Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:24:53 GMT

تمامی دانش آموزان کشور باید زیر چتر آموزشی قرار گیرند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۱۱۶۳

تمامی دانش آموزان کشور باید زیر چتر آموزشی قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در آئین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی دانش‌آموزی مربوط به سال‌های تحصیلی ۹۸-۹۷ و ۹۸-۹۹ که با حضور دانش آموزان برگزیده و مدال‌آور در سالن اجتماعات ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، با اشاره به اینکه چگونگی شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان، یکی از اساسی‌ترین سوالات نظام‌های آموزشی است و پاسخ به این سوال، یک ضرورت راهبردی برای هر نظام آموزشی است، تصریح کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان مهم است و باید برای دسترسی همه دانش آموزان به فضایی مناسب برای بروز استعدادها تلاش کنیم و قادر باشیم برای تمام دانش آموزان در کشور، فضایی را به وجود آوریم که استعدادهای خاص آن‌ها کشف، شناسایی، پرورش و حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلوب ما این است که هیچ صاحب استعدادی در جغرافیای بزرگ ایران، از دریافت حمایت‌های لازم بی بهره نباشد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید توانایی تشخیص استعداد تمام دانش آموزان کشور را داشته باشیم و باید تلاش کنیم تمام دانش آموزان با هر نوع استعدادی در چتر آموزشی و حمایت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اجرای «طرح شهاب» در مدارس گفت: اجرای «طرح شهاب»، گامی در جهت شناسایی استعدادهای خاص دانش آموزان است که لازم است آن را تقویت و موردحمایت قرار دهیم و یکی از چشم‌اندازهای نظام تعلیم و تربیت، حرکت در این مسیر اجرای «طرح شهاب» خواهد بود.

حاجی میرزایی تغییر را یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین پدیده‌ها در زندگی انسان دانست و عنوان کرد: کرونا تغییری ناگهانی بود که مجموعه نظام آموزشی و سیاسی را تحت تأثیر قرارداد. مواجهه هوشمندانه، سنجیده و فعال با تغییرات، یکی از مسئولیت‌های جامعه و افراد است. اگر تمدن‌ها و افراد نتوانند تغییرات را به‌خوبی مدیریت کنند و قدرت مواجهه سریع و صحیح با آن را نداشته باشند، دچار افول می‌شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: مأموریت آموزش‌وپرورش آگاهی بخشیدن به دانش آموزان است. باید برای توسعه آگاهی‌ها قدم برداریم؛ از این طریق، جامعه قادر می‌شود در برابر تغییرات ایستادگی کند.

حاجی میرزایی با اشاره به تأسیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان در سال ۱۳۶۶ گفت: این سازمان از زمان تأسیس خود تاکنون موفق به کسب ۷۶۶ مدال جهانی شده است که بیش از ۳۶ درصد آن‌ها محصول هشت سال اخیر است و این موضوع نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید، قطعاً به این عرصه به‌عنوان عرصه راهبردی می‌اندیشد.

وی گفت: من از تمام عزیزانی که خالق این موفقیت‌ها بودند، تشکر می‌کنم.

شایان ذکر است، وزیر آموزش و پرورش در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام جواد اژه ای، «پدر معنوی سمپاد» از تلاش‌های وی قدردانی کرد.

کد خبر 5168514

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان شهرداری تهران آزادی زندانیان قوه قضاییه شورای شهر تهران نوروز سازمان زندان ها ویروس کرونا متروی تهران سازمان تامین اجتماعی گردشگری انجمن مددکاران اجتماعی ایران هوای سالم وزارت کشور مواد مخدر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود