Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: با اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی، جایگاه صندوق بازنشستگی و خدمات به بازنشستگان عزیز ارتقا خواهد یافت. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسماعیل زارعی کوشا در  نشست معارفه «محمد اسکندی»، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری و تکریم اکبر افتخاری، مدیرعامل سابق این صندوق، اظهار داشت: در این مدت، خدمات خوب و کار‌های مهمی در سطح صندوق و مجموعه‌های اقتصادی تابعه انجام شده که باید این روند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زارعی کوشا، همچنین «محمد اسکندری» را چهره‌ای جوان، علمی و شناخته شده توصیف و ابراز امیدواری کرد با حضور وی که شناخت خوبی از صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه آن دارد، تحول ایجاد شده با قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی، حضور اسکندری در سمت سرپرستی صندوق بازنشستگی کشوری را برای مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار مغتنم خواند و تصریح کرد: مسیر خدمت به مردم، به ویژه بازنشستگان طولانی است که نیازمند همراهی همه مدیران و کارکنان است تا به اهداف اصلی و ارتقای خدمت به ذینفعان به خصوص بازنشستگان عزیز دست یابیم.

تلاش ما در صندوق ایجاد فضای آرامش خواهد بود

در این نشست، محمد اسکندری، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری، نظریه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را تحول در حوزه فناوری اطلاعات، کوتاه شدن مسیر دسترسی به اطلاعات و شفافیت عنوان کرد و گفت: این نظریه در دوره‌های مختلف مدیریتی مطرح شده و خوشبختانه در دوره گذشته کار‌های خوبی در این حوزه‌ها انجام شده که باید ادامه یابد.

وی با بیان این که «شیوه ما استفاده از مدیریت حرفه‌ای است و در دوران کاری هیچ‌گاه ذره‌ای از آن کوتاه نیامده ام»، افزود: فلسفه وجودی حضور همه ما به عنوان مدیر و کارمند در صندوق بازنشستگی کشوری، خدمت به عزیزان بازنشسته است.

اسکندری ادامه داد: لازم است به رویکرد‌های غیرحرفه‌ای و غیرعلمی در این حوزه کمتر توجه شود چراکه چنین رویکرد‌هایی ما را دچار حاشیه می‌کنند، قطعا شفافیت از مسیر آرامش و دوری از هیاهو می‌گذرد و تلاش ما در صندوق، ایجاد فضای آرامش خواهد بود.

وی آینده صندوق بازنشستگی کشوری را بسیار مهم و اولویت برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید آینده صندوق بازنشستگی براساس منابع و مصارف تعریف شود؛ درحال حاضر صندوق، به عنوان یکی از چند بحران کشور شناخته می‌شود، ما باید اتکای صندوق به بودجه عمومی را کاهش دهیم.

سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: باید در این صندوق، بودجه قابل اتکا شکل بگیرد تا تکافوی نیاز‌ها و مصارف را بدهد.

اسکندری، برنامه خود را بلندمدت و تبیین آینده مطلوب برای صندوق و ذینفعان آن خواند و افزود: باید شیوه ارزیابی عملکرد در سطح صندوق و مجموعه‌های اقتصادی علمی بوده و مورد قبول ذینفعان صندوق باشد.

وی تغییر مدیریت اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را از شیوه بنگاه‌داری به مدیریت ثروت و سرمایه، ضروری دانست و گفت: این تغییر شیوه مدیریت در کنار بهبود و ارتقای خدمات به بازنشستگان عزیز باید انجام شود و ما وظیفه داریم آینده‌ای را برای بازنشستگان تعریف کنیم که کمترین دغدغه را داشته باشند، ثروتی به صندوق تزریق شود و این مهم را دست‌یافتنی کند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای نظام جامع تامین اجتماعی را مهم عنوان کرد و افزود: با اجرای نظام جامع تامین اجتماعی، جایگاه صندوق بازنشستگی و خدمات به بازنشستگان عزیز ارتقا خواهد یافت.

صندوق بازنشستگی، سازمانی پیشرو در حوزه شفافیت و ارائه خدمات الکترونیک است

اکبر افتخاری، مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست گفت: در این ۲۰ ماه تلاش کردیم در حد توان و بضاعت خود، خدمات و فعالیت‌هایی را تعریف و اجرا کنیم که حاصل یک کار تیمی و شبانه روزی بوده است؛ خدماتی که معادل ۱۰ سال کار در صندوق بازنشستگی بود.

افتخاری اظهار داشت: زمانی‌که مدیریت صندوق را تحویل گرفتم، شرایط خوبی نداشت؛ صورت‌های مالی شرکت‌ها و هلدینگ‌ها از سال ۹۵ باز بود و حسابرسی نشده بود، پرتفوی بورسی مشخص نبود و مطالبات زیاد و فشرده‌ای وجود داشت.

وی ادامه داد: امروز صورت‌های مالی تمام شرکت‌ها و هلدینگ‌های صندوق تا سال ۹۹ حسابرسی شده است، سایت شفافیت صندوق حاوی تمامی اطلاعات مهم مربوط به شرکت‌هاست و سودآوری مجموعه اقتصادی صندوق از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در پایان این نشست که سید مرتضی موتورچی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر امور حقوقی، معاونین، مدیران ستادی و مدیران عامل هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشتند، حکم «محمد اسکندری» به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به وی تقدیم و از خدمات «اکبر افتخاری» قدردانی شد.   بیشتر بخوانید: سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت تعاون نشست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت تعاون نشست سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان عزیز اجرای نظام جامع وزارت تعاون هلدینگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی آسیایی تایمز، دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای نسبت به سال ۲۰۲۳ در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی نظام رتبه بندی جهانی تایمز در خصوص رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، دانشگاه تبریز با صعود کم سابقه ۲۸ پله ای در بین دانشگاه‌های آسیایی توانست جایگاه ۱۲۱ آسیا را کسب کند.

وی افزود: بر همین اساس، دانشگاه تبریز با صعود ۱۲ پله ای در بین دانشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته، توانست جایگاه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را پس از دانشگاه تهران برای سال ۲۰۲۴ کسب نماید.

شیری گفت: همچنین در مقیاس "درهمکرد"، دانشگاه تبریز پس از دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و صنعتی شیراز در جایگاه ششم کشوری قرار گرفت.

*اعتبار بالای نظام رتبه بندی بین المللی تایمز

شیری با اشاره به اعتبار بالای نظام رتبه بندی تایمز اظهار داشت: نظام رتبه بندی بین المللی تایمز از جمله نظام های رتبه بندی معتبر است که با استفاده از شاخص های آموزش، کیفیت پژوهش، محیط پژوهشی، ارتباط با جامعه و صنعت، و فعالیت ها و همکاری های بین المللی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها می نماید.

دانشگاه تبریز در سال ۲۰۲۴ صعود ۲۰۰ رتبه ای در بین دانشگاه های جهان در نظام رتبه‌بندی بین المللی شانگهای، و نیز صعود ۱۰۰ رتبه ای نظام رتبه‌بندی تایمز (در بین کل دانشگاه های جهان) را نیز تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش؛ در لیست ارائه شده  در رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴ ۷۵ دانشگاه  از جمهوری اسلامی ایران حضور داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران