Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم گفت: با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا، تمام‌ آیین‌های مربوط به جشن،‌ عروسی و ترحیم در تالارها، ‌اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی در این استان ممنوع است.

بهرام سرمست در حاشیه چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وجود پیش‌بینی‌های دانشگاه علوم پزشکی قم برای تبدیل وضعیت کرونا در این استان از زرد به قرمز در اواخر هفته آینده در صورت ادامه روند موجود، گفت: این تصمیم‌ها برای این است که شرایط درگیری و شیوع کرونا در استان قم به سطح قرمز تبدیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ممنوعیت تمام‌ آیین‌های مربوط به جشن، ‌عروسی و ترحیم در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست که کارگروهی برای نظارت بر این موضوع نیز تشکیل‌شده و در صورت تخلف برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

وی برگزاری مراسم عروسی و ترحیم را یکی از مهم‌ترین دلایل روند افزایشی شیوع مجدد کرونا در این استان دانست و تاکید کرد: در هفته‌های اخیر درنتیجه عادی شدن رفتارهای عمومی مردم، متاسفانه شاهد افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا در قم هستیم.

سرمست گفت: این تصمیم‌گیری‌ها اگرچه با محدودیت و سخت‌گیری همراه است ولی این کار تنها به خاطر حفظ جان مردم است و برای اینکه استان دوباره به نقطه قرمز ابتلا به کرونا برنگردد، همراهی همه مردم ضروری است.

 تولید ماسک در صورت تامین مواد اولیه سه برابر می‌شود

فرماندار قم گفت: به دلیل محدودیت در تامین مواد اولیه هم‌اکنون روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک در قم تولید می‌شود که در صورت تامین مواد اولیه، تولید روزانه به سه برابر قابل‌افزایش است.

مرتضی حیدری در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم، نیاز روزانه استان را ۲۵۰ هزار ماسک اعلام کرد و افزود: ظرفیت اسمی تولید ماسک در قم ۵۰۰ هزار عدد در روز است ولی به دلیل محدودیت در تامین مواد اولیه، تولید ماسک در این استان کمتر از ظرفیت موجود می‌باشد.

وی، قیمت، مجوز و مواد اولیه را سه موضوع اساسی در تولید ماسک دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده مجوز و قیمت تاکنون حل‌شده است و فرایند تحویل مواد اولیه شروع‌شده است.

وی بابیان اینکه در آمار تولید ماسک استان، ماسک‌های تولیدی توسط موسسه‌های خیریه و مساجد لحاظ نشده است، اظهار داشت: التهاب در بازار ماسک قم کاهش‌یافته و ماسک موردنیاز تامین شده است.

قم در آستانه ورود به وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

استاندار قم با اشاره به پیش‌بینی ورود قم به جمع استان‌های دارای وضعیت قرمز کرونا از اواخر هفته آینده از مردم خواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بهرام سرمست در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در سالن کرامت استانداری افزود:هر مراسمی که عامل تجمع و شیوع کرونا باشد در قم ممنوع است و برگزاری  همایش‌ها نیز به‌صورت موردی بررسی می‌شود.

وی بابیان اینکه از مردم می‌خواهم که در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری کنند، گفت: از تمامی شهروندان عاجزانه درخواست داریم که مسائل بهداشتی را جدی بگیرند،تمام تصمیم‌ها برای حفظ سلامتی و جان آنان است.

وی تاکید کرد: نظارت بر اجرای مصوبه این شورا برای برگزار نشدن تجمع‌ها به‌ویژه عروسی و عزا به عهده دانشگاه علوم پزشکی قم می‌باشد و نظارت و پشتیبانی اجرای این مصوبه با نیروی انتظامی، فرمانداری و دستگاه قضایی است.

سرمست اظهار داشت: باید همه تلاش کنند تا ورود قم به وضعیت قرمز کرونا محقق نشود و از شیوع دوباره این بیماری در استان جلوگیری گردد.

میزان سرایت کرونا در قم سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان سرایت ویروس کرونا در قم در هفته‌های اخیر سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است که در این شرایط تجمعات باید به حداقل ممکن برسد و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدرضا قدیر در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم بابیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش میزان بیماران کرونا مثبت در سطح کشور هستیم افزود: یکی از تحقیقات معتبر انجام‌شده در اروپا نشان از دیده شدن جهش در ویروس کووید ۱۹ است که با این جهش میزان سرایت ویروس افزایش‌یافته است.

وی گفت: تا یک ماه قبل تعداد تست‌های مثبت انجام‌شده در استان کمتر از ۱۵ درصد از کل تست‌های انجام‌شده بود که امروز این آمار به ۵۰ درصد افزایش‌یافته و این جهش در ویروس کرونا مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام‌شده، اگرچه میزان سرایت این بیماری افزایش‌یافته ولی خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر این بیماری با جهش صورت گرفته افزایش نیافته است.

قدیر با اشاره به آمارهای شیوع کرونا در قم اظهار داشت: در اسفندماه ۹۸ بیشترین تعداد مبتلا به این ویروس در قم ثبت شد که این موضوع در ماه‌های اولیه سال جاری کاهش یافت ولی از اواخر خردادماه میزان تست‌های مثبت در استان به ۵۰ درصد رسیده است.

توزیع ماسک در داروخانه‌های منتخب آغاز شد

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، از ۲۴ تیرماه تا اطلاع ثانوی ماسک در داروخانه‌های منتخب این استان توزیع می‌شود.

محمد حضوری افزود: این طرح به‌منظور کنترل بر نحوه عرضه ماسک میان همشهریان اجرا می‌شود و قیمت هر عدد ماسک طبق تعرفه مصوب یک هزار تومان است.

وی بابیان این‌که توزیع ماسک هر روز ۱۰ صبح آغاز می‌شود، اضافه کرد: سهمیه هر فرد پنج عدد ماسک است و از همشهریان عزیز تقاضا می‌کنیم درصورتی‌که ماسک نیاز دارند، به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

بی‌توجهی به پروتکل‌ها به خیز دوباره کرونا در قم منجر می‌شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: عادی شدن رفتارها و کوتاهی در اجرای پروتکل‌ها زمینه را برای خیز دوباره بیماری فراهم خواهد کرد.

بیژن سلیمان پور در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدئوکنفرانس و به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: صداوسیما نقش برجسته‌ای در تنویر افکار عمومی در راستای اجرای مصوبه‌های دولت را دارد.

وی با اشاره به ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت بیماری کرونا طی پنج ماه گذشته افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، موج اول بیماری در قم به‌خوبی مدیریت و کنترل شد.

وی همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های نخست شیوع بیماری را موردتوجه قرار داد و افزود: این همراهی با پشتیبانی دولت و تلاش مضاعف مدافعان سلامت و کادر درمان موجب شد بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

هشت تالار پذیرایی در قم پلمب شد

رییس مرکز بهداشت قم گفت: در بازرسی کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز مختلف صنفی در سطح استان، هشت تالار پذیرایی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بازرسان مرکز بهداشت از ۱۴ تا ۲۰ تیر، ۲ هزار و ۵۷۹ بازرسی از مراکز مختلف انجام دادند که رعایت بهداشت توسط یک هزار و ۵۷۱ مرکز ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰۲ نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی انجام و همچنین سه هزار و ۷۱۶ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شد.

وی ادامه داد: در این بازدیدها ۲۰۶ واحد صنفی نیز به دلیل رعایت نکردن برخی دستورالعمل‌ها اخطار گرفتند.

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونا را بغرنج‌تر می‌کند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی اوج‌گیری مجدد کرونا و افزایش شمار مبتلایان با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانع از بازگشت محدودیت‌های قبلی و بغرنج‌تر شدن اوضاع شوند.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشرشده آمده است: گزارش‌های مسئولان بهداشت کشور حاکی از آن است که متأسفانه دوباره ابتلا به کرونا در کشور اوج گرفته است. همه ما موظف به حفظ سلامت خود و عموم افراد جامعه هستیم، بنابراین لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنیم.     

اطلاعیه حاکی است: بی‌شک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی کرونا، وضعیت نامطلوب کنونی را بغرنج‌تر خواهد کرد و موضوع قرنطینه و ایجاد محدودیت‌های شغلی را دوباره بازخواهد گرداند.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم استانداری قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم استانداری قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا قم استانداری قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم پروتکل های بهداشتی تامین مواد اولیه دستورالعمل ها افزایش یافته میزان سرایت ویروس کرونا کرونا در قم تولید ماسک پروتکل ها انجام شده قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی در سه استان کشور خبر داد و نسبت به افزایش مسمومیت با این نوع از قارچ هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بابک یکتاپرست با اشاره به آمار مسومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت افزایش یافته است و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند. درحال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه این مسومیت تاکنون کشته برجای نگذاشته اما لازم است که مردم و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند.

وی افزود:متاسفانه میزان مسمومیت ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته بنابراین مسئله باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است. 

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب