Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روحانی برجسته اهل سنت دیوبندی هند اعلام کرد: در پرونده زمین مسجد بابری قضات رای را اعلام کردند ولی عدالت را زیر پا گذاشتند. تاریخ انتشار: 19:04 - 05 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۳۹۸

خبرگزاری میزان - «مولانا ولی رحمان» روحانی برجسته اهل سنت دیوبندی هند اعلام کرد: ما به بی طرف بودن قضات دادگاه و آرایی که توسط آنها صادر می شود شبهات زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کتاب هایی نیز در این خصوص نوشته شده و تاکید شده است که قضات دستگاه قضایی هند آرا خود را جانبدارانه صادر می کنند.

مولانا ولی رحمان افزود: در پرونده زمین مسجد بابری که عاقبت تحویل هندوها داده شد تا روی معبد بسازند قضات دادگاه رای را صادر کردند ولی این رای عادلانه نبود.

این روحانی برجسته اهل سنت دیوبندی گفت: نمایندگان مسلمان توانسته بودند مالکیت خود بر زمین مسجد را اثبات کنند ولی قضات دادگاه از اختیارات ویژه خود استفاده کرده و بدون توجه به مستندات موجود زمین مسجد بابری را به هندوها تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: به مسلمانان فرصت کافی برای دفاع داده نشد ولی زمانی که قرار بود رای نهایی دادگاه قرائت شود دستگاه قضایی بارها صدور رای را به تعویق انداخت زیرا متوجه شده بود که رای صادر شده عادلانه نیست و اعتراضات زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است مسجد 600 ساله بابری سال گذشته توسط دستگاه قضایی هند به هندوها بخشیده شد تا روی آن معبد بسازند.

در مراسم افتتاحیه معبد «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز حضور پیدا کرده و ساخت معبد رام را یکی از وعده های انتخاباتی خود دانست.

در عوض زمین مسجد بابری به مسلمانان یک زمین در روستایی دورافتاده داده شده است تا در آنجا مسجد بسازند.

بیشتر بخوانید: وزارت کشور عراق از ترور یکی از تحلیلگران سیاسی این کشور خبر داد دو داعشی که در جنایت اسپایکر دست داشتند، دستگیر شدند

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند دهلی نو زمین مسجد بابری قضات دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است