Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@23:12:08 GMT

سازمان جهانی بهداشت: کرونای هندی تهدیدی جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۷۴۵

سازمان جهانی بهداشت: کرونای هندی تهدیدی جهانی است

ماریا ون کرخوف مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی در زمینه بیماری کووید-۱۹ گفت: این سازمان ویروس کرونای هندی را که سه بار جهش یافته و بسیار مسری است، از «نوع نگران کننده» این ویروس طبقه بندی کرده و این موضوع نشان می دهد که ویروس کرونای هندی اکنون به تهدیدی علیه سلامت جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از این مقام  سازمان جهانی بهداشت افزود: سازمان متبوعش جزییات بیشتری را بر اساس گزارش هفتگی این سازمان درباره همه گیری کرونا در روز سه شنبه ارائه می دهد اما نوع جهش یافته ویروس موسوم به B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱.۶۱۷ در مطالعات اولیه نشان داده که بسیار آسانتر از نوع اولیه این ویروس منتقل می شود و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع از ویروس می تواند برخی از سازوکارهای محافظتی واکسن ها را دور بزند، هر چند که هنوز واکسن ها موثر قلمداد می شوند.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد در عین حال گفت که به مطالعات بیشتری نیاز هست.

سازمان جهانی بهداشت گفته اگر یک نوع از ویروس جهش یافته سرعت انتقال بیشتری داشته باشد، قدرت کشندگی بیشتر و مقاومت آن دربرابر درمان یا واکسن ها بیشتر باشد می تواند «نگران کننده» قلمداد شود.

نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز روزانه به طور متوسط به مرگ سه هزار و ۸۷۹ نفر منجر می شود هر چند گزارش های رسانه ها نشان می دهد که آمار رسمی کمتر از شمار واقعی جان باختگان ارائه می شود.

آمار این دانشگاه نشان داده که در هفت روز گذشته دستکم روزانه حدود ۳۹۱ هزار مورد جدید به ویروس مبتلا شده اند که افزایش ۴ درصدی نسبت به یک هفته قبل را نشان می دهد. ویروس جهش یافته هندی تاکنون به برخی کشورها از جمله آمریکا نیز سرایت کرده است.

کرونا تاکنون باعث ابتلای بیش از ۱۵۹ میلیون نفر  در سطح جهان شده که از این تعداد  سه میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۹۴ نفر  جان خود را از دست داده اند.  

لینک کوتاه: asriran.com/003HrG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نشان می دهد جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه یک جنایت عریان و نسل‌کشی کم‌سابقه در تاریخ بشریت است که می‌تواند هر وجدان بیداری را آزرده کند.

وی ادامه داد: در این شرایط دولتمردان کشورهای غربی و آمریکا در قبال این جنایت سکوت کرده و حرفی از نسل‌کشی بشریت نمی‌زنند اما در همین وضعیت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی علیه سیاست دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی خیزش داشتند چون دانشجویان وجدان‌های پاک‌تری دارند و همواره در دنیا پیش‌قراول بودند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتراض دانشجویان آمریکایی نشان داد که دیگر جنایات رژیم صهیونیستی غیرقابل پذیرش است، امیدواریم این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود. انتظارمان این است که دانشجویان ایرانی نیز به این خیزش جهانی بپیوندند که شاهد حرکت جهانی دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونیستی باشیم. کما این‌که دانشجویان یهودی نیز به این خیزش جهانی پیوسته‌اند.

متفکرآزاد با اشاره به جنایات و نسل‌کشی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ۳۵ هزار انسان بی‌گناه را کشت و ۸۰ هزار نفر را مجروح کرد و باعث بی‌خانمانی یک ملت شد اقداماتی که غیرقابل پذیرش است و در این شرایط ما شاهد خیزش جهانی هستیم. البته که در مقابل این خیزش هم دولتمردان آمریکا با دانشجویان برخورد کردند و بار دیگر نشان دادند که آزادی بیان برای آنها در حد شعار است و احترامی برای دانشجویان قائل نیستند کما این‌که تاریخ هم این را نشان داده است، نمونه بارز آن شهید شدن سه دانشجوی ایرانی در ۱۶ آذرماه است، لذا آمریکا به صورت عریان نشان داد که شعارهایشان تنها یک نسخه برای جهان سوم است و خودشان عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان