Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سامانه مراقبت از راه دور ویژه پیگیری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ترخیص شده، توسط یک شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد رونمایی شد.

این سامانه حاصل تلاش پژوهشگران مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی و مرکز تحقیقات مه داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است که در قالب یک اپلیکیشن بر روی تلفن های همراه نصب می شود و در برخی از بیمارستان های منتخب اصفهان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» امروز (سه شنبه-۲۰ آبان ماه) در آیین افتتاحیه این همایش که به صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آمار بالای بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ویژه در استان اصفهان، نیاز به پیگیری وضعیت بیماران ترخیص شده در مرحله قرنطینه خانگی وجود دارد.

مریم مقیمیان گفت: بخشی از بیماران موج سوم کرونا درمان های مورد نیاز را از مراکز درمانی دریافت کرده اند و هم اکنون دوران تحت حاد و یا نقاهت خود را در منزل سپری می کنند و این افراد از طرفی همچنان ناقل بیماری هستند و ضروری است به صورت تخصصی تحت نظر قرار گرفته و با ارائه شرح حال روزانه، برنامه های مراقبتی دریافت کنند تا علاوه بر اینکه از انتشار بیماری جلوگیری شود، عوارض بیماری نیز به حداقل برسد.

وی افزود: با سامانه مراقبت از راه دور ویژه پیگیری بیماران، می توان به صورت تخصصی به ارائه مشاوره روزانه به بیماران پرداخت.

دبیر علمی همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» در ادامه توضیح این سامانه، تصریح کرد: در این سامانه مشاوران (پزشکان و پرستار) به بررسی بیمار و ارائه مشاوره می پردازند. با اختصاص بیمار به مشاور توسط ادمین سامانه، مشاور به طور روزانه توسط اپلیکیشن با بیمار ارتباط تلفنی یا پیامکی برقرار کرده و مشاوره های روزانه بیمارمحور را به صورت منظم و متوالی ارائه می دهد.

به گفته مقیمیان، نرم افزار سامانه شامل سه بخش وب سایت مدیریت مراقبت راه دور از بیماران (پنل مدیریت بیماران و مشاوران)، اپلیکیشن موبایل ارائه خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به مشاور) و اپلیکیشن موبایل استفاده از خدمات مراقبت از راه دور( مربوط به بیمار) است.

دبیر علمی همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» اظهار کرد: اطلاعات بیماران ترخیص شده در سامانه تحت وب وارد می شود و با نصب اپلیکیشن مراقبت بر روی تلفن همراه بیماران، افراد به سامانه متصل می شوند. اپلیکیشن مشاور بر روی تلفن همراه مشاورین نصب و به سامانه متصل می شود و مشاور محتوای مشاوره را در سیستم مکتوب می کند.

مقیمیان اضافه کرد: امکان ارائه آمارهای دوره ای در خصوص نوع، تعداد مشاوره و ... وجود دارد و بیماران نیز می توانند در صورت نیاز با مشاور تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» ۲۰ و ۲۱ آبان ماه به همت مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و تحت حمایت پایگاه استنادی جهان اسلام و سیویلیکا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حال برگزاری است.

این همایش در موضوع اصلی دستیابی به دانش سلامتی و با ١٠ محور بین‌رشته‌ای نظام سلامت از جمله علوم پزشکی، مدیریت، حقوق، روانشناسی، محیط زیست، سبک زندگی، فنی مهندسی، تجارب تاریخی بحران و بیماری در جهان، آموزش، پژوهش و فناوری برگزار می شود.

همچنین در آیین افتتاح این همایش، تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد کروناویروس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد مراقبت از راه دور همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،دکتر فریبرز درویش روزجمعه افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.


نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است