Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست ، مقامات امنیتی افغانستان هشدار می دهند که چنانچه تعدادی از این زندانیان موفق به فرار شوند حضور آنها موجب تقویت طالبان در صحنه نبرد می‌شود و این درحالی است که طالبان هم اکنون نیز در حال کسب پیروزی‌های نظامی است.

یک مقام امنیتی محلی در قندوز که خواست نامش ذکر نشود ، گفت: رهبران طالبان به جنگجویان خود می‌گویند که آزادی این زندانیان بسیار مهم است زیرا به آنها برای تقویت نیروها نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب آزادی جنگجویان طالبان از زندان‌ها برای این گروه اهمیت زیادی دارد زیرا با توجه به پیشروی‌های نظامی به افراد بیشتر برای حفظ مناطق تصرف شده نیاز دارند.

وزارت  داخلی افغانستان و دفتر اداره زندانها از اعلام آمار دقیق زندانیان طالبان خودداری کرد اما یک مقام محلی در قندوز و یک مقام ارشد امنیتی در کابل گفتند تعداد این زندانیان حدود پنج هزار نفر است.

تلاشها برای محافظت از زندان‌ها پس از آن تشدید شد که دهها زندانی هنگام حمله طالبان در اوایل ماه ژوییه از زندان بادغیس فرار کردند. تحقیقات نشان داد که برخی کارکنان با دریافت رشوه از طالبان کار فرار زندانیان را تسهیل کرده بودند.

مقام امنیتی در کابل گفت: رویداد زندان بادغیس و نیز گزارشهایی از توافقات بین طالبان و نیروهای دولتی که به طالبان اجازه داده مناطقی را بدون مقاومت تصرف نماید ،‌موجب بازنگری در مدیریت زندانها در سطح کشور شد و مدیران زندانها در چندین استان به اتهام فساد و سوء مدیریت اخراج شدند.

این مقام خاطرنشان کرد که بعد از فرار زندانیان در بادغیس ،  محافظان زندانها در شهرهای آسیب پذیر تقویت شدند. در شهر قندوز در شمال که با مناطق تحت کنترل طالبان محاصره شده است ، خانه های خالی مانده اطراف زندان به یک لایه امنیتی تبدیل شده اند. اقدامات مشابهی نیز در قندهار در جنوب انجام شده است. برخی از زندانیان نیز که "با ارزش" تلقی می‌شوند و شمارشان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر است از چندین استان به زندان مرکزی کابل منتقل شده اند.

از سوی دیگر طالبان هدف قرار دادن زندانها را تکذیب کرده است.  ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است: برخی اوقات هنگامی که نبرد در نزدیکی زندانها جریان دارد ،‌زندانیان نیز شورش می‌کنند و محافظان فرار می‌کنند و این مساله به زندانیان اجازه می دهد که فرار کنند.

با این حال آزادی زندانیان یکی از خواسته‌های اصلی رهبران سیاسی طالبان در دوحه است؛ جایی که مذاکرات صلح از ماهها پیش متوقف مانده است.

مجاهد گفت: ما خواستار آزادی زندانیان خود هستیم اما نه از طریق زور زیرا این کار جان آنها را در خطر قرار می دهد.

دولت افغانستان سال گذشته بیش از پنج هزار زندانی طالبان را پیش از مذاکرات صلح آزاد کرد اما اکنون می گوید که این اقدام حسن نیت دولت تنها موجب تقویت نظامی طالبان شده و بسیاری از زندانیان آزاد شده به میدان نبرد بازگشته اند.

برچسب‌ها کابل طالبان مذاکرات صلح افغانستان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل طالبان مذاکرات صلح افغانستان کابل طالبان مذاکرات صلح افغانستان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام از زندان + فیلم

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند؛ پلیس ونزوئلا در طول ماه‌ها این چند زندانی را تحت نظر داشته است؛ این افراد دوباره دستگیر و به زندان بازگردانده شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان