Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@10:13:30 GMT

خودرو به سرنوشت برق و مرغ دچار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۳۸۸

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن اشاره به اینکه عبور از قیمت گذاری دستوری باید اصلی‌ترین اولویت وزارت صمت دولت سیزدهم باشد گفت: اگر راهی برای عبور از معضل نقدینگی به وجود آمده برای صنایع خودروسازی پیدا نکنیم همانطور که در صنعت برق و در تولید مرغ با کمبود مواجه شدیم، در خودرو نیز این کمبودها خود را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: در سال‌های گذشته فعالان اقتصادی بارها هشدار داده‌اند که تداوم قیمت گذاری دستوری و تصدی‌گری دولت در اقتصاد به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام خواهد شد اما متاسفانه در عمل همچنان ما شاهد آن هستیم که هیچ تصمیم قاطعی در این زمینه گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به معضلاتی که برخی صنایع تولیدی کشور در ماه‌های گذشته با آن مواجه شده‌اند، بیان کرد: ما در حوزه قیمت مرغ در ماه‌های گذشته بخشی از نتایج قیمت گذاری دستوری را مشاهده کردیم. با وجود آنکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی دولت اعلام کردند که برای حل این معضل پای کار هستند و حتی صحبت‌هایی از برخورد با گران فروشی نیز مطرح شد اما با توجه به تاثیرات قیمت گذاری دستوری می‌بینیم که این بازار به آرامش نمی‌رسد.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در حوزه برق نیز اصرار بر قیمت گذاری دستوری باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران از ورود به این بخش خودداری کنند و نتیجه آن کمبود تولید برق و نبود ظرفیت لازم برای تامین نیازهای جامعه است. شرایط این چنینی را در بسیاری از حوزه‌ها می‌بینیم و صنعت خودرو نیز سال‌هاست با مشکلات مربوط به قیمت گذاری دستوری دست و پنجه نرم می‌کند.

نجفی منش با بیان اینکه وزارت صمت در دولت سیزدهم باید برای قیمت گذاری دستوری راه چاره جدی پیدا کند، توضیح داد: هرچند ما امیدوار بودیم در دولت فعلی این مشکلات برطرف شود اما متاسفانه نشانه‌ای از این تغییر دیده نمی‌شود. امروز قیمت گذاری دستوری شورای رقابت در صنعت خودرو باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان با زیان مواجه شوند و حتی در عمل به تعهداتشان نیز به مشکل بر بخورند.

وی با اشاره به بدهی قابل توجهی خودروسازان به قطعه سازان اظهار کرد: براوردهای ما نشان می‌دهد که رقم این بدهی به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در کنار آن خودروسازان به زیان انباشته گسترده و مطالبات بانکی معوق نیز دچار شده‌اند که علت اصلی آن قیمت گذاری دستوری است. امروز تولید خودرو جدید با زیان مواجه است و همین موضوع امکان دسترسی به اهداف در نظر گرفته شده برای تولید سالانه خودرو در ایران را با چالش مواجه کرده است.

نجفی منش خاطرنشان کرد: اگر راهی برای عبور از این زیان و معضل نقدینگی به وجود آمده برای صنایع خودروسازی پیدا نکنیم، همانطور که در صنعت برق و در تولید مرغ با کمبود مواجه شدیم، در خودرو نیز این کمبودها خود را نشان خواهد داد. از این رو نخستین اولویت دولت آینده باید برنامه ریزی برای عبور از قیمت گذاری دستوری و حمایت عملی از تولید باشد.

 پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد، او در نیمه مرداد امسال پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، رسما دولت سیزدهم را کلید خواهد زد.

پس از مراسم تحلیف، رئیس جمهوری جدید چند روز زمان دارد تا وزرای خود را برای دریافت رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مصرف برق اسطوخودوس قیمت مرغ قیمت گذاری دستوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • سرنوشت غزه پس از آتش بس چه خواهد بود؟
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • مایکل اوون: می‌ترسم لیورپول به سرنوشت منچستریونایتد دچار شود
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید