Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حتی اگر گیاهخوار باشید و در رژیم خاصی به سر ببرید، خوردن سوسیس می‌توانید برایتان یکی از لذت بخش‌ترین غذا‌های دنیا باشد. یک ساندویچ سوسیس با ترکیبی از کاهو، خیار شور و گوجه که شاید گاهی اوقات بیشتر از هر غذای دیگری لذیذ به نظر می‌رسد. درست کردن سوسیس گیاهی بدون گوشت و مواد نگهدارنده و مضر یکی از راهکار‌های جذاب برای برگرداندن سوسیس سالم به رژیم غذاییتان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله می‌توانید طرز تهیه سوسیس گیاهی بدون گوشت را یاد بگیرید.


مواد لازم برای ۱۲ عدد سوسیس

قارچ خشک: ۱۰ گرم

عدس سبز: ۳۵۰ گرم

روغن گیاهی: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده: ۲ عدد

سیر خرد شده: ۲ حبه

آویشن تازه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

پونه کوهی تازه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

گردوی آسیاب شده: ۲۵۰ گرم

آرد سوخاری: ۲۵۰ گرم

پوره گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

پودر کرفس: ۲ قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به مقدار لازم

تخم مرغ: ۲ عدد

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های پخت یک کشک بادمجان خوشمزه و گشنیز کباب آذری تا چند مدل قارچ شکم پر و سوخاری + تصاویر

طرز تهیه سوسیس وگان

در اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس خانگی گیاهی باید قارچ‌های خشک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا نرم شوند. شما می‌توانید برای درست کردن این سوسیس خانگی از قارچ تازه نیز استفاده کنید. بعد از خیس دادن قارچ خشک، قارچ‌ها را جدا کنید و از آب قارچ برای پخت عدس استفاده کنید. عدس را برای ۲۵ دقیقه با آب بپزید تا کاملاً نرم شود. سپس عدس را کاملاً با میکسر یا گوشتکوب بکوبید و له کنید.

در دومین مرحله از طرز تهیه سوسیس وگان باید پیاز‌ها را به صورت کاملاً ریز خرد کنید. داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید. اجازه دهید داغ شود، سپس پیاز‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه پیاز‌ها را سرخ کنید تا نرم شوند. سپس سیر‌های له شده یا رنده شده را به پیاز‌ها اضافه کنید. سیر و پیاز را به خوبی با هم سرخ کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

در سومین مرحله از طرز تهیه سوسیس خانگی وگان باید قارچ‌ها را به صورت کاملاً ریز خرد کنید. سپس یک کاسه بزرگ بردارید و قارچ خرد شده، پیاز و سیر سرخ شده و بقیه مواد؛ چاشنی‌ها و تخم مرغ‌ها را نیز با هم ترکیب کنید. یک دستکش به دست بزنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. حال مواد سوسیس را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. هر یک از قسمت‌ها را روی یک تخته چوبی قرار دهید و به صورت یک استوانه سوسیس مانند حالت دهید.

در این مرحله از پخت سوسیس خانگی برای گیاهخواران باید سوسیس‌ها را به صورت تکی داخل فویل آلومینیوم قرار دهید و رول کنید. سپس دو طرف آن را نیز کاملاً ببندید و سفت کنید. این کار را برای همه سوسیس‌ها انجام دهید. سپس یک قابلمه نسبتاً بزرگ با مقداری آب را روی گاز قرار دهید. شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. سپس شعله را روی متوسط تنظیم کنید و سوسیس‌ها را داخل آب جوش بیندازید. هر سوسیس باید به مدت ۲۰ دقیقه بخارپز شود.

در این مرحله از سوسیس گیاهی بدون گوشت باید اجازه دهید سوسیس‌ها کمی خنک شوند. سپس آن‌ها را به آرامی از داخل فویل خارج کنید. بعد از خارج کردن سوسیس‌ها از فویل آن‌ها را برای حدود ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شوند. بعد از این مرحله می‌توانید این سوسیس‌ها را سرخ کنید و یا داخل باربیکیو یا تابه مخصوص گریل نمایید. برای گریل کردن سوسیس‌ها در تابه مقداری روغن به آن اضافه کنید. حالا هر دو سمت سوسیس‌ها را گریل کنید. به طور معمول سرخ کردن یا گریل کردن سوسیس‌ها کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. این سوسیس گیاهی بسیار سالم و مقوی است و از آنجایی که هیچ گونه مواد نگهدارنده و مضری در آن استفاده نشده است، برای کودکان نیز بسیار مناسب هستند.


نکات و فوت فن‌های طرز تهیه سوسیس گیاهی خانگی

*اگر گیاه خوار هستید و تخم مرغ نیز در رژیم غذایی شما جایی ندارد، می‌توانید از دانه چیا استفاده کنید. برای این کار ۶ قاشق دانه چیا را برای ۱۵ دقیقه در آب خیس دهید و با مواد مخلوط کنید.

*طرز تهیه سوسیس سویا نیز درست به همین روش انجام می‌شود. شما می‌توانید برای طرز تهیه سوسیس سویا را خیس دهید و دو دور چرخ کنید و سپس با سایر مواد مخلوط نمایید.

*برای نگه داشتن این سوسیس می‌توانید تا ۴ روز آن را در یخچال قرار دهید و یا برای ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه طرز تهیه سوسیس ۲ قاشق غذاخوری سوسیس گیاهی سوسیس خانگی سوسیس ها قرار دهید بدون گوشت خرد شده پیاز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون بدون مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن ها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بمنظور دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند