Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با انتشار پیامی در فضایی مجازی نوشت: منزوی شدن آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند به نقطه عطفی در سیر تحولات تاریخ معاصر تبدیل گردد. تاریخ انتشار: 19:54 - 28 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۱۵۹

خبرگزاری میزان - بهرام قاسمی در واکنش به ناکامی و منزوی شدن ایالات متحده آمریکا در تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود نوشت:

آنچه در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد گذشت در نوع خود از یک فرایند و برآیند نوینی برخوردار بود و آثار جانبی ناشی از این حرکت نیز می‌تواند با شگفتی‌های دیگری همراه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکای عضو دائم شورای امنیت و مدعی رهبری جهان و جهانیان با رسوایی و شکستی تاریخی مواجه شد که خود می‌تواند از هر سو که نگریسته شود، به مبنا و نقطه عطفی در سیر تحولات تاریخ معاصر تبدیل گردد.

نقش دیپلماسی ایران در این کشاکش تاریخی غیرقابل کتمان است.

باید با دقت، منصفانه و از سر خرد و بهنگام بدان نگریست. اما از نگاه دیگر این برآیند برآمده از شورای امنیت، زوایا و عمق و لایه‌های پیچیده تری نیز دارد.

باید بدان آنگونه که باید و هست نگریست و از دل واقعیت‌های آن نقبی و معبری به سرمنزل مقصود و آرمان و آرزو‌های بشرِ امروز خسته از تمام ناملایمات، فقر، دشمنی، بی عدالتی، افراط‌گرایی و پرگویی و زیاده خواهی جهان خواران داشت و با تلاشی جهانِ در مسیر کژ راهه را به جایگاه واقعی و طبیعی خود هدایت کرد.

جمع آراء مخالفان و موافقان در شورای امنیت - سیزده در برابر دو - نکته مهم و اساسی دیگری را هم می‌تواند به تصویر و تصور آورد، اولی واهمه و دل نگرانی همگانی جهانیان از ادامه استیلا و سلطه جویی یک قدرت قانون گریز با حاکمانی غیر قابل اعتماد و بی اعتنا به تمامی موازین بین المللی و حقوق انسانی و دومی و این دانایی همگانی که جهان یکجانبه گرا، جهانی بس خطرناک و غیرقابل زیست و دوام است که این موضوع می‌تواند آغازی نو و نقطه عطفی راهبردی برای تمامی آنانی باشد که با محوریت چند جانبه گرایی می‌توانند با رایزنی، گفتگو، تحمل و تامل، این مسیرِ هرچند دشوار را خردمندانه استمرار بخشند و این ممکن نمی‌شود مگر به تلاش و همکاری و خردورزی همگان.

چندجانبه گرایی تنها اکسیری است که جهان معلول و بیمار کنونی را می‌تواند در مداری برتر، در صلح و امنیت پایدار و توسعه اقتصادی و عدالت قرار دهد و تلاش‌های هر چه بیشتر آمریکا در روز‌ها و هفته‌های آتی در مبارزه با چند جانبه گرایی و موازین بین المللی بیش از هر زمان محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: جهانیان از یکجانبه گرایی آمریکا به ستوه آمده‌اند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام قاسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد شورای امنیت نقطه عطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.
 
پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به  ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.
 
در مقابل آمریکا نسبت به تصویب این قانون ابراز نارضایتی و نگرانی شدید کرد.
 
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس» اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم، این اصلاحیه گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد.
 
در مقابل «محسن المندلاوی» رئیس پارلمان عراق شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصویب قانون مبارزه با فساد، گامی ضروری برای حفظ زیرساخت‌های ارزش‌های جامعه و مصلحت عالی کشور برای حفاظت از مردمش در برابر فراخوان‌ها به انحطاط اخلاقی و فساد جنسی است که کشورهای جهان را در بر گرفته است.
 
المندلاوی در ادامه نیز اظهار کرد: این قانون حمایت قانونی برای مبارزه با این اقدامات و مبلغان آنها را فراهم کرده و نقص موجود در قوانین عراق در این حوزه را برطرف کرد.
 
رئیس پارلمان عراق گفت: همجنس‌گرایی در عراق که سرزمین انبیا، ائمه و اولیای صالح است، جایی ندارد.
 
پیشنویس این قانون در ابتدا شامل مجازات اعدام برای روابط همجنس‌گرایانه بود اما پس از مخالفت‌های گسترده آمریکا و کشورهای اروپایی با آن، اصلاحاتی پیش از تصویب بر آن اعمال شد.
 
عفو بین‌الملل نیز مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کرد و مدعی شد که این قانون به منزله «نقض حقوق اصلی انسان‌ها» است.
 
در مقابل «رائد المالکی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به وجود مخالفت‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا با تصویب این قانون تاکید کرد: این قانون مساله‌ای داخلی است و مداخله از سوی هیچ طرفی را نمی‌پذیریم.
 
بر اساس این قانون، مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس برای روابط همجنس‌گرایانه در نظر گرفته شده و فعالیت هرگونه نهادی برای تبلیغ فحشا و همجنس‌گرایی در عراق ممنوع شده و مجازات آن هفت سال حبس است.
 
همچنین بر اساس این قانون، تغییر جنسیت بیولوژیک برای افراد طبق میل شخصی‌شان ممنوع بوده و برای فردی که بخواهد این کار را انجام دهد و یا هر پزشکی که این کار را برای فرد انجام دهد، یک تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.
 
همچنین مجازات مشابهی برای هر مردی که عمدا رفتارهای زنانه داشته و یا آن را ترویج دهد، در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند