Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شورای عالی فضای مجازی- مردادماه سال جاری از ابلاغ سند سیاست‌ها و الزامات کلان حمایت از رقابت و مقابله با انحصار سکوهای فضای مجازی خبر داد.

وی در خصوص اهداف این سند تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی با اهداف "استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از تحولات پرشتاب عرصه فضای مجازی"، "انتظام‌بخشی و مدیریت ابعاد و مسائل نوپدید این فضا"، "تضمین حفاظت حداکثری از حقوق کسب‌وکارها" و "برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب‌وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی" در صدد تدوین سازوکاری برآمد که علاوه بر حمایت از رقابت و مقابله با شکل‌گیری انحصار در بازار سکوهای فضای مجازی و کاهش موانع ورود کسب‌‌وکارهای نوپا به بازار سکوها، ارتقاء کیفیت و مطلوبیت خدمات ارائه‌شده به کاربران را نیز مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزآبادی گفت: پس از مطالعات دقیق کارشناسی، بررسی شیوه‌های مواجهه در سایر کشورها و بررسی دقیق چالش‌ها و منازعات شکل‌گرفته در داخل کشور که عمدتاً شامل مواردی چون محدودسازی کاربران سکوها برای استفاده همزمان از خدمات سکوهای رقیب، ایجاد وابستگی میان خدمات ارائه‌دهندگان، ادغام‌ها یا تملک‌های غیررقابتی، عدم رعایت بی‌طرفی دستگاهی و بی‌طرفی سکویی، عدم شفافیت الگوریتم‌های مورد استفاده توسط سکوها و سوءاستفاده از قدرت مسلط در بازار جهت تحمیل بندهای قراردادی ناعادلانه بود، سند سیاست‌ها و الزامات کلان حمایت از رقابت و مقابله با انحصار سکوهای فضای مجازی در نسخه اولیه تدوین شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: مفاد سند، مصادیق اقدامات ضدرقابتی در بازار کسب‌وکارهای فضای مجازی را روشن ساخته، از طریق ایجاد و ارتقاء شفافیت، ارائه‌دهندگان خدمات سکو را از تبعیض قائل شدن میان کسب‌وکارهای بهره‌­بردار منع کرده، با سوءاستفاده از قدرت و موقعیت بازار برای محدودسازی رقبا مقابله کرده و ادغام‌ها و تملک‌هایی که انحصار را تقویت می‌کنند، محدود خواهد ساخت.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی درخصوص سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، متقاضیان دریافت مجوز پیام‌رسان اجتماعی تا ۳۰ بهمن سال جاری مهلت دارند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک، سامانه ثبت اطلاعات پیام‌رسان، برای ثبت‌نام اقدام کنند.

پربیننده ترین خلاقیت عجیب طلافروشان برای حفظ مشتری فوری/ فروش پراید‌۱۵۱ بدون قرعه کشی! عیدی کارمندان با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود/ دولت در تلاش است منابع بلوکه شده را به کشور برگرداند لزوم توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ١۴٠٠ کاهش قیمت طلا با افزایش شاخص دلار/ صف فروشندگان آتی کوتاه مدت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیام رسان فضای مجازی پیام رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند