Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق گفت کشورش برای تامین کسری بودجه خود نیاز به نفت بشکه ای 80 دلار دارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شفق گفت:«عراق در 2021 حدود یک میلیارد و 100 میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند. بودجه‌ای که عراق به آن نیاز دارد 140 تریلیون دینار (96 میلیارد دلار) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین قیمت 80 دلار در هر بشکه می تواند به تامین بودجه عراق کمک کند».

 وی همچنین گفت هیچ شانسی وجود ندارد که قیمت نفت در سال جاری میلادی تا 80 دلار افزایش یابد. عراق قیمت نفت را در بودجه 2021،  42 دلار در هر بشکه در نظر گرفته است در حالی که در 2019 برابر با 56 دلار بود.

 وزیر نفت عراق گفت انتظار دارد قیمت نفت در این سه ماهه به 60 دلار در هر بشکه برسد و اگر واکسن کرونا در اختیار همه قرار بگیرد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به 62 تا 63 دلار در هر بشکه می رسد. قیمت نفت خام برنت در حال حاضر نزدیک به 60 دلار در هر بشکه است.

 عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است و اقتصاد آن شدیداً وابسته به درآمدهای نفتی است به طوری که 90 درصد از هزینه‌های دولت از درآمدهای نفتی تامین می شود. همین وابستگی باعث شده عراق نتواند به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بماند و رابطه آن با عربستان خراب شود.

عراق تحت فشار عربستان قول داده تولید نفت خود را پایین بیاورد و آخرین اطلاعات نشان می‌دهد این کار را انجام داده است. عراق برای تامین کسری بودجه خود قراردادهای جدیدی بسته است.  شرکت چینی «شینهوا اویل» قراردادی با عراق امضا کرده که طبق آن سالانه 2 میلیارد دلار به بغداد پرداخت می‌شود.

پربیننده ترین برنامه آمریکا برای ورود به بازار نفت و گاز ایران چرا نفت گران شد؟/ رکورد قیمت یک سال اخیر شکست برجام راه‌های سازندگی را باز کرد/ سدهایی که ساخته ‌می‌شود حاصل برجام است نفت دوباره ۱۰۰ دلار می‌شود؟ برای اخراج ناظران آژانس صبر می‌کنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت دلار در هر بشکه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

با توجه به افزایش مصرف بنزین حدود ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی ها نشان میدهد در محاسبات اولیه تبصره هدفمندی یارانه ها کم براوردی صورت گرفته است، در حال حاضر پیش بینی می شود در یک سناریو بدبینانه دولت حدود  300 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در طول سال منابع مربوط به تبصره 8 یا جدول 14 مرتبط با هدفمندی یارانه ها را ترمیم کند.

با توجه به درآمد‌ها و هزینه‌هایی که وجود دارد اگر دولت این جبران هزینه را انجام ندهد ممکن است دچار کسری بشود، یکی از دلایل عمده آن هم این است که طبق اعلام نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال گذشته به جای صادرات بنزین، حدود دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم و در منابع و مصارف تبصره هدفمندی یارانه ها ناترازی ایجاد شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

در همین خصوص حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به اینکه، تبصره  هدفمندی یارانه ها مرتبط با منابع درامدی ناشی از بنزین و گازوئیل و نفت کوره و نفت خام و این‌ها است، گفت:  چون 123-124 میلیون لیتر در داخل مصرف می‌کنیم آن میزانی که باید صادر می‌کردیم دیگر نمی‌توانیم صادر بکنیم.

به گفته حاجی بابایی بر این  اساس در بعضی از مصارف تعریف شده هدفمندی یارانه ها دچار مشکل می‌شویم، سال گذشته دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم، امسال هم دو میلیارد دلار باید وارد کنیم.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 اعلام کرد، امسال 2.7 میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که بتوانند بنزین تولید کنند. این‌ها یک سری موارد  است که تبصره 14 هدفمندی یارانه ها یا تبصره 8 قانون بودجه 1403  یا جدول شماره 14  را با مشکل جدی روبرو کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد