Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران ظهر امروز با احمد امیرآبادی‌ فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیرآبادی‌ فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس  در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی دو ملت و با ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور بر لزوم تحکیم و گسترش بیش از پیش مراودات و مبادلات فیمابین، در کلیه زمینه‌ها تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور دوست و برادر و همسایه ایران جایگاه خاصی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تأکید بر نقش پارلمان‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری‌های فیمابین گفت: با توجه به جایگاه مجالس دو کشور، برگزاری نشست‌های دو و چندجانبه پارلمانی با هدف حل‌وفصل مسائل موجود در منطقه‌ و همچنین رفع موانع احتمالی در مسیر تقویت و تحکیم روابط اقتصادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی دو کشور تصریح کرد: با توجه به منابع نفتی و گازی جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیشرفت‌های خوب پاکستان در زمینه کشاورزی می‌توان این سطح از مناسبات را بیش از پیش گسترش داد تا ملت‌های دو کشور از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی در همین رابطه افزود: امیدواریم بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی و سایر کمیته‌ها و کمیسیون‌های ادواری دو کشور در سال جاری برگزار گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم تقویت همکاری‌های امنیتی-مرزی بین نهادهای ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تأکید کرد و گفت: مقابله با اقدامات گروه‌های تروریستی و اشرار که به دنبال تخریب روابط و ایجاد ناامنی در مرزهای مشترک دو کشور هستند، باید بیش از پیش تداوم یابد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از آرمان‌های فلسطین دفاع می‌کنند، متأسفانه برخی کشورهای اسلامی منطقه به دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌باشند.

وی افزود: اقدام اخیر امارات و بحرین خباثتی آشکار به آرمان فلسطین است لذا انتظار می‌رود همه کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای تأثیرگذار در این زمینه اقدامی مؤثر از خود نشان دهند.

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد گفتگوهای مقامات دو کشور گفت: تبادل هیئت‌های پارلمانی و دولتی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد که این سطح از تعاملات، نشان‌دهنده عمق دوستی و برادری دو ملت است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تسهیل صدور روادید میان تجار و بازرگانان دو کشور گفت: تسهیل صدور روادید برای بازرگانان و تجار ایرانی و پاکستانی موجب تسریع در رفت‌وآمد آن‌ها و افزایش سطح مراودات اقتصادی فیمابین خواهد شد.

سفیر پاکستان در تهران در پایان این دیدار ضمن تأکید بر تلاش بی‌وقفه سفارت پاکستان در تهران برای تقویت و تحکیم روابط دوستانه دو کشور در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه مراودات اقتصادی گفت: با توجه به مرزهای مشترک دو کشور، می‌توان با عملیاتی کردن بازارچه‌های مرزی سطح همکاری جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران را تقویت نمود.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: پاکستان گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران پاکستان در تهران ایران و پاکستان دوستی پارلمانی سفیر پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است