Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی دینی عراق در پاسخ به استفتایی درباره مشارکت در انتخابات عراق، مردم این کشور را به مشارکت در آن دعوت کرد.

در استفتایی از ایشان آمده است: موعد برگزاری انتخابات پارلمان عراق نزدیک می شود و بسیاری از شهروندان از موضع مرجعیت عالی دینی درباره مشارکت در این انتخابات سوال می کنند و اینکه منفعت شرکت در آن چیست؟

دفتر آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف بیانیه ای در پاسخ به این استفتاء منتشر کرد که به شرح زیر است؛

مرجعیت عالی دینی همه را به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آتی تشویق می کند، این انتخابات هرچند خالی از برخی نواقص نیست، اما سالم ترین راه برای عبور کشور به آینده ای است که امید می رود بهتر از گذشته باشد و با آن خطر افتادن در ورطه هرج و مرج و بن بست سیاسی رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای دهندگان گرامی باید از تجارب گذشته عبرت و درس بگیرند و ارزش آرای خود و نقش مهم آن در ترسیم آینده کشور را بدانند و از این فرصت مهم برای ایجاد تغییر واقعی در مدیریت کشور و دور کردن دستان فاسد و ناشایست از جایگاه های اصلی آن استفاده کنند، که این امری امکان پذیر است درصورتی که آگاهان همکاری کنند و مشارکت موثر در انتخابات داشته باشند و بهترین ها را انتخاب کنند چرا که در غیر این صورت ناکامی های پارلمان های گذشته و دولت های بیرون آمده از دل آن تکرار می شود و آن زمان، دیگر زمان پشیمانی نیست.

مرجعیت عالی دینی امروز همانند آنچه در انتخابات گذشته تصریح کرده تاکید می کند که ابداً حامی و پشتیبان هیچ نامزد یا فهرست انتخاباتی نیست و همه امور به نظر رای دهندگان و آرای آنها بستگی دارد.

مرجعیت عالی دینی عراق تاکید می کند که در روند نامزدها در حوزه های انتخابیه خود دقت کنند و تنها فرد صالح و پاکدست را انتخاب کنند که به حاکمیت عراق، امنیت و شکوفایی آن اهتمام دارد و به ارزش اصیل آن و منافع عالی آن ایمان دارد، و مبادا افراد ناشایست یا کسانی که در فساد دست دارند یا طرف هایی که به اصول ثابت ملت بزرگوار عراق ایمان ندارند و یا در خارج از چارچوب قانون اساسی در کرسی های پارلمان فعالیت می کنند انتخابات کنند چرا که این خطر بزرگی برای آینده کشور خواهد بود.

مرجعیت عالی دینی همچنین تاکید کرد که دست اندرکاران انتخابات باید برای برگزاری آن در محیطی مطمئن و به دور از تاثیرات جانبی پول و یا سلاح غیرقانونی یا مداخلات خارجی عمل کنند و سلامت آن را حفظ کنند و حافظ آرای رای دهندگان باشند که این آرا امانتی بر گردن آنهاست.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی عراق قرار است که دهم اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

کد خبر 5316539

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سیستانی عراق انتخابات پارلمانی عراق ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی سوریه طالبان روسیه فلسطین ایران کره شمالی ترکیه طالبان افغانستان اربیل عربستان سعودی مرجعیت عالی دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی