Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کارشناس آموزش‌وپرورش گفت: متأسفانه در این دولت نیز هیچ تلاشی برای بهبود بیمه تکمیلی فرهنگیان صورت نگرفت و همکاران فرهنگی بسیار از این امر ناراضی می‌باشند بیمه آتیه‌سازان حافظ برای معلمان کارایی ندارد و بحث سلامت معلمان جزء دغدغه‌های اصلی آن‌ها قرار گرفته‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خانم دکتر فرشته حشمتیان در نشست مجازی جمعیت فرهنگیان جوان در رابطه با عملکرد دولت در آموزش و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش یکی از نهادهای مهم کشور است و معلمان در صحنه عملیات این کشور قرار دارند متأسفانه یکی از نقدهایی که به این دولت وارد است این است که معلمان قشر فراموش‌شده جامعه بودند و نگاه دولت اصلا نگاه عمیقی به آموزش‌وپرورش نبود، آموزش و پرورشی که امانت‌دار است و بهترین سرمایه جامعه و خانواده‌ها را تربیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: پایه تربیت افراد در خانواده و تکمیل تربیت در مدرسه است معلم به‌عنوان رکن اصلی تعلیم‌وتربیت قطعا نیازمند رشد و تعالی است و آموزش و پرورش یکی از ضروری‌ترین نکاتش تعلیم و تربیت نیروی انسانی است و مردم ما از دولت انتظار دارند که در عرصه مدیریتی تعلیم و تربیتی بسیار شفاف عمل کند.


این مدرس دانشگاه بیان کرد: باید در بحث سامان‌دهی نیروی انسانی ریشه‌ای عمل کنیم و همچنین در بحث محتوا یک محتوای با نشاط در اختیار مدارس قرار دهیم، امروز کشور ما در انتظار جوانان است و تشکل جمعیت فرهنگیان جوان مصداقی از بیانیه گام دوم حضرت آقا می‌باشد.


دکتر حشمتیان با بیان این‌که سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش روی زمین مانده‌است گفت: بیانیه گام دوم به‌عنوان مطالبه‌ای از مقام‌معظم رهبری بیان شد، در سال نود و هشت آموزش و پرورش باید این مطالبه حضرت آقا را به‌طور جد پیگیری میکرد.


وی در ادامه افزود: سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش باید هدفمند باشد اما متأسفانه در این دولت برخورد بسیار تندی سیاسی با فرهنگیان صورت گرفت و مدیران دغدغه‌مند آموزش و پرورش جزء لیست سیاه دولت قرار گرفتند و اولین گام برداشته شد تا آموزش و پرورش از مسیر رهبری فاصله گیرد.


این استاد دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان هنوز انتظارات کامل دانشجویان را برطرف نکرده‌ است و محتواهای ما در تعلیم‌وتربیت از خارج آموزش‌وپرورش به آموزش و پرورش تزریق می‌شود.


این کارشناس آموزش‌وپرورش گفت: متأسفانه در این دولت نیز هیچ تلاشی برای بهبود بیمه تکمیلی فرهنگیان صورت نگرفت و همکاران فرهنگی بسیار از این امر ناراضی می‌باشند بیمه آتیه‌سازان حافظ برای معلمان کارایی ندارد و بحث سلامت معلمان جزء دغدغه‌های اصلی آن‌ها قرار گرفته‌است.


وی افزود: نگاه ابزاری به معلم نگاهی باطل است و خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش نباید صورت بگیرد همچنین باید پرچم کشور ما و آموزش و پرورش ما در کشورهای دیگر به اهتزاز در بیاید که این امر با مدارس ایرانی خارج کشور محقق شد ولی متأسفانه این دولت اعزام معلمین به خارج کشور را تعطیل کرد و اعزام نیروهای محلی به خارج کشور صورت گرفت که فقط افکارشان با افکار این دولت سازگار باشد دکتر حشمتیان افزود توزیع سرانه بین مدارس اصلا به‌درستی اتفاق نیفتد و در توزیع سرانه فقط سلیقه دولت انجام شد و به هر جایی‌که علاقه‌مندی بیشتری داشتند سرانه بیشتری در آن‌جا توزیع کردند و ما خواستار اقدامات جدی از دولت بعدی در آموزش‌وپرورش هستیم ما درواقع می‌خواهیم که یک بازنگری کلی بر آموزش و پرورش و علی‌الخصوص ضمن خدمت فرهنگیان انجام بشود ما همچنان نگاه می‌کنیم که سن مدیران آموزش و پرورشی بسیار بالاست .


در زمان جنگ‌ جوانان فرماندهی جنگ‌را برعهده داشتند و توانستند خرمشهر را آزاد کنند پس اکنون نیز فرماندهان فرهنگی جوان نیز می توانند خرمشهر های در پیش رو را ازاد کنند و اگر نگاه انقلابی داریم باید از خودمان بگذریم و نیروی انسانی جوان را هدایت و برای آن هزینه کنیم.


وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم امانت‌دار خوبی برای جامعه باشیم باید شأن معلمان را حفظ کنیم و سوء مدیریت در آموزش‌وپرورش را برطرف کنیم و نگاه سیاسی را از آموزش و پرورش برداریم بنابراین کار آموزش و پرورش برای دولت بعدی بسیار کار سنگینی است.


این مدرس دانشگاه گفت: امروز ما به تشکل جمعیت فرهنگیان جوان افتخار می‌کنیم و انتظار داریم که تشکل جمعیت فرهنگیان جوان را مسئولین رها نکنند و یک نگاه باور مندانه به جوانان داشته باشند و باید از جوانانمان استفاده کنیم.


فرشته حشمتیان افزود: بحث خصوصی‌ سازی در آموزش و پرورشی نگاه باطلی است ما باید خدمات ویژه در آموزش‌وپرورش را به بحث محتوا سوق بدهیم متأسفانه معلمان مدارس غیردولتی نه امنیت شغلی دارند و نه خوراک درستی برای تعلیم‌وتربیت و مدارس غیردولتی ما باید روی پای خودشان بایستند و تزریق بودجه به مدارس غیرانتفاعی اصلا کار درستی نیست در نگاهی خصوصی‌سازی مدارس ما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نظارتی جدی بر روی مدارس غیردولتی باید صورت گیرد و بحث خصوصی‌سازی را با بحث سلیقه‌ای جدا کنیم ما باید از کار جزیره‌ای خارج شویم و به کار متمرکز وارد شویم و اگر به‌دنبال رفع کم‌سوادی و بی‌سوادی هستیم باید ظرفیت مدارس راه دور را نیز فراموش نکنیم وی در پایان گفت متأسفانه هنوز معلم پاسخ این سوال را نگرفته‌اند که حقشان در صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد و همچنین رییس شورای‌عالی آموزش‌وپرورش کشور که رییس‌جمهور است در این دو دوره دولت چند جلسه با حضور خودشان این جلسه را تشکیل دادند جوانان انقلابی ما به‌دنبال پرش نیستند جوانان انقلابی ما حرکت در مسیر پلکانی مدیریتی را انجام می‌دهند و مسیر جوانان در مسیر مقام عظمای ولایت است و شکل‌گیری دولتی مقتدر و مدیران مؤثر حاصل تلاش شماست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی جمعیت فرهنگیان جوان متأسفانه در این دولت جمعیت فرهنگیان جوان آموزش وپرورش فرهنگیان صورت آموزش و پرورش نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است