Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:18:25 GMT

مهار پنج کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۶۹۴۲

مهار پنج کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نگرانی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حال افزایش است و اهالی روستاهای کردستان نیز در این امر مصون نبوده‌اند.

وی افزود: طی چند هفته اخیر پنج کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستاهای «جعفرآباد» و «عزیزآباد» دیواندره و روستاهای «بوبکتان» و «کندولان» سقز و محدوده دریاچه زریبار مریوان شناسایی شدند که بلافاصله عملیات معدوم سازی طیور بومی در آن مناطق صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان اعلام کرد: در همین راستا نیز به روستاییان سقزی و دیواندره ای بیش از ۴۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

ورمقانی اظهار داشت: از پنج کانون شناسایی شده تنها یک مورد مربوط به پرندگان مهاجر بوده و مابقی مربوط به مناطق روستایی است.

وی تصریح کرد: محصور نمودن محل نگهداری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز لذا از همه کردستانی‌ها خواستاریم که نکات بهداشتی را در این خصوص مد نظر داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهروندان هرگونه بروز تلفات غیر متعارف در طیور بومی را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا خانه‌های بهداشت اطلاع دهند.

ورمقانی افزود: هر چند که واحدهای صنعتی مرغداری در استان هم اکنون عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند اما امکان ابتلاء در این واحدها هم وجود دارد لذا انتظار می‌رود کاهش نامتعارف مصرف دانه و آب و کاهش تولید در واحدهای صنعتی توسط مسئول بهداشت یا مدیر این واحدها به اداره دامپزشکی گزارش شود.

مدیر کل دامپزشکی کردستان اعلام کرد: واکسن مورد نیاز استان تأمین شده است و به صاحبان مرغداری‌ها توصیه می‌شود هرچه زودتر نسبت به تهیه و تزریق آن به طیور خود اقدام کنند.

کد خبر 5152710

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج شهرستان سقز شهرستان دیواندره دامپزشکی ویروس کرونا زلزله کرمانشاه سی سخت شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شهرکرد اردبیل شهرستان کرج زمین لرزه شیراز مشهد فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط