Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست شورای عشایری خراسان رضوی اظهار کرد: به هیچ وجه نباید برای عشایر محدودیت آبی ایجاد شود و اگر هم در مدیریت آب استان برنامه‌ای وجود دارد باید رفع مشکل آب و تأمین مستمر آن برای عشایر و دام آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با تأکید بر بهبود شرایط راه‌های دسترسی به مناطق عشایری افزود: در مسیرهای آبرسانی به شهرها و روستاها، حتما عشایر مورد توجه قرار گیرند و آبرسانی سیار به مناطق عشایری انجام شود.

وی ادامه داد: می‌توان برای بهسازی راه‌ها از آسفالت سرد نیز استفاده کرد، ماشین‌آلات حوزه عشایری نیز خیلی با کار سنگین ارتباطی ندارد و تا جایی که امکان دارد مساعدت لازم به‌ویژه در ایام بارندگی‌ها با عشایر انجام گیرد تا دچار مشکل نشوند.

میرجعفریان گفت: بهترین محیط‌بانان و نگهدارندگان منابع طبیعی، عشایر هستند و باید تسهیلات و امکانات لازم در اختیار این جامعه قرار گیرد و از سختیگیری‌های بیش از حد برای آن‌ها پرهیز کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: عشایر کمترین استفاده را از بیت‌المال دارند اما بیشترین استفاده را به کشور می‌رسانند و باید این جامعه و خدمات آن‌ها را ارج نهیم و فرهنگ عشایری را حفظ و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که بهداشت عشایر و دام این جامعه دارد لازم است دامپزشکی حضور میدانی در محلات عشایری و چراگاه‌های آن‌ها داشته باشد چراکه شاید عشایر به سبب هزینه‌های بالا نتوانند به دامپزشکی مراجعه کنند، بنابراین باید عوامل دامپزشکی به آنان مراجعه کنند.

میرجعفریان گفت: هیچ دانش‌آموزی از جامعه عشایری نباید از تحصیل بازماند، در حوزه آموزش چه مجازی یا حضوری باید از حداکثر ظرفیت برای ارائه آموزش‌های لازم به جامعه عشایری بهره گرفت و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات باید تجهیزات ارتباطی لازم را به مناطق عشایری برده تا فضای آموزشی لازم برای آن‌ها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تأمین بیمه اجتماعی جامعه عشایری و دامشان و بازار فروش محصولات آن‌ها، ظرفیت شناسایی این جامعه به ویژه حوزه گردشگری آن، حمایت کمیته امداد از عشایر و تأمین امنیت قاطع برای محصولات عشایری را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی جامعه عشایری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل