Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دومین کاروان از محموله سوخت خریداری شده از ایران، از طریق سوریه وارد لبنان شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا‏، دومین کاروان از محموله سوخت خریداری شده از ایران، از طریق سوریه وارد لبنان شد.
کاروان دوم از محموله سوخت خریداری شده از ایران از طریق سوریه و منطقه مرزی هرمل لبنان وارد این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوخت این تانکر‌ها نیز گازوئیل است.
با پهلوگرفتن نفت کش ایرانی حامل سوخت در آب‌های بندر بانیاس سوریه، کار انتقال سوخت ارسالی به لبنان، بوسیله صد‌ها کامیون تانکر از طریق مناطق مرزی مشترک سوریه و لبنان در جریان است.
لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت شدید سوخت روبه‌رو شده است. حزب‌الله لبنان برای کمک به کاهش فشار‌ها بر مردم لبنان اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است.
دبیرکل حزب الله روز دوشنبه هفته گذشته از رسیدن اولین نفتکش حامل فرآورده های نفتی به بندر بانیاس سوریه در یکشنبه شب و پایان یافتن فرآیند تخلیه محموله آن خبر داد.
وی همچنین اعلام کرد که دومین نفتکش ایرانی ظرف چند روز آینده به بانیاس خواهد رسید. نصرالله تاکید کرد تمامی مقدمات اداری لازم جهت ارسال سومین نفتکش حامل بنزین از ایران انجام شده است.
دبیرکل حزب الله ادامه داد: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش ها تصمیم گیری خواهد کرد.
بسیاری از ناظران حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد لبنان را گشوده شدن افق جدیدی در روابط دو کشور و سرآغاز شکست سلطه آمریکا در منطقه می‌دانند و معتقدند که با حرکت کشتی های سوخت ایران به لبنان، اولین شکست هیمنه سیاسی آمریکا در منطقه رقم می‌خورد.

آتش‌سوزی مخازن سوخت در جنوب لبنان
منابع خبری از انفجار مخازن سوخت یک پمپ بنزین در منطقه «البقاع» در جنوب لبنان خبر دادند.
دیشب مخازن سوخت پمپ بنزین در محله «المرج» در البقاع (جنوب لبنان) دچار حریق شد.
منابع محلی لبنان می‌گویند که این آتش‌سوزی با انفجار مهیبی همراه شده و شعله‌های آتش در کیلومترها دورتر در محل وقوع حادثه دیده می‌شود.
گزارش بیشتری درباره جزئیات این حادثه منتشر نشده است.

سوخت ارسالی ایران به زودی در لبنان توزیع می‌شود
مدیر شرکت فرآورده های نفتی «الأمانه» لبنان از توزیع قریب‌الوقوع سوخت ارسالی ایران در لبنان خبر داد و گفت: سوخت ارسالی به زودی در همه مناطق لبنان طبق اولویت‌هایی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله اعلام کرده است، توزیع خواهد شد.
بنابر گزارش رسانه های لبنانی، اسامه علیق مدیر شرکت فرآورده های نفتی الأمانه از ورود 65 تانکر حامل گازوئیل به جنوب بیروت در روز پنجشنبه (دیروز) خبر داد و اظهار داشت: شرکت الأمانه توزیع سوخت ارسالی از ایران بین نیازمندان را طبق‌اولویت‌هایی که دبیرکل حزب الله لبنان مشخص کرده است، آغاز می‌کند.
مدیر شرکت فرآورده های نفتی الأمانه افزود: تانکرهای حامل گازوئیل از دیشب راهی مناطق مختلف لبنان شده است.
وی تصریح کرد: لبنانی‌هایی که از گازوئیل ارسالی استفاده می کنند، دو گروه هستند؛ یک گروه آن را رایگان دریافت می‌کنند و عده‌ای دیگر پس از پرداخت بهای سوخت، آن را در اختیار می‌گیرند.
اسامه علیق تأکید کرد که کمیته‌های نظارتی شرکت الأمانه بر توزیع گازوئیل ارسالی ایران بین نیازمندان نظارت می‌کنند. وی تأکید کرد که این کمیته‌ها به منظور جلوگیری از انبار کردن سوخت، بر مصرف آن در مکان مناسب نظارت خواهد داشت.






منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان فرآورده های نفتی دبیرکل حزب الله سوخت ارسالی محموله سوخت مخازن سوخت جنوب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران

فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر