Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی ‌اظهار داشت: پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌های عمرانی بندر چابهار با بیش از 460 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم 708  نفر در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:  پروژه‌های عمرانی و تجهیزاتی متعددی از سال گذشته در بندر در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مناسب و جلوتر از برنامه زمانبندی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. پروژه‌های پوشش رادیویی سواحل استان در منطقه A1 دریایی و برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار جلوتر از برنامه زمانبدی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به عنوان بلندترین و پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر کشور یکی از این پروژه‌هاست که با پیشرفت فیزیکی تقریبا 48 درصد و سه درصد  بیش از برنامه زمانبندی در حال اجرا است. این پروژه با اعتبار اولیه 28 میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی مستقیم 100 نفر در بندر شهید کلانتری چابهار در حال احداث است.

خط آهنِ چابهار به زاهدان سال آینده به بهره برداری می‌رسدهزینه 600 میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران / مشکل مرزهای هوایی و زمینی منطقه آزاد چابهار برطرف شدگامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار / ورود نخستین محموله شکر صادراتی هند به ‌بندر چابهار‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان پروژه پوشش رادیویی سواحل استان با پیشرفت فیزیکی 51 درصد و با 10 درصد پیشرفت بیش از برنامه زمانبندی را  از دیگر پروژه‌های این بندر اقیانوسی برشمرد و گفت: همه تلاش تیم فنی بر این است که این پروژه مهم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. اجرای این پروژه ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم 50 نفر را فراهم کرده است.

آقایی اعتبار این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام کرد که با تکمیل، احداث و تجهیز چهار سایت unmanned در شرق و غرب سواحل استان و همچنین خرید و نصب تجهیزات جدید ایستگاه مرکزی MRCC بندر شهید بهشتی، منطقه A1 دریایی به طول 540 کیلومتر به طور کامل تحت پوشش رادیویی در باند VHF قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دیوارکشی و محوطه‌سازی ساختمان‌های عملیاتی بندر «شهید بهشتی»، انجام تعمیرات اساسی زیرآبی یدک‌کش «رمضان» و «بارج پیشین»، انجام تعمیرات اساسی زیرآبی «یادگار2» و همچنین ساخت، حمل و تحویل یک فروند قایق گارد 600 اسب بخار را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری این بندر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان نام برد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پروژه‌های دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی، اطفاء حریق و احداث شبکه آبیاری قطره‌ای، تعمیرات اساسی دو باب انبار بندر شهید بهشتی، احداث سیستم شبکه اعلان حریق در اماکن بندری و بازسازی و تامین قطعات یدکی یک دستگاه جرثقیل PPM از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

آقایی پروژه احداث مخازن فرآورده های نفتی، احداث مخازن نگهداری LPG، احداث انبار چندمنظوره، احداث سایت شستشو و ضدعفونی کامیون را از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این  بندر اقیانوسی عنوان کرد که ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم برای 136 نفر ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه چابهار در حال هزینه است؛ ۴۰۰ نفر در پروژه مشغول کارند دستور ویژه برای تسریع در احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار گزارش| خدمات‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار صدای مسافران را درآورد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه چابهار در حال هزینه است؛ ۴۰۰ نفر در پروژه مشغول کارند دستور ویژه برای تسریع در احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار گزارش| خدمات‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار صدای مسافران را درآورد واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۳ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت در استان ‌فارس را لرزاند + جزئیات مهمترین اخبار استانها نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار / پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت تغییر حریم تالاب بین‌المللی انزلی / زندگی روستائیان در مخاطره حریم دریا و تالاب قرار گرفته است مهمترین اخبار تسنیم تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان مدیرکل بنادر و دریانوردی اشتغال زایی مستقیم سال به بهره برداری سیستان و بلوچستان روستای ابوالفضل فرودگاه چابهار احداث فرودگاه میلیارد تومان بندر چابهار شهید بهشتی پروژه بزرگ ترین اخبار بندر شهید برج کنترل تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ۲۵ درصدی ضریب ایمنی مجتمع بندری انزلی خبرداد و گفت: شاخص ایمنی عملیات بندری کل بنادر کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ رشدی ۲۷ درصدی به همراه داشته است.

 عبدالله جعفری امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست تبیین راهبردهای حوزه HSE، آتشنشانی و پدافندغیرعامل سال ۱۴۰۳ با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دست اندرکاران و ذی‌نفعان بخش HSE این اداره کل در بندرانزلی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال گذشته اهم حوزه‌های راهبردی، اقدامات و اهداف عملیاتی که لازم است ستاد، بنادر و شرکت‌های خصوصی جهت ارتقا ایمنی بنادر انجام دهند را در قالب منشور راهبردی اهداف و اقدامات عملیاتی تهیه و به کلیه بنادر ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته این مهم برای اولین بار در سازمان بنادر صورت گرفت، تصریح کرد: بر اساس این منشور اقدامات بنادر و شرکت‌های خصوصی تبیین و منجر به کاهش حوادث انسانی ناشی از کار در بنادر شد.

مدیر HSE سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۸ درصد از کل حوادث انسانی ناشی از کار کاهش یافته، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از حوادث منجر به فوت نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی این نتایج مثبت نتیجه تلاش و همدلی آحاد ذی‌ربط سازمانی و شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر بوده، تاکید کرد: در سال‌جاری موضوعات مرتبط با HSE بنادر نیز به صورت عملیاتی و موثرتر گذشته، اجرا و پیگیری خواهد شد و در راستای اجرایی سازی منشور راهبردی سال ۱۴۰۳ نیز، تبیین موضوع به صورت حضوری با ارکان HSE در هر بندر به صورت جداگانه جلساتی خواهیم داشت.

جعفری تاکید کرد: در این جلسات ضمن بیان دستاوردهای این منشور، با مدیرکل، معاونین و همچنین افراد ذی‌ربط در بندر و کسانی که با عملکردشان باعث ارتقا ایمنی بندر می شوند، همفکری داشته باشیم و همه این اقدامات و جلسات حضوری برای این است که بتوانیم بنادر کشور را ایمن‌تر از سال قبل پیش ببریم.

وی افزود: با در نظر گرفتن اقدامات متعدد سعی بر آن داریم تا با افزایش ایمنی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر، بتوانیم بنادر کشور را بیش از پیش ایمن‌تر کنیم.

جعفری با بیان اینکه این منشور راهبردی یک ساختار کلی و نقشه راه برای بنادر است، تصریح کرد: نمی‌توان ساختار کلی و نسخه واحد برای همه بنادر در نظر گرفت و به همین منظور با هم‌اندیشی مدیران بنادر، خروجی اجرایی سازی منشور را به صورت اختصاصی برای هر بندر احصا می‌کنیم.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل و معاونین بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفت: از سال گذشته تا به امروز ضریب ایمنی بندر انزلی بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده که از منظر ایمنی یک کار فوق العاده است و این یعنی بسیار تلاش شده و تعداد حوادث انسانی تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده و این نوید داده می شود که بتوانیم با تلاش آحاد ذی‌ربط، سالی بدون حادثه را در بندر انزلی شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد