Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، در هفته های گذشته دیده بان شفافیت و عدالت مطلبی با عنوان ورود قرص های روان گردان در گمرک بوشهر منتشر نمود .

به دنبال آن ناظر گمرک بوشهر طی گفتگویی با خبرگزاری فارس گزارش دیده بان را خلاف واقع دانست و در مورد آن توضیحاتی ارائه داد که می توانید آن را در اینجا بخوانید. 

در پی ادعای ناظر گمرک بوشهر ،دیده بان شفافیت و عدالت با یکی از اعضای خود در کارگروه گمرک گفتگویی ترتیب داد که در ادامه می آید:

عضو کارگروه گمرک دیده بان شفافیت و عدالت گفت: جالب اینجاست که به جای روابط عمومی گمرک ایران، ناظر گمرکات استان بوشهر در پی پاسخگویی بر می آید و ایشان نیز به جای شناسایی عوامل فساد و برخورد با متخلفین پاسخی می دهد که در حقیققت عذر بدتر از گناه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در پاسخ به ادعای ناظر گمرک مبنی بر قصور گمرک در تایید سند سفارت ایران در دبی  و برخورد با کارمند خاطی، گفت: طبق اسنادی که در دست ماست اولا، ناظر گمرک در نامه ارسالی به مرجع قضایی و دفتر بازرسی گمرک، به صراحت اعلام کرده که هیچ گونه استعلامی از سفارت ایران در دبی صورت نگرفته و کارمند خاطی حاضر به همکاری و تکمیل پرونده نیست . ثانیا، بازپرس محترم قوه قضائیه در قرار صادره به نامه گمرک مبنی بر گرفتن استعلام از سفارت ایران، استناد نموده و به عبارتی مقصر اصلی گزارش خلاف واقع، گمرک عسلویه بوده است.

عضو کارگروه گمرک در دیده بان شفافیت و عدالت، ادامه داد: نکته مهم دیگر تصمیم گیری در مرجوع نمودن کالا و گزارش خلاف واقع گمرک عسلویه بر مجاز مشروط بودن کالاست. در حالیکه ،همانطور که در گزارش قبلی کارگروه گمرک دیده بان نیز اشاره شد، در ماده 122 قانون گمرکی به صراحت بر ممنوع الورود بودن و مرجع رسیدگی به اینگونه کالاها اشاره شده است که منحصرا در صلاحیت دادگاه انقلاب است و گمرک عسلویه در این مورد نیز عامداً قصور نموده است. 

وی در پاسخ به ادعای ناظر بوشهر در مورد اینکه کالاهای ممنوعه درمحدوده گمرک کشف شده و صاحب کالا چنانچه قصدی داشت کالا را درخورغیر مجاز،محل غیر مجاز ،  تخلیه می کرد، گفت: در این مورد نیز باید اشاره کنیم چون کالا در محدوده گمرک کشف شده ،لزوما اقدامات بعدی و تعیین ارزش و جریمه و پاسخگویی به مرجع قضایی نیز با گمرک است.  ضمن اینکه دفتر گمرکی بوشهر در جوار منازل لنج داران و در موقعیت خاص است و اینگونه لنج داران به راحتی می توانند کالاهای خود را پس از خروج از گمرک در خور غیرمجاز تخلیه نمایند.

عضو کارگروه گمرک دیده بان شفافیت و عدالت در پایان گفت: از دادستان محترم کل کشور درخواست می شود تا با عوامل گمرک که با گزارش خلاف واقع موجب انحراف دستگاه قضایی در صدور قرار مرجوع کردن روان گردان ها شدند برخورد شود.

منبع: الف

کلیدواژه: دیده بان شفافیت و عدالت کارگروه گمرک گمرک بوشهر ادعای ناظر خلاف واقع ناظر گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و زمانی که ابراهیم رئیسی هنوز رئیس قوه قضائیه بود، ریحانه سادات رئیسی با حضور در تلویزیون و در پاسخ به این سوال که چه موضوعی درباره پدر وجود دارد که دیگران آن را نمی‌دانند، گفت: «ایشان زمانی که وارد قوه قضاییه شدند حقوق خود را نصف کردند و بار دیگر آن حقوق را کمتر کردند.» این فیلم در روز‌های اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت