Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان،  ۲۱ دی ماه ۹۹ هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح «برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی» را به صورت عادی اعلام وصول کرد. نمایندگان امضا کننده این طرح به دنبال ارتباط سریع و مؤثر میان مسئولان هستند تا مشکلات و درخواست‌ها در بستری امن و مناسب با سرعت بیشتری منتقل و اطلاع داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان پیشنهاد دهنده، پیشرفت تکنولوژی و اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی را به عنوان بخشی از دلایل خود برای ارائه طرح آورده‌اند که بر راه‌اندازی شبکه اجتماعی سازمانی تأکید دارد.  البته مجلس یازدهم در چند ماهه آغاز به کار خود، به اموری از این دست و ایجاد سامانه‌های مختلف در راستای رویکردهای تحولی هوشمندسازی و مردمی‌سازی مجلس شورای اسلامی پرداخته است. ۲۰ دی ماه بابک نگاهداری مشاور رئیس مجلس در یک نشست خبری بیان کرد که «تاکنون ۹ سامانه با رویکرد هوشمند سازی و تقویت آن افتتاح شده است.»

او همچنین افزود که «سامانه برخط شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس، پارلمان مجازی ایران و سامانه یکپارچه مکاتبات حوزه‌های انتخابیه بخشی از اقدامات پارلمان در این زمین است تا نمایندگان بتوانند مکاتبات مردم را از طریق دفترشان با سازمان مرکزی مجلس به صورت اتوماسیون دریافت کنند.»

بیشتر بخوانید

طرح نمایندگان برای حمایت از فعالیت‌های شهید فخری‌زاده+ متن از فضای مجازی تا صحن حقیقی/ نظر شما درباره پارلمان مجازی چیست؟ بررسی برنامه هفتم پنج ساله توسعه به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد/ هم و غم قالیباف اداره بهتر مجلس و حل مشکلات مردم است

در مقدمه طرح برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی آمده است: «شبکه های اجتماعی نسل جدید از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته‌اند به خوبی در زندگی مردم وارد شوند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در شبکه اجتماعی مجازی کنار هم آمده‌اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از نیازها و خواسته‌های مردم از طریق سازمان‌هایی تأمین می‌شود که در درون خود با این شبکه‌ها در ارتباط هستند. شبکه‌های اجتماعی ساختار اجتماعی هستند که افراد و سازمان‌ها آن را تشکیل می‌دهند و تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی سازمانی تأثیر بسزایی روی افزایش بازدهی و بهره وری دارد.»

ماده واحده طرح دولت را مکلف می‌کند که حداکثر ۳ ماه پس از تصویب و ابلاغ این قانون، نسبت به راه اندازی بستری مناسب و امن جهت ارتباط نمایندگان مجلس با وزرا و معاونان پارلمانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های ارتباط داخلی اقدام کند. در نتیجه نمایندگان بتوانند مشکلات و مسائل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه‌های اجرایی انتقال دهند و از روند پیگیری‌ها و نتایج اقدامات آگاه شوند. افزون بر این، طرح مذکور وزرا و معاونان پارلمانی و دستگاه‌های اجرایی را هم مکلف کرده است که پاسخ این پیگیری‌ها را حداکثر ظرف یک هفته به نمایندگان از طریق سیستم مذکور اعلام کنند.»

طرح «برقراری ارتباط نمایندگان با معاونین پارلمانی از طریق فضای مجازی» با امضای ۲۵ نماینده اعلام وصول شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم هیئت رئیسه اعلام وصول شبکه های اجتماعی ارتباط نمایندگان شبکه های اجتماعی فضای مجازی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم