Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اکنون وارد چهل سالگی فعالیت خود و بلوغ فکری شده و امیدواریم با بکارگیری شیوه‌های متنوع در سطح شهر و روستا با توانمندی و نشاط عالی‌تر فعالیت کند.

 آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز(2تیر) در همایش استانی گام دوم تبلیغ و همچنین آئین تکریم و تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خداوند مومنان را به دو مولفه‌ی توبه کردن و جهاد و مجاهدت در راه خدا با جان و مال مورد خطاب قرار داده است تا بندگانش را همواره یاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خداوند می‌خواهد بشر را رشد دهد و به مراحل عالی برساند، افزود: اسوه و الگوی همه مسلمانان برای دستیابی به رشد و تعالی، پیامبر اکرم(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: پیروی از دین؛ دنیا و عاقبت انسان را تضمین می‌کند و باید در خدمت دین بود تا نصرت الهی همواره پشتیبان بندگان قرار گیرد.

آیت‌الله شاهرودی ذکر کرد: همه عالم زیر حکومت و سلطه خداوند هستند و باید در مسیر قرب الی الله حرکت کنیم و جزو انصارالله باشیم و بدانیم که ارکان دینی هیچگاه تعطیل شدنی نیست و باید همواره مورد توجه باشد.

وی به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه فرهنگ دینی پرداخت و عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با هنرنمایی لازم در راستای فعالیت‌های دینی و فرهنگی تلاش کند و با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از برنامه‌های حضوری، از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج دین استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی اکنون وارد چهل سالگی فعالیت خود و بلوغ فکری شده و امیدواریم با بکارگیری شیوه‌های متنوع در سطح شهر و روستا با توانمندی و نشاط عالی‌تر فعالیت کند.

آیت‌الله شاهرودی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید سهم خود را در ایجاد تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اجرا کند، اعلام کرد: اساس تمدن فرهنگ است و باید تمدن نوین اسلامی در جهان شکوفا و حاکم شود و بی‌شک این کار مبلغین است که باید هنر خود را در این زمینه نشان دهند تا مردم دنیا زیبایی‌های اسلام را ببینند و بشنوند.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این آئین اظهار کرد: تبیین آموزه‌های وحیانی و سنن نبوی یکی از کارکردهای ارزشمندی است که انسان‌های صالح در طول تاریخ اسلام برعهده داشته‌اند و براساس آیات کریمه قرآن کریم که تبلیغ و تبیین معارف الهی را به جامعه امری ارزشمند معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: انسان‌هایی که در مسیر تبلیغ معارف الهی گام بر می‌دارند و فقط  توجهشان به خداست و از حاشیه‌پردازی‌ها و جنجال‌هایی که احیانا در مسیر حرکت مبلغان دین اتفاق می‌افتد، هراسی ندارند، از سوی خداوند تحسین ‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که در میزان تاثیرگذاری تبلیغ دین مهم و اثرگذار است شیوه و متد تبلیغ است، عنوان کرد: اگر خدایی نکرده انسان در مسیر تبلیغ دین از معیارهای عقلانی عبور کند قطعا این تبلیغ او اثر مثبتی نخواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ذکر کرد: اکنون به عنوان جامعه تبلیغی مبلغان در اشکال متفاوت از جمله مبلغین، کانون‌های فرهنگی، تشکل‌ها و غیره همه فعالیت دارند و یک هدف را دنبال می‌کنند و همه در واقع مبین احکام شریعت و مبانی بنیادی دین هستند اما اگر دسترسی کامل و جامع با آموزه‌های وحیانی نداریم چون رسول اکرم(ص) امروز بین جامعه ما نیستند و ما به نوعی میراث‌دار بیانات و برداشت‌ها و قرائت‌های عالمان  بزرگ هستیم که از متن و بطن قرآن کریم و سنت نبوی به جامعه عرضه می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: شناختن معارف برای جامعه هدف و مخاطب بسیار مهم است و سخن مخالف را نیز باید شنید تا بتوان درست تبلیغ کرد و فکر آنها را به سمت درست سوق داد.

وی با اشاره به اینکه برای گفت و گو در تبلیغ دین و شنیدن صدا و نگرش‌ها و اندیشه‌های مخالف ظرفیت فکری و ظرفیت بالای شنیدن اندیشه‌های مخالف باید ایجاد کنیم، بیان کرد: امروزه در جامعه نیازمند شنیدن حرف‌ها و اندیشه‌های مختلفی که زیر چتر اسلام شکل می‌گیرد، هستیم و فعالان فرهنگی زمانی می‌توانند موفق باشند که این رویکرد را لحاظ کنند و باب گفتگو را باز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت جدید و گام دوم چند رویکرد را انتخاب کرده است که براساس این رویکردها، تبلیغ را از چهارچوب منبر و جماعت به متن جامعه کشانده و می‌خواهد در مسئله تبلیغ از تبلیغ اجتماعی هم بهره ببرد.

وی اهدای خون ماموستایان، تلاش فعالان قرآنی و هیئات مذهبی در ایام شیوع کرونا را یک حضور اجتماعی خواند و بیان کرد: حضور اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های وابسته در جامعه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی است و علاوه بر آن سازمان تبلیغات اسلامی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق نیز ورود خواهد کرد و از ظرفیت روحانیون و مبلغین و تشکل‌های وابسته برای پیشگیری از آسیب‌ها استفاده می‌کند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت جهادی را رویکرد دیگر سازمان تبلیغات اسلامی خواند و یادآور شد: امروز جامعه ما صرفا  نیازمند تبلیغات و سخنرانی و موعظه‌ها نیست گروههای جهادی، جوانهای پرانگیزه در میدان عمل باید حضور یابند که اخیرا شاهد بودیم جوانان هیئتی و تشکل‌های دینی در شهرستان‌های مختلف استان جهادی برای مقابله با کرونا تلاش کردند.

حاتمیان ذکر کرد: رویکرد سوم سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آنها و هم‌افزایی و توانمندی و حمایت از آنهاست که در این راستا مدیریت تعاملی بین سازمان تبلیغات و تشکل‌های مردمی ایجاد خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز در این همایش اظهار کرد: تبلیغ دین خدا رسالتی بر دوش پیامبران بود که باید به مردم می‌رسانند و این اهمیت و جایگاه امر تبلیغ را می‌رساند.

ماموستا اقبال بهمنی با اشاره به اینکه تبلیغ دین خدا رسالت اصلی و اساسی برای پیروان دین است، افزود: خداوند متعال به پیامبر فرموده است هر چه از طرف خدا به تو وحی شده باید بدون هیچ کوتاهی به مردم برسد و شاید قبوالل دین برای بسیاری از مردم سخت باشد و مشکلاتی در راه تبلیغ دین وجود داشته باشد اما امدادهای الهی همیشه همراه مبلغین بوده است و مبلغین امدادهای الهی را در زندگی حس کرده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز در کردستان کارکرد خوبی داشته ست و باتوجه به بافت منطقه کردستان که دارای دو مذهب تشیع و تسنن است سازمان تبلیغات اسلامی با رویکرد وحدت آفرین، تقریب مذاهب و عدالت محوری اقدام به فعالیت در استان کرده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در پایان یادآور شد: ایجاد خانه‌های عالم در روستاها حرکت ارزشمندی از سوی تبلیغات اسلامی است و امیدواریم خدمت‌رسانی به مردم در روستاها همچنان تداوم یابد.

در این آئین برنامه مولودی‌خوانی و دف‌نوازی اجرا و از فعالان عرصه تبلیغ دین در استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی استانی اجتماعی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان تبلیغ دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم