Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:42:15 GMT

رزمندگانی که شهر را کربلایی کردند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۳۷۹۳

رزمندگانی که شهر را کربلایی کردند

پیغام فتح | به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، دوران دفاع مقدس به‌مانند یک گنج بی‌انتها در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید فداکاری‌ها، امدادهای غیبی، دلاوری‌ها و اتفاقات آن دوران ارزشمند را از دل این گنج استخراج کرد زیرا جوانان جامعه بسیار به آن نیازمند هستند.

در هشت سال دوران دفاع مقدس تمامی کشورهای بلوک غربی و‌ شرقی، خاور دور و نزدیک با رژیم بعث و عراق و‌ علیه جمهوری اسلامی بودند تا این نظام نوپا را از پای درآورند، هنوز کسی فروش سلاح‌های شیمیایی توسط استکبار به صدام حسین را فراموش نکرده است که چگونه با آن کودک، نوجوان و دختران و پسران این مرزوبوم‌ را به شهادت رسانده و‌ یا به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجوم همه‌جانبه رژیم بعث عراق به ایران در تاریخ ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ نشان‌دهنده اوج شقاوت و بی‌رحمی استکبار علیه مردم مظلوم ایران بود زیرا به گفته اغلب کارشناسان جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر مستکبری دنیا و مرتجعین منطقه با انقلاب اسلامی ایران  بود و کسی انتظار پیروزی جمهوری اسلامی در این جنگ را نداشت ولی با جان‌فشانی‌های جوانان این کشور ایران ناباورانه در این جنگ پیروز شده و خاک میهن اسلامی‌مان از دست اشغالگران نجات یافت.

مقام معظم رهبری در فرمایشات خود خاطرات دوران دفاع مقدس را به گنجینه‌ای گران‌قدر تشبیه کردند چون آن دوران ارزشمند تبلور ایثار، فداکاری، گذشت، استقامت و ایستادگی، اعتمادبه‌نفس، خودباوری و خوداتکایی ملت ایران به خود بود که امروز در عرصه‌های مختلف شاهد ثمره آن هستیم.

هدف دشمن از نفوذ درون کشور این است که از مطرح‌شدن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت برتر و الگوی موفق در جهان جلوگیری کند ولی وجب‌به‌وجب خاک این سرزمین آغشته به خون پاک شهیدان است زیرا آنان با جان‌فشانی و فداکاری‌های خود باعث ماندگاری نظام مقدس اسلامی‌شده و‌ باید خاطرات آن دوران را برای نسل امروزی مطرح کنیم.

شهدا و فرهنگ فداکاری و شهادت در بسیاری از مواقع و در بزنگاه‌های حساس به داد مسؤولان و جمهوری اسلامی رسیده است به همین منظور باید خاطرات شفاهی آن دوران را از راویان اصلی و کسانی که نقشی مهم در آن دوران داشتند استفاده کرد.

 

یکی از راه‌های بازنشر فرهنگ ایثار، شهادت و‌ یادآوری فداکاری‌های دوران دفاع مقدس برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سراسر این سرزمین بابرکت است.

حال با همت جوانان گردان امام حسین (ع) آستانه‌اشرفیه نمایشگاه عکس، سلاح و اتفاقات عملیات کربلای چهار در حیات بارگاه ملکوتی حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) برگزارشده و همه‌روزه جوانان نسل امروزی به این نمایشگاه رفته و خاطرات آن دوران را تماشا می‌کنند‌.

شاید از خود بپرسید چرا عملیات کربلای چهار ولی جوابش روشن است این عملیات در ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه روز سوم دی‌ماه سال ۶۵ با رمز عملیاتی یا محمد (ص)، آغاز شد ولی رادارهای آمریکایی به جبران قضیه مک فارلین، تمام جزئیات عملیات را به عراقی‌ها داده بوده و‌ رژیم بعث عراق اشراف کامل به منطقه داشت آری عملیات کربلای چهار هیچ‌گاه مظلومیت و شجاعت رزمندگان را فراموش نمی‌کند، عملیاتی که مظلومیت شهدای آن تداعی‌کننده غربت و مظلومیت اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا است.

‌فرمانده گردان امام حسین (ع) آستانه‌اشرفیه می‌گوید هرساله این گردان در آغاز هفته دفاع مقدس این نمایشگاه را برگزار می‌کند تا بخشی از دلاوری‌های آن دوران را به جوانان نسل جدید نشان دهد زیرا استکبار در تلاش برای زدودن فرهنگ شهادت از جامعه است.

به گفته اسماعیل رفعت یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه نشان دادن مظلومیت شهدا دوران دفاع مقدس به‌ویژه شهدای غواص عملیات کربلای چهار بوده است زیرا هر چه بیشتر این فداکاری‌ها در جامعه بیشتر نمایان شود امیدواری مردم نسبت به انقلاب افزایش می‌یابد.

شهدای غواص عملیات کربلای چهار برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی شدند و این همان نکته‌ای است که فرمانده گردان امام حسین شهرستان آستانه‌اشرفیه هم به آن اذعان داشته و می‌گوید تا وقتی جان‌فشانی‌های این شهیدان در جامعه نشان داده شود هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.

 

رزمندگان گیلانی ازجمله رزمندگانی بوده که در عملیات کربلای چهار حضورداشته ولی به دلیل لو رفتن عملیات وارد عمل نشدند ولی به گفته حسین ریاحینی فرمانده صابرین لشکر عملیاتی در سال ۸۰ می‌گوید در عملیات کربلای پنج پیکر پاک شهیدان غواص را در کنار اروند دیدیم که چگونه غریبانه به‌مانند ارباب بی‌سرشان سیدالشهدا (ع) به شهادت رسیدند.

او می‌گوید وقتی رزمندگان با این صحنه مواجه شدند حس و حال عجیبی که واقعاً قابل‌گفتن نیست پیدا کرده و از درون منقلب شدند زیرا بسیاری از آنان رفقایشان بودند.

نسل جدید تشنه شنیدن فرهنگ دوران دفاع مقدس است زیرا کشور در یک جنگ اقتصادی و فرهنگی به سر برده و استکبار در تلاش است تا اتفاقات و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را کمرنگ جلوه دهد ولی اگر جوانان نسل جدید از آن دوران خاطرات بشوند قطعاً تا پای جان خود از این کشور و نظام محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمندگان گیلان کربلای 5 عملیات کربلای چهار دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی آستانه اشرفیه آن دوران فداکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند