Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا روزهای پس از حمله به ساختمان اصلی کنگره، بارها از بیم از دست دادن جانش در این حادثه سخن گفته بود.

با این حال، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز» کورتز روز حمله به کنگره در دفتر کار خود و در ساختمانی دور از ساختمان اصلی کنگره به سر می‌برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات این نماینده دموکرات آمریکایی از روز پس از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره در میان تیترهای اصلی روزنامه‌های آمریکایی بود.

کورتز اولین بار پس از این حادثه در پیامی ویدئویی گفت: «نمی‌دانستم آن روز جان سالم به در می‌بردم یا نه». وی چند روز بعد نیز گفت: «می‌توانم اینطور بگویم به جایی رسیدم که فکر می‌کردم قرار است بمیرم».

او اخیراً بار دیگر توضیح داد که چگونه پشت در سرویس بهداشتی مخفی شده بود و در این خصوص گفت: «فکر می‌کردم قرار است بمیرم. در تمام عمرم هیچ وقت تا این اندازه ساکت و بی‌صدا نبودم».

روز چهارشنبه یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که دفتر کارش تنها دو اتاق با دفتر کورتز فاصله دارد بیان داشت شورشی‌ها هرگز به آن بخش از مجموعه کنگره (ساختمان کــَنِن) حمله نکردند.

عدم حضور کورتز در ساختمان اصلی کنگره و محل حمله هواداران ترامپ، درحالی که بارها با آب و تاب از بیم جانش در این حادثه صحبت کرده بود، انتقادات شدیدی را به همراه داشته است.

کورتز در دفاع از اظهاراتش، این انتقادها را «دستکاری حقایق» توصیف کرد و گفت حمله به کل مجموعه کنگره صورت گرفت و عده‌ای تلاش کردند به ساختمان‌هایی که دفاتر نمایندگان در آن قرار داشت نفوذ کنند و بمب‌هایی نیز در مجاورت این دفاتر کار گذاشته شده بود.


نقشه بخشی از مجموعه کنگره، شامل ساختمان اصلی و دفاتر نمایندگان


محل حضور عوامل حمله به کنگره که از روی موقعیت تلفن همراه آن‌ها معین شده است

 

ششم ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در حال بر‌گزاری بود، عده‌ای از هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر شامل یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دو روز بعد، تصاویری از حامیان دونالد ترامپ که روز چهارشنبه با تحریک وی به ساختمان کنگره حمله کردند، منتشر کرد تا مورد شناسایی قرار گیرند. در همین ارتباط ده‌ها نفر از عاملان این حادثه بازداشت شدند.

با وجود همه تنش‌هایی که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به راه افتاده بود، سرانجام جو بایدن با ساعاتی تأخیر، به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا فاکس نیوز نماینده کنگره آمریکا حمله به کنگره آمریکا ساختمان اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار داده‌اند.

همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان موفق شدند ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار بدهند.

پیش از این نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

بر این اساس با احتساب دو عملیات جدید حزب‌الله لبنان، شمار عملیات‌های رزمندگان مقاومت اسلامی علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۴ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6091486

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند