Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:12:55 GMT

سیل فرضی؛ سناریوی مانور «ساعت صفر» انزلی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۳۴۸

سیل فرضی؛ سناریوی مانور «ساعت صفر» انزلی

به گزارش ایرنا، مانور «ساعت صفر» انزلی برخلاف سایر مانورها بدون هماهنگی اولیه و با هدف سنجش میزان آمادگی و سرعت عمل دستگاه های خدمات رسان و امدادی اجرا شد.

در این راستا و در جریان مانور امروز چهارشنبه تلفن روسای ادارات خدمات رسان و عمومی شهر انزلی برای تشکیل جلسه ای اضطراری بصدا درآمد تا اعضای ستاد بحران شهرستان گرد هم آمده و آمادگی آنان در شرایط وقوع بحران مورد آزمایش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سیل فرضی در روستای طالب آباد انزلی اعضای ستاد بحران شهرستان در فرمانداری جمع شدند و فرماندار از رئیس جمعیت هلال احمر خواست تیم های پیش رو و ارزیاب خود را برای بازدید میدانی به منطقه حادثه دیده اعزام کند.

طی تماسی که با مسئول تیم امداد نجات جمعیت هلال احمر برقرار شد از آنان خواستند فورا به منطقه حادثه دیده اعزام و گزارش خود را به ریاست ستاد بحران اعلام کنند.

گزارش ارسالی از دو تیم ارزیاب، یک تیم پیشرو یک تیم سیلاب، حاکی از شکستگی علمک گاز و نشت گاز در منطقه، قطعی و شکستگی تیرهای برق، تلف شدن بیش از ۸۰ راس دام سبک و سنگین، تخریب ۲۰ جایگاه دامی، تغییر رنگ و بوی آب شرب روستایی، ترکیدگی انشعاب آب، قطعی خطوط ارتباطی تلفن ثابت و ایرانسل، اختلال در شبکه تلفن همراه اول، تجمع مردم در منطقه پرخطر، تخریب پل روستا در محور اصلی و کندی عبور و مرور بویژه خودرورهای امدادی خبر می داد.

ریاست جمعیت هلال احمر انزلی از مسئول تیم امداد و نجات خواست تا ضمن حمایت روانی آسیب دیدگان در منطقه، منتظر دستور صادره از سوی ستاد بحران باشند تا اکیپ های نیروی انتظامی، راهداری، شبکه بهداشت و درمان و .. به منطقه اعزام شوند.  

فرماندار انزلی بعنوان ریاست ستاد بحران اولین اقدام را انتقال مجروحین حادثه دیده به مراکز درمانی اعلام کرد و کنترل مسیرهای سیلابی و خسارت های احتمالی با حضور دستگاههای متولی تحت تدابیر انتظامی و امنیتی با مسئولیت فرمانداری را گام بعدی در مدیریت بحران دانست.

اسماعیل میر غضنفری گفت: اورژانس، مجموعه شبکه بهداشت و درمان و نیروی دریایی با آمبولانس ها و امکانات خود سریع وارد منطقه شوند و اداره آب گاز و برق در منطقه حضور پیدا کرده و بررسی های اولیه خود را در مناطق آسیب دیده انجام دهند و نتایج را گزارش کنند.

وی از این ادارات خواست بدون هماهنگی با مدیریت بحران اقدام خاصی انجام ندهند و تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه خودرورهای غیر مسئول و شخصی به غیر از ماشین های امداد رسان به منطقه حادثه دیده جلوگیری کند.  

پس از این هماهنگی ها هریک از ادارات خدمات رسان اقدامات انجام شده در منطقه را گزارش کردند و نقط قوت و ضعف ادارات در مانور شناسایی شد.

فرماندار انزلی در پایان عملکرد و واکنش اعضای ستاد بحران را در این مانور و سایر مانورهای برگزار شده در این شهرستان قابل قبول ارزیابی کرد.

سناریوی وقوع سیل شهرستان بندرانزلی در حالی اجرا شد که استان گیلان شهریور سال گذشته شاهد وقوع سیلاب در شهرستان تالش بود و مردم نوع دوست استان گیلان کمک های بسیاری به مردم حادثه دیده این منطقه ارسال کرده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر انزلی در حاشیه اجرای این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته ۵۰ بسته معیشتی جهت کمک به سیل زدگان شهرستان تالش ارسال شد.

علیرضا غاروریانی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۹۰ بسته معیشتی در قالب طرح مواسات و همدلی بین افراد کم برخوردار و نیازمند این شهرستان توزیع شد و در ماه مبارک رمضان نیز ۶۵ بسته معیشتی در قالب طرح همای رحمت تهیه و بدست روزه داران و نیازمندان رسید.

وی در ادامه به جمع آوری ۶۲ میلیون ریال کمک نقدی در قالب طرح عیدانه اشاره کرد و گفت: سال گذشته داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر انزلی در غربالگری کووید ۱۹ با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشتند. حدود دو هزار ماسک و ۲۷۲ ژل ضدعفونی کننده بصورت رایگان توزیع شد.

وی برگزاری کلاسهای ۲۲ ساعته کمکهای اولیه، ۶۶ ساعته حضوری عمومی نجات، ۱۲ ساعته بازآموزی طرح های ساحلی، ۴۵ ساعته تخصصی پیش بیمارستانی، هشت ساعته آمادگی در برابر مخاطرات را بخشی از عملکرد حوزه آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان بندرانزلی در سال ۹۹ اعلام کرد.

افتتاح دو خانه هلال ، برگزاری مانور نیروهای امدادی و تست آمادگی جسمانی امدادگران و نجاتگران، برپایی چادر سلامت و کنترل فشار خون و قند خون، اهداء خون و ... بخشی از برنامه های هفته هلال احمر انزلی بود که غاروریانی به آن اشاره کرد.

هلال احمر انزلی حدود دو هزار نفر عضو دارد که از این تعداد ۴۰ نفر آموزش دیده بصورت مداوم و ۱۰۹ نفر در شرایط خاص به این جمعیت اضافه می شوند.  

از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نام دارد.

برچسب‌ها گیلان هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان هلال احمر گیلان هلال احمر اخبار کنکور هلال احمر انزلی جمعیت هلال احمر حادثه دیده ستاد بحران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران: گفت: در پی اعلام حادثه غرق شدگی در آب بندان شهرستان سیمرغ شب گذشته (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان ، سه گروه عملیاتی و متشکل از ۸ نیروی عملیاتی بکارگیری شدند.

غلامعلی فخاری افزود: در این عملیات با اعزام گروه امدادی از شهرستان های سیمرغ و قائمشهر به محل مورد نظر با همکاری آتش نشانی، نیروی انتظامی،نیروهای امدادی و عملیاتی پس از حدود ۷ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن جسد مرد ۵۵ ساله در آب بندان لاله زار شهرستان سیمرغ  شدند.      فخاری اظهار داشت ؛ جسد فرد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.  

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر