تحت جراحی، تعداد جلسات لازم برای کاشت و روش کاشت مو بستگی دارد. علاوه بر این بسته امکانات کلینیک‌های کاشت مو در شهرهای مختلف و تجربه و تخصص جراح کاشت مو، هزینه‌ی جراحی کاشت مو متفاوت خواهد بود.

می‌خواهم کاشت مو انجام دهم – باید چه کنم؟

گام نخست این است که کلینیک‌های مختلف کاشت مو را جستجو کنید. ابتدا باید صلاحیت جراح کاشت مو را بررسی کرده، امکانات کلینیک کاشت مو را در نظر بگیرید و نمونه کارهای آن‌ها را مشاهده کنید. آموزش کاشت مو امروزه به‌صورت تخصص پزشکی در مراکز دانشگاهی وجود ندارد و بورد پیوند موی امریکا (ABHRS) تنها مدرک معتبر مورد قبول در کشورهای امریکا و اروپایی است که تحت نظارت انجمن بورد پیوند موی امریکا صادر می‌گردد که شامل دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی است. پس از حصول اطمینان از توانایی و تجربیات جراح کاشت مو و شرایط و تجهیزات کلینیک کاشت مو باید برای یک جلسه مشاوره از آن‌ها وقت بگیرید. در جلسه‌ی مشاوره تیم جراحی با اهداف شما آشنا خواهند شد و تشخیص می‌دهند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. در این جلسه، با تهیه عکس از سر شما و بررسی میزان تراکم موهای شما مشخص خواهد شد که شما به چه تعداد گرافت برای دستیابی به ظاهری طبیعی و زیبا نیاز دارید و چند جلسه کاشت مو برای شما باید انجام شود.

مرجع: phhtc.ir

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاشت مو انجام جراحی کاشت مو کاشت مو توصیه می شود کاشت مو برای کاشت ی کاشت مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم

برنج پس از گندم یکی از پر تقاضاترین عنصر خانواده غلات است که در سفره‌های ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. شهر‌های شمالی کشور  به دلیل رطوبت، بارندگی های فراوان و زمین‌های مساعدی برای کشت برنج دارند.

در این روز‌های بهاری کشاورزان روستای کیامحله از توابع شهرستان جویبار استان مازندران نیز اقدام به کاشت برنج به روش مکانیزه کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فرهاد ولی‌زاده - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس