Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست با انجمن صنایع روغن نباتی، بر تسریع در تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت صمت، آقای مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در این نشست با تاکید بر ضرورت تداوم تولید مناسب روغن مورد نیاز صنف و صنعت و خانوار، ضمن قدردانی سریع از اقدمات دولت و انجمن صنفی روغن نباتی برای تامین نیاز بازار در ماه اخیر، خواستار اتخاذ تمهیداتی برای افزایش ذخایر مورد نیاز صنایع روغن نباتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشریح وضعیت تولید روغن در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته افزود: روند تولید با توجه به آمار‌های اعلامی مناسب بوده و بازار نباید با کمبودی مواجه باشد.
معاون امور صنایع وزارت صمت ضرورت تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را که از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان در این بخش بود را مورد تاکید قرارداد و مقرر شد پیشنهادات این تشکل تخصصی برای تامین مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز برای واردات روغن خام مورد بررسی قرار گیرد.
گفتنی است در این نشست علاوه بر تاکید بر ضرورت تامین مواد اولیه و اتخاذ تمهیداتی برای تامین ارز از سوی بانک مرکزی، موضوعات مربوط به حمل و نقل مواد اولیه از بنادر جنوبی نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌های لازم با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای تسریع در انتقال مواد اولیه به واحد‌های تولید کننده روغن نباتی صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لزوم تسریع مواد اولیه روغن نباتی وزارت صمت مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه