Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کیوان وریچ کاظمی رئیس اداره امور مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: براساس شیوه نامه فنی اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، همه پروانه‌های چرای دام صادره شده مراتع تا سال ۱۳۹۸، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آن دسته از دامدارانی که تاکنون موفق به تهیه طرح مرتعداری نشده اند می‌بایست با مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود درخواست تهیه طرح مرتعداری داده تا بتوانند از مراتع بهره برداری کنند.
کاظمی گفت: در صورت عدم مراجعه این دامداران پس از سپری شدن مهلت تعیین شده، از ورود دام این دامداران به مراتع جلوگیری خواهد شد و چنانچه در مراتع حضور یابند ماموران منابع طبیعی موظفند آنان را از مراتع خارج کنند.
او افزود:‌از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع غرب مازندران تاکنون برای ۱۳۱ هزار هکتار از این مراتع طرح مرتعداری مصوب ۳۰ ساله تهیه شده است.
کاظمی گفت: مراتع غرب مازندران دارای ۲۱۸ فقره طرح مرتعداری است که تاکنون ۱۲۶ طرح آن به دامداران واگذار گردید و ۹۲ طرح مرتعداری نیز به مساحت حدود ۵۶ هزار هکتار به دلیل عدم مراجعه دامداران واگذار نشده است.
رئیس اداره امور مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: این قانون شامل کلیه دارندگان دام در مراتع با مدیریت پروانه چرای دام می‌شود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی نوشهر طرح مرتعداری دامداران مازندران طرح مرتعداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی