Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص کل بورس امروز کار خود را با عقب‌نشینی شش هزار واحدی آغاز کرد، اما طولی نکشید که شاهد بازگشت روند صعودی بودیم. طوریکه در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار امروز شاخص کل هزار و ۸۷۰ واحد معادل ۱۵ صدم درصد رشد کرد. شاخص‌هم‌وزن با چهار صدم درصد کاهش همچنان قرمزرنگ باقی مانده است و احتمالا در ادامه شاهد افزایش آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ساعات نماد‌های فملی، شپنا، شتران، اخابر و خودرو بیشترین تاثیر را در رشد و نماد‌های فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل دارند.

روند نزولی در دو سوم نماد‌ها به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه، از مجموع ۳۱۵ نماد بورسی معامله شده، ۱۰۸ نماد با افزایش قیمت سهام به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند و شاهد روند نزولی در ۲۰۷ نماد هستیم. همچنین در بازار فرابورس ۱۴۲ نماد قرمزرنگ هستند و قیمت سهام در ۷۹ نماد افزایش پیدا کرده است. موردی که نشان می‌دهد در هر دو بازار حدود دو سوم نماد‌ها روند نزولی دارند.   نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)   بررسی نقشه سبزرنگ در ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهد اگرچه در دقایق اول بازار روند نزولی داشت، اما بلافاصله شاهد افزایش تقاضا به خصوص در نماد‌های شاخص‌ساز بودیم. در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده و اغلب نماد‌های این گروه سبزرنگ هستند. تا جایی که برای خساپا و خپارس صف خرید تشکیل شده است. طلسم کاهش قیمت سهام پالایشگاه‌ها شکسته شده و امروز اغلب نماد‌های گروه فرآورده‌های نفتی با رشد چشمگیر همراه هستند. برای خرید سهام شپنا، شتران و شسپا صف تشکیل شده است. فلزات اساسی بازار متعادلی دارند و شاهد افزایش نسبی قیمت در اغلب نماد‌ها هستیم، اما فملی با هجوم خریداران افزایش قیمت پنج درصدی را تجربه می‌کند. در گروه انبوه‌سازی کرمان، ثباغ، وساخت و آ س پ تا پنج درصد افزایش قیمت دارند، اما دیگر نماد‌ها عموما قرمزرنگ هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اغلب در قیمت پایانی روز گذشته معامله می‌شوند. محصولات شیمیایی بازاری متعادل با چاشنی صعودی را تجربه می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌ها شرایط مشابهی دارند و بانک‌ها اغلب با رنگ سبز تیره روی تابلو ظاهر شده‌اند. ساخت محصولات فلزی، استخراج کانه‌ها، لاستیک، غذایی‌ها، بیمه‌ها، زراعت، کاشی سرامیک و مخابرات از جمله دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.   سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بازار نماد‌های شاخص‌ساز بارشان را از صف‌های خرید و فروش بستند و دیگر اثری از آن‌ها در فهرست صف‌های قدرتمند نیست. امروز و در ساعات اولیه معاملات، سنگین‌ترین صف خرید بازار در نماد بترانس تشکیل شده که ارزش آن به حدود ۱۷۵ میلیارد تومان می‌رسد. کاما با صف خرید ۱۲۵ میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار گرفته و فاذر با صف خرید ۸۰ میلیارد تومانی در مقام سوم ایستاده است. از جمله دیگر نماد‌های دارای صف خرید در بازار امروز می‌توان به ولپارس، پتایر، خپارس و کترام اشاره کرد. همچنین در بازار فرابورس، نماد‌های وهور، کرمان و رافزا صف خرید نسبتا سنگینی دارند.  

وملی امروز هم عنوان سنگین‌ترین صف فروش در بازار را از آن خود کرده. حدود هزار و ۴۳۰ سهامدار این شرکت هفت میلیون و ۸۰۰ هزار سهم را به ارزش ۲۸۲ میلیارد تومان به فروش گذاشته‌اند و مدت‌ها است خریداری برای آن وجود ندارد. کسعدی با صف فروش ۱۳۹ میلیارد تومانی در مقام دوم برترین صف‌ها قرار گرفته و خکمک با صف ۷۸ میلیاردی در مقام سوم قرار دارد. از جمله دیگر نماد‌ها با صف فروش سنگین می‌توان به غنوش، تپمپی، کفپارس و کحافظ اشاره کرد.   معاملات روان در دو سوم بازار در ساعات اولیه معاملات امروز حدود ۵۴ نماد یعنی ۱۰ درصد بازار سرمایه شاهد تشکیل صف خرید به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هستند. در طرف مقابل در ۱۴۷ نماد معادل ۲۵ درصد بازار، صف فروش تشکیل شده و ارزش مجموع آن به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. موردی که نشان می‌دهد امروز در حدود ۶۵ درصد نماد‌ها و دو سوم بازار سرمایه معاملات روان در جریان است و شاهد تعادل نسبی هستیم.     این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت همسان سازی حقوق بازنشستگان وام ودیعه مسکن قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید راهنمای خرید سهام بورس روند نزولی تشکیل شده نماد ها صف فروش صف خرید دو سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار