Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، سرویس‌های استریم در بیست و ششمین دوره جوایز منتخب منتقدان بیشترین نامزدی‌ها را کسب کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به نتفلیکس اشاره کرد.

این کمپانی در بخش بهترین فیلم ۴ نماینده دارد که در تاریخ این جوایز یک رکورد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌های «۵ هم خون» اسپایک لی، «ما رینی بلک باتم» جورج سی ولف، «منک» دیوید فینچر و «دادگاه شیکاگو ۷» آرون سورکین نماینده این پلتفرم هستند.

«منک» با داستانی در مورد هرمان منکیویچ نویسنده «همشهری کین»، در ۱۲ بخش این رویداد نامزد شد که شامل بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اصلی مرد برای گری اولدمن و بهترین نقش مکمل زن برای آماندا سیفرید می‌شود.

«میناری» لی آیزاک چانگ، با داستانی در مورد یک خانواده کره‌ای که در دهه ۱۹۸۰ به آمریکا مهاجرت کرده اند، با ده نامزدی در رتبه دوم قرار گرفته است. این فیلم هم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین بازیگر مرد برای استیون یون و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد شده است.

«ما رینی بلک باتم» در ۸ بخش نامزدی کسب کرد و «اخبار جهان» کمپانی یونیورسال هم در ۷ بخش نامزد دریافت جایزه شناخته شد.

محصولات کمپانی نتفلیکس در مجموع ۴۶ نامزدی کسب کرده است و با احتساب ۲۶ نامزد بخش‌های تلویزیونی که ماه گذشته اعلام شد، این رقم به ۷۲ نامزدی می‌رسد. رقمی که بیش از هر استودیو یا شبکه دیگری بوده است. کمپانی‌های A۲۴ و آمازون از این نظر پشت سر نتفلیکس قرار دارند.

در نامزدی این جوایز، چادویک بوزمن به اولین بازیگری تبدیل شد که پس از مرگش دو نامزدی در یک سال کسب می‌کند. یکی برای فیلم «۵ هم خون» و دیگری برای «ما رینی بلک باتم». البته او تنها کسی نبود که دو نامزدی کسب کرده ترنت رزنور به همراه آتیکوس راس، دو نفر دیگری بودند که برای «منک» و «روح» نامزد دریافت جایزه شدند.

گفتنی است در تاریخ ۲۶ ساله این رویداد، معدود استودیو‌هایی بودند که در یک سال سه نامزدی در بخش بهترین فیلم داشته اند. آخرین بار در سال ۲۰۱۲، کمپانی واینستن با سه فیلم «جنگوی زنجیر گسسته»، «دفترچه امیدبخش» و «استاد» در بخش بهترین فیلم حضور داشت.

سال گذشته جایزه بهترین فیلم به «روز و روزگاری در هالیوود» رسید و سم مندس و بونگ جون هو بهترین کارگردان شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد. این همایش کمتر از یک ماه به پایان مهلت ارسال آثار، جوایز خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

مقالات پژوهشی

نفر اول ۳۰ میلیون تومان
نفر دوم ۲۰ میلیون تومان
نفر سوم ۱۵ میلیون تومان

جُستار‌های آزاد

جُستار برگزیده ۲۰ میلیون تومان

فیلم‌- جُستار

جُستار برگزیده ۲۵ میلیون تومان

ترجمه

ترجمه برگزیده ۱۵ میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند.

مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارائه، یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳ است و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»