Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:59:13 GMT

تولید ۱۴۹ هزار تن گندم در مازندران

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۱۶۷۷

تولید ۱۴۹ هزار تن گندم در مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،خلیل حقیقی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۴۷۵ هکتار از مزارع مازندران پارسال به گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافت، گفت: ۱۴۹ هزار و ۳۳۷ تن گندم در این مدت در استان تولید شد.

او افزود: متوسط عملکرد گندم آبی ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم و متوسط عملکرد گندم دیم یک‌هزار و ۷۷۰ کیلوگرم در هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی گفت: ۶۸ هزار و ۹۷۵ تن گندم پارسال از ۳۰ مرکز خرید در استان به طور تضمینی از کشاورزان خریداری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۱۸ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه امسال با توجه به پراکنش بارندگی‌هایی که داشتیم نگرانی برای کشت محصولات پاییزه بوجود آمد، افزود: با توجه به اینکه عمده کشت محصولات پاییزه در شرق مازندران است متاسفانه بارش‌های مطلوبی را در مناطق دشت و بالادست شاهد نبودیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای سال زراعی جدید سطح ابلاغی گندم آبی و دیم به مازندران اعلام شد که بر این اساس ۲۶ هزار هکتار گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار گندم دیم در مازندران به زیرکشت خواهد رفت.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران تولید گندم خرید تضمینی گندم گندم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید