Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان ساکت از انتشار قطعه «بی تو» به خوانندگی سالار عقیلی و ترانه پوپک رنجبر و تقدیم آن به بزرگان موسیقی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز از انتشار قطعه «بی تو» به خوانندگی سالار عقیلی و ترانه پوپک رنجبر و تقدیم آن به همه بزرگان موسیقی ایران خبر داد.

کیوان ساکت درباره انتشار قطعه «بی تو» بیان کرد: پیش از این ترانه‌هایی از پوپک رنجبر را خواندم که نظرم را جلب کردند و ترانه «بی تو» را برای اینکه با حال و هوای این روزها هماهنگ تر و همسوتر دیدم، برای آهنگسازی انتخاب کردم و سالار عقیلی آن را خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تقدیم قطعه «بی تو» به همه بزرگان موسیقی ایران بیان کرد: در مشورت با ترانه سرای این قطعه به این نظر رسیدیم که باید آن را به همه تقدیم به همه بزرگانی کنیم که پایه‌های موسیقی ملی ما را شکل داده اند. اگرچه بسیاری از آن ها امروز در میان ما نیستند اما آثارشان هست و مردم آن ها را می شنوند و لذت می برند.

این نوازنده ادامه داد: قطعاتی که موسیقیدانان برجسته ایرانی ساخته اند آرامبخش جان های خسته ما از ۱۰۰ سال پیش تاکنون است و قطعه «بی تو» به پاس تلاش ها و زحماتشان به هنرمندان راستین موسیقی تقدیم می شود؛ اقدامی که پیش از این در عرصه موسیقی صورت نگرفته بود.

ساکت در پاسخ به این پرسش که در آهنگسازی این قطعه برای تقدیم به بزرگان موسیقی به کدامیک از آن ها توجه بیشتری داشته است، گفت: در زمان آهنگسازی به علی نقی وزیری و دو شاگرد برجسته اش ابوالحسن صبا و روح الله خالقی بیشتر فکر می کردم. هریک از این عزیزان ستون های استوار و بزرگی برای هنر موسیقی محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: استاد وزیری با مدون کردن تئوری موسیقی ایران و تاسیس مدرسه موسیقی نقش مهمی در نگاهداشت این هنر داشته است. همچنین ابوالحسن صبا با جمع آوری بخشی از موسیقی مناطق شمال در حفظ این موسیقی و گنجینه موسیقی فولکلور تلاش زیادی کرد و روح الله خالقی با نوشتن آهنگ هایی که بعد از چند دهه هنوز طراوت خود را حفظ کرده و از ماندگارترین آثار هستند رشد فزاینده موسیقی ایران را سبب شد و شاگردان زیادی را که در مکتب این بزرگان تربیت شدند، همه و همه از تاثیرات علم و دانش و هنرشان هستند.

ساکت در پایان گفت: احتمالا آلبومی در ادامه تولید قطعه «بی تو» ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بزرگان موسیقی موسیقی ایران سالار عقیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم

بعد از پیروزی تیم ملی فوتسال و کسب جام قهرمانی آسیا، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در ویدئویی، این جام را به شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» و خانواده وی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل تایلند توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ شود.

بعد از این پیروزی و کسب جام، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در ویدئویی که کانال فدراسیون فوتبال منتشر کرده است، این جام را به شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» و خانواده وی اهدا کرد و گفت: امیدوارم همه ما در مسیر رشد و تعالی کشور گام برداریم.

وی اضافه کرد: قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در آسیا را به مردم خوب کشورم تبریک می‌گویم. امروز همه ما ادای دین کردیم و تلاش ملی‌پوشان ایران باعث شد شور و شعف در بین ورزش‌دوستان ایجاد شود. در همین مدت پیام‌های بسیاری را از مسؤولان عالیرتبه کشور دریافت کردیم و خوشحالیم که نگاه ویژه‌ای به ورزش به خصوص فوتبال دارند.

کد خبر 748915

دیگر خبرها

  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • ایران ۱ - ۱ ازبکستان/ گزارش زنده
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»