Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:12:53 GMT

گزیده شعرهای احمدرضا احمدی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۶۰۹۱

گزیده شعرهای احمدرضا احمدی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، گزیده اشعار احمدرضا احمدی با تصویرگری جلدِ مرتضی یزدانی در ۲۸۷ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتارِ» نوجوان اهل شعر و کتاب امروز ایرانی است با شعر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینیه گران‌بهای خود در صدد برآمده است تا در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوست‌داران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

کتاب گزیده شعر «احمدرضا احمدی» شامل ۱۹۵ قطعه شعر کوتاه و بلند هم‌چون «فراموشم نکن»، «همسایه‌ها و مهمان‌ها»، «گیسوی تو را»، «روزِ جمعه»، «صبور هستم»، «سال تحویل شد»، «اطلسی‌ها و آفتابگردان‌ها»، «از خواب پریدم»، «قضاوت»، «من مسافرم»، «دوباره خوابش برد»، «سرانجام»، «عاشقی» و… است.

در شعر «پرنده» احمدرضا احمدی می‌خوانیم: پرنده از پشت پنجره ما / رفته است / از روزی که پرنده رفت / ویرانی آغاز شد / گُل‌ها در غیبت پرنده / پژمرده شدند / یخ‌ها در غیبت پرنده / آب شدند / دختران در غیبت پرنده / سوگوار شدند / از شاعران جهان می‌خواهم / پرنده را به من بازگردانند / پرنده رؤیا و تخیلِ ما را / با خود برد / شب در غیبت پرنده / لبریز از تنهایی و گریستن است./ پرنده / از پشتِ پنجره ما رفته است.

این کتاب به انتخاب فاطمه سالاروند در قطع پالتویی، سه بار هم‌زمان منتشر شده و شمارگان آن به ۷ هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

کتاب گزیده شعرهای احمدرضا احمدی با قیمت ۳۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کد خبر 5119338 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احمدرضا احمدی قاسم سلیمانی معرفی کتاب اولین سالگرد شهادت حاج قاسم نقد کتاب ترجمه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجدید چاپ ادبیات جهان انتشارات سروش ابو مهدی المهندس رایزنی فرهنگی کتاب احمدرضا احمدی غیبت پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی