Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، ۱۲ ماه دیگر عمر دولت تدبیر و امید به پایان می‌رسد و حسن روحانی سکانی را که  مرداد ۹۲ تحویل گرفت باید به دیگری بسپارد؛ سال‌هایی که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود و حتی گفته می‌شد پیچیدگی‌هایش از دولت خاتمی و هر ۹ روز یک بحران هم عبور کرد؛ روی کار آمدن ترامپ و خروج آمریکا از برجام، زلزله و سیل‌های بی سابقه و اعتراضات ۹۶ و ۹۸ و حالا هم بحرانی به نام کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینها چالش‌ها و بحران‌هایی است که دولت دوازدهم پشت سر گذاشته یا همچنان با آن دست به گریبان است و مشخص نیست در این یک سال باقی مانده قرار است چه بحران‌های دیگری گریبان این دولت را بگیرد. از آنجا که بحث در این رابطه زیاد است خبرآنلاین نظر کاربرانش را در این رابطه پرسید و از آنها خواست تا بگویند در این ۱۲ ماه باقی مانده دولت به چه چالش‌هایی مواجه خواهد شد آن هم با این سوال که « اصلی ترین چالش روحانی در سال آخر ریاست جمهوری اش چیست؟» پاسخی که کاربران به این سوال دادند قابل توجه بود برخی با کنایه به معضلات و مشکلات امروز پاسخ گفته بودند بعضی‌ها هم سر درد دلشان باز شد و برخی هم از احتمالات سخن گفتند.

پاسخ‌هایی با چاشنی طنز و کنایه

بعضی‌ها پاسخ‌هایشان با کمی طنازی همراه بود همان طنازی‌هایی که طعم گسی دارد؛ مانند سارا که نوشت: «بدتر از این نشه کار بزرگی کرده» یا عرشیا که نوشت: « خواهشا دیگر کاری نکنید ،بس است ،به خدا دیگه طاقت نداریم،سپاس.... » حسین زاده از دریچه فوتبال به این نظرخواهی پاسخ داد و نوشت: « من بیشتر نگران این هستم که دیگه نمیتونن جام قهرمانی رو با اسنپ بفرستن واس پرسپولیس» کاربر دیگری هم نوشت : « دلار ۲۴۰۰۰ تومنی و سکه ۱۱۵۰۰۰۰۰ تومنی و پراید ۱۰۰ ملیونی و خانه متری ۲۱ ملیونی دیگه جایی واسه صحبت نمیگذارد ،خسته شدیم خسته » مهدی هم نوشت: «یکسال کاری نکند ببینیم نتیجه چه می‌شود»

سونامی چالش

بسیاری از کاربران وقتی می‌خواستند از چالش‌های پیش روی دولت نام ببرند از سیاست خارجی و مواجهه با ترامپ گرفته تا کسری بودجه و اختلافات میان دولت و مجلس را نام بردند و به قول یکی از کاربران سونامی چالش در انتظار این دولت است.

در این رابطه حسین مولایی نوشت: « به نظرم همین عدم هماهنگی و انسجام بین قوه مجریه و قوه قضاییه و مقننه بزرگترین مشکلی است که هر روز تعارضات شدت بیشتری پیدا می کند . مثل اینکه روسای دو قوه حاضر به همکاری با رییس جمهور نیستند . خداوکیلی این دعواها و تعارضات را کنار بزارید و به مشکل مردم و جامعه برسید .»

یکی دیگر از کاربران نوشت:« در این یک سال دعوای دولت و مجلس به اوج خود خواهد رسید و قالیباف هم عقده گشایی خواهد کرد؛ اگر کار به استیضاح و برکناری دولت یا از حد نصاب انداختن کابینه نرسد قطعا یکی از چالش های جدی مجلس یازدهم است»  در همین راستا کاربر دیگری نوشت: «تندروهای داخلی (به اصطلاح خودشان ارزشی)تحریمها، ترامپ و کرونا از مهمترین چالش‌های روحانی هستند» 

در این میان پای بودجه هم به میان آمد و کاربری نوشت: « کسری بودجه و افزایش هزینه های دولت در پی تحریم ها و البته کاهش سطح روابط خارجی و تعاملات و تجارت با دیگر کشورها یقه دولت را در سال آخر محکم خواهد گرفت»

البته بعضی از کاربران هم احتمال بروز اعتراضات را یکی دیگر از چالش‌های دولت در یک‌سال باقی مانده دانستند. یکی از آنها نوشت: « مهمترین چالش دولت روحانی رو به رو شدن با اعتراضات مردمی است؛ از یک طرف روز به روز شرایط معیشتی سخت‌تر می شود و از طرف دیگر معضلات و محدودیت های کرونا آسیب بیشتری به همین اقتصاد نیم‌بند وارد می‌کند مضاف بر اینکه مجلس فاصله عمیقی با مطالبات اجتماعی مردم دارد و دائما خواستار تنگ تر شدن حلقه مطالبات هستند»

۲۷۲۱۶

کد خبر 1418194

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی دولت دوازدهم انتخابات ۱۴۰۰ چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا

تین نیوز

 اقتصاد دریایی در کشور هند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. هند با دارا بودن سواحل طولانی و منابع غنی دریایی، از ظرفیت بالقوه ای برای توسعه اقتصاد دریایی برخوردار است. بنابراین، حوزه هایی مانند حمل ونقل دریایی، صنایع مرتبط با دریا، پرورش ماهی و توریسم ساحلی از جمله زمینه هایی هستند که می توانند به توسعه اقتصاد دریایی کشور هند کمک کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اندیشکده پیشرفت دریایی، با توجه به اهمیت رو به افزایش اقتصاد دریایی در کشور هند، دولت این کشور برنامه ها و استراتژی هایی را برای توسعه این حوزه به کار گرفته است. ایجاد بنادر و انجمن های تجاری دریایی، تشویق به سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با دریا، توسعه فناوری های دریایی و ایجاد شرایط ملایم برای تجارت بین المللی از جمله اقداماتی هستند که دولت هند در راستای توسعه اقتصاد دریایی انجام داده است. این تدابیر منجر به ایجاد فرصت های شغلی، افزایش تولید، و ارتقاء رفاه اجتماعی در نواحی ساحلی و دریایی کشور هند خواهد شد.

 در این راستا، برنامه ساگارمالا یک برنامه توسعه بندری است که توسط دولت هند در سال ۲۰۱۵ با هدف تسریع رشد و توسعه اقتصادی با استفاده از پتانسیل ساحل های گسترده و آبراه های هند راه اندازی شد. این برنامه بر توسعه بنادر، تقویت اتصال بنادربه یکدیگر، بهبود زیرساخت های بندر و صنعتی سازی بندری تمرکز دارد. هدف این برنامه توسعه بخش دریایی کشور با استفاده از خط ساحلی هند به طول بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر و شبکه گسترده بنادر و آبراه های داخلی است. این برنامه همچنین ترویج کشتیرانی به عنوان روش جایگزین حمل و نقل جاده ای، کاهش هزینه های لجستیک و افزایش رقابت پذیری بخش تولید کشور را در دستور کار خود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • نیمه شانس سیتی: دو گل صد در صد از دست رفت!‏
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!