Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:40:54 GMT

مرحوم شهیدی، خادم خانواده شهدا و ایثارگران

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۸۷۷۲

مرحوم شهیدی، خادم خانواده شهدا و ایثارگران

به گزارش روز یکشنبه حوزه ایثار و شهادت ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بامداد امروز یکشنبه ۹ آذر ماه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

مرحوم  شهیدی در سال ۱۳۲۸ در شهرستان محلات متولد شد و پیش از انقلاب در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور پرشوری داشت و همراه با سایر روحانیون اقدامات و فعالیت‌های مؤثری را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤسس وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه را بر عهده داشت.
مرحوم شهیدی پس از آن در سمت‌های گوناگون از جمله رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه و مشاور رییس جمهور به خدمت ادامه داد.
وی در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم محلات را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در این زمان به‌عنوان رییس کمیسیون فرهنگ و ارشاد مجلس سوم نیز به خدمت می‌پرداخت.
از دیگر سوابق مرحوم شهیدی می‌توان به ریاست موسسه اسلامی مونیخ آلمان، مدیرکل امور مجلس و مشاور وزیر امور خارجه و ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری اشاره کرد.
وی در سال ۱۳۹۲ با حکم دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به ‌عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و هم‌زمان با حکمی از سوی مقام معظم رهبری نمایندگی ایشان را در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عهده گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی در سال ۱۳۹۶ مجدداً با حکم رییس جمهور در سمت خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران ابقا شد.
وی در اواخر دوران خدمت خود با مشکلات جسمی و بیماری روبرو شد و با شدت گرفتن بیماری در خرداد ماه ۱۳۹۹ از سمت خود به ‌عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استعفا داد و به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خدمت ادامه داد.

روحانی فداکار و دلسوز

مرحوم شهیدی در دوران مسوولیت در بنیاد شهید و ایثارگران همواره درصدد ارج نهادن به مقام شهدا و ایثارگران و خدمت به امور خانواده شهدا، ایثارگران و جانباران بود، از این رو در پیام های تسلیت، بخشی از صفات عالی شخصیتی وی شامل روحانی فداکار و دلسوز، مدیری پرتلاش و خدوم به وصف در آمد.

در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، رییس جمهوری در پیامی تسلیت تصریح کرد: این روحانی دلسوز و فداکار در طول عمر با برکت خود در صحنه انقلاب و مبارزه، در میدان وعظ و خطابه و در عرصه خدمت به مردم در سنگر مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح و به ویژه در خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران، همه توان خود را بکار گرفت و کارنامه پربار و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که بی‌تردید در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.  

همچنین اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری در پیام تسلیتی، ضمن تاسف ضایعه درگذشت «روحانی وارسته و اخلاق‌مدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی» افزود: این مدیر پرتلاش و خدوم که در مسئولیت‌های مختلفی چون معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز منشأ خدمات ارزشمندی به نظام و انقلاب و مردم بود.

وی در این پیام تسلیت افزود:‌ وی همواره دغدغه رسیدگی و حل مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را داشت و در این مسیر هم تلاش‌های فراوانی انجام داد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی را تسلیت گفت.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حجت ‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نوشت: آن روحانی گران‌قدر سال‌های گهربار عمر خویش را خالصانه و متعهدانه در مسیر حق و حقیقت و خدمت به اسلام و انقلاب و همچنین خانواده معزز شهدا و ایثارگران سپری نمودند. ایشان در ترویج فرهنگ دینی و اخلاقی و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت با خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات ارزشمندی داشته‌اند.

وی افزود: عالم وارسته‌ای که همواره چه پیش از انقلاب و به‌ویژه پس از انقلاب با تأسی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ ننمودند و سال‌ها در مسئولیت‌هایی همچون نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده مجلس شورای اسلامی و... اقدامات شایسته و ماندگاری داشته‌اند. به‌یقین اخلاق‌مداری، ایثار، تعهد، خلوص، تلاش و پشتکار وافر ایشان در خدمت به خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان که حتی در زمان کسالت نیز با جدیت انجام می‌شد در پیشگاه خداوند متعال اجری عظیم خواهد داشت.
 

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی محمدعلی شهیدی محلاتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی محمدعلی شهیدی محلاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی محمدعلی شهیدی محلاتی اخبار کنکور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران معاون رییس جمهور و رییس حجت الاسلام والمسلمین مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام شهیدی محلاتی مرحوم شهیدی رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان