Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی زارع مهرجردی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های کانون وکلای دادگستری استان و همچنین بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به نقش اصحاب رسانه در توسعه همه جانبه کشور، اظهار کرد: حراست از حقوق شهروندی یکی از مهمترین رسالت خبرنگاران در جوامع است.

وی پذیرش، تربیت و نظارت بر عملکرد وکلا را سه وظیقه جدی کانون وکلای دادگستری دانست و افزود: پذیرش وکیل به دو شیوه برگزاری آزمون و غیرآزمون مطابق ماده هشت قانون استقلال وکلا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان این‌که پذیرش وکیل بدون آزمون اقدامی نادرست است و ترویج بی‌عدالتی است، گفت: این که نمایندگان حقوقی بعد از بازنشستگی وارد عرصه وکالت می‌شوند در حقیقت محدود کردن فضای کاری برای وکلای جوان است که با آزمون وارد این حرفه شدند.

زارع مهرجردی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه قضا برای دوره عملی کارآموزی وکلا تصریح کرد: متأسفانه وکلای جوان برای اجرای دوره کارورزی خود که حضور در جلسه دادگاه است با چالش جدی مواجه هستند.

وی نظارت بر عملکرد وکلا را وظیفه کانون وکلای دادگستری دانست و بیان کرد: با توجه به این‌که در کانون وکلا دادستانی انتظامی برای نظارت جدی بر عملکرد وکلای تحت پوشش فعال است، راه‌اندازی معاونت نظارت بر وکلا در دادگستری اقدامی نادرست است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه فرهنگ مراجعه به وکیل قبل و حین مشکل حقوقی در کشور ضعیف است، خاطرنشان کرد: ضعف نبود فرهنگ مراجعه به وکیل با افزایش تعداد وکلا برطرف نمی‌شود.

زارع مهرجردی به وظایف مدنی و اجتماعی کانون وکلا در استان یزد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی و حقوق کودک از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این نهاد حقوقی است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس استان یزد قوه قضائیه نظارت وکیل کانون وکلای دادگستری کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان