Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:54:42 GMT

اختلافات پکن و واشنگتن با حضور بایدن نیز ادامه می یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۹۳۰۲

اختلافات پکن و واشنگتن با حضور بایدن نیز ادامه می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «لو جیوی»  ویزر دارایی سابق چین در اظهاراتی در کنفرانس شیاکسین در پکن بیان داشت که حتی در صورت انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اختلافات تجاری بین این کشور و چین در کوتاه مدت برطرف نمی شود.

لو در پاسخ به سؤالی درباره دورنمای اقتصادی و تجاری چین و آمریکا اظهار داشت که: حتی اگر بایدن انتخاب شود نیز فشار بر چین ناگزیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با با بیان اینکه برای آمریکا که واحد پولی غالب در سطح جهانی را در اختیار دارد، دشوار است که کسری تجاری خود را جبران کند، خواستار برخورد عملگرایانه در روابط تجاری آمریکا و چین شد.  
وزیر دارایی سابق چین که در حال حاضر مشاور اقتصادی پارلمان این کشور است، در ادامه گفت: کسری تجاری آمریکا با چین پس از چهار سال هنوز در حال گسترش است. ما باید به دریافتی مشترک و به دامن علم بازگردیم. همه باید منطقی باشند.  

گفتنی است ترامپ در سال ۲۰۱۸ با اعمال ۳۴ میلیارد دلار تعرفه  بر کالاهای وارداتی چینی، جنگ تجاری علیه این کشور را که بارها وعده آن را داده بود، آغاز کرد.

بهانه ترامپ برای این اقدام این بود که: چین با اعمال محدودیت‌های غیرتعرفه‌ای مانع از رشد صادرات آمریکا به چین می‌شود؛ حق مالکیت فکری و معنوی محصولات تولید شده در آمریکا را رعایت نمی‌کند و با تولید کپی‌های ارزان از آنها به صنعت آمریکا ضربه می‌زند و بدین ترتیب از اوضاع نابسامان اقتصاد بین‌المللی سوءاستفاده می کند.  

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری ترامپ علیه چین علاوه بر اینکه نتوانست به اهداف خود در راستای بهبود اقتصاد آمریکا دست یابد، شبکه های تأمین کالا در سراسر دنیا را  با شوک شدیدی مواجه کرد و باعث کاهش رشد اقتصادی جهانی شد.  

کد خبر 5070391

منبع: مهر

کلیدواژه: شی جینپینگ جو بایدن ایالات متحده امریکا چین ایالات متحده امریکا جو بایدن عراق دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین مناقشه قره باغ انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ویروس کرونا لبنان سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی