Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و پس از هفت روز روز سه شنبه هفته جاری خاتمه یافت.

داوطلبان می‌توانستند به چهار روش برای ثبت نام اقدام کنند؛ روش نخست از طریق اپلیکیشن موبایلی بود، روش بعدی از طریق نسخه دسکتاپ کامپیوتر، روش سوم با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و روش چهارم مراجعه به فرمانداری‌ها و ثبت‌نام به صورت حضوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر هزار و ۱۷۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که این دوره در مجموع هزار و ۶۶ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

مقایسه آمار ثبت‌نام ششمین و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر نشان می‌دهد که تعداد افراد ثبت‌نام شده در این دوره نسبت به دوره قبل بیش از ۹ درصد کاهش داشته است.

۵ داوطلب برای هر صندلی شورا

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاهد مشارکت خوبی برای ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف استان بوشهر هستیم.

محمدتقی ایرانی با تقدیر از حضور و ثبت‌نام همه هم‌استانی‌ها و به‌ویژه تحصیل کردگان، متخصصان و نخبگان و افراد باتجربه اضافه کرد: در مجموع هزار و ۶۶ نفر در ۴۰ شهر استان بوشهر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ شهر استان بوشهر در مجموع دارای ۲۱۰ کرسی شورا هستند خاطرنشان کرد: از هزار و ۶۶ نفر ثبت‌نام شده، ۹۴۸ نفر معادل ۸۹ درصد مرد و ۱۱۸ نفر معادل ۱۱ درصد زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه به طور میانگین در استان بوشهر برای هر کرسی بیش از پنج نفر ثبت‌نام کرده‌اند افزود: ۲۰۶ نفر معادل ۱۹ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای سابقه نمایندگی در شوراها هستند.

۵۲ درصد داوطلبان کمتر از ۴۰ سال هستند

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر نیز در خصوص ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر به خبرنگار مهر گفت: در استان بوشهر ۱۰۴ نفر از طریق رایانه‌های شخصی، ۹۶ داوطلب از طریق تلفن همراه، ۶۰ نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ۸۰۶ داوطلب نیز با حضور در فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان ثبت نام کردند.

خسرو دهقانی با بیان اینکه غالب داوطلبان دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند اضافه کرد: ۶۲۸ نفر دارای تحصیلات لیسانس، ۲۵۸ داوطلب دارای تحصیلات فوق لیسانس، ۱۳ داوطلب داری مدرک دکتری، ۳۹ نفر از داوطلبان دیپلم، ۱۲۰ نفر فوق دیپلم و ۱۵ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: بیش از ۴۴ درصد داوطلبان، سنین مابین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند و ۸۱ داوطلب نیز زیر ۳۰ سال سن دارند و در مجموع حدود ۵۲ درصد داوطلبان بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن دارند.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر افزود: از مجموع داوطلبان پنج نفر نیز تا کنون در شهرستان‌های گناوه، دیر، جم و تنگستان استعفا کرده‌اند.

کد خبر 5171781

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر ستاد انتخابات استان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 محمد تقی ایرانی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان انتخابات شوراي شهر اردبیل اراک چهارشنبه سوري چهارشنبه آخر سال شوراهای اسلامی استان بوشهر دارای تحصیلات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت

به گزارش خبرگزاری مهر، این حرکت ارزشمند که در طی ۴۸ ساعت و بدون وقفه انجام شد، جلوه‌ای دیگر از تعهد و از خودگذشتگی داوطلبان هلال احمر در مسیر صلح و بشردوستی را به نمایش گذاشت.

رشتبر این حماسه را در دو بخش ۲۴ ساعته به انجام رساند. در بخش اول، وی با نثار احترام به شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید ایران و دیگر شهدای والامقام، پرچم صلح و انسانیت را برافراشت. در بخش دوم نیز، این داوطلب هلال احمر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هوراند، بار دیگر بر تعهد خود به آرمان‌های والای بشردوستی تاکید کرد.

این رقابت نفس‌گیر که برای اولین بار در سطح جهان و با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد، مهارت و استقامت خارق‌العاده رشتبر را به اثبات رساند. او با پشتکار و اراده‌ای پولادین، نام خود را در فهرست رکوردهای جهانی کتاب گینس به ثبت رساند و بار دیگر ثابت کرد که داوطلبان هلال احمر، در کنار تخصص و توانمندی‌های خود، مظهر ایثار و فداکاری هستند.

بدون شک، این اقدام ارزشمند میثم رشتبر، الهام‌بخش نسل جوان و بخصوص جوانان هوراند خواهد بود. تعهد او به صلح و بشردوستی، روحیه ایثار و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف والا، درس‌های ارزشمندی را به ارمغان می‌آورد که می‌تواند مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

جمعیت هلال احمر به عنوان فرشته‌های نجات، همواره در خط مقدم یاری رساندن به بشریت در سختی‌ها و بلایا حضور داشته‌اند. داوطلبان این جمعیت با از خودگذشتگی و ایثار، جان خود را وقف نجات جان انسان‌ها و التیام دردهای بشریت کرده‌اند.

شکستن رکورد جهانی توسط میثم رشتبر، بار دیگر بر این مهم تاکید می‌کند که هلال احمر فراتر از یک سازمان امدادی است. این جمعیت، نمادی از صلح، انسانیت و امید است و داوطلبان آن الگویی بی‌بدیل برای نسل‌های آینده به شمار می‌روند.

کد خبر 6090274

دیگر خبرها

  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد